Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

MAJSA! Angående USA

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-12-06, 09:57   #1
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

MAJSA! Angående USA

Vi vurderer å dra til Louisianna (Logansport) i februar/mars å besøker "familien" vår der.

Jeg lurte på hvordan det er med bilbarneseter der nede.
Får man leid dette der nede, eller må vi ha med herfra?
Får meg ikke helt til å kjøre på Highway uten noen form for sikring på ungene.
Ungene mine er 3.5-nesten 6 og 7.5 når vi drar.

Det er 10 år siden vi var der sist, så det er lite jeg husker av priser.
Hvordan er priser på barneklær, allt fra Wallmart til andre butikker?
Vurdrer å dra med nesten tomme kofforter hvis det er billig.

Og hva er temperaturen I Houston i februar/mars? Det er jo ikke så langt unna Houston vi skal.

OG, vet du hvor man får de billigste billettene?
Hittil har vi funnet ca 25.000 for oss 5.

Andre tips og råd?

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 14:27   #2
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: MAJSA- Angående USA

Ups, denne har jeg ikke sett før nå. Så PMen, men har vært såpass lite på nett at jeg ikke har fått svart på den.

Jeg har ikke hørt om at man kan leie bilstol, men hvis dere skal leie bil vil jeg tro at man kan få med det hvis man spør. Sjekk på hjemmesidene til de store firmaene, Avis og sånn. Ellers er setene billigere i USA, men skal du ha noe ordentlig koster det nok minimum 150-200 dollar for et sete.
Pute til størstemann koster sikkert ikke så mye.

Det er mye billige barneklær å få kjøpt, men jeg personlig er med glad i H&M og Lindex enn f.eks. Gap. Target (tilsvarende WalMart) har en del fint og billig, og det har visstnok Toys'rUs også, de filialene som selger barneklær. WalMart er også billig, men jeg er ikke sikker på hvor mye fint de har, sjekk www.walmart.com. Gymboree har ganske mye fint, men litt dyrere. Men ikke svindyrt, og de har alltid noe på salg. Ellers er det en del mer eksklusive barneklesbutikker rundt omkring, de ligger ofte på de store mallsene. Der fører de stort sett europeiske merker (franske og italienske), så jeg vet ikke om man sparer noe på å kjøpe det der fremfor i f.eks. Oslo. Konklusjon: pakk minst mulig, og ta med størst mulige kofferter.

Da vi var på visninger i Houston i begynnelsen av februar i fjor var det sol og 15 grader, og da vi flyttet i slutten av mars var det ca. 25. Så ikke ta med så mye varmt tøy, bare en langermet genser eller to og en tynn jakke. Man er uansett lite ute om kvelden der borte. Ta med mye t-skjorter, singleter og annet luftig tøy.

25 000,- for 5 voksenbilletter høres bra ut, men dere betaler kanskje litt mindre for barna? I så fall ville jeg kikket litt til etter billigere billetter. Skal undersøke for mamma når vi kommer hjem neste helg, så da kan jeg gi deg noen tips hvis jeg finner noe billigere.

Skal tenke etter om jeg kommer på noen flere tips.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 14:58   #3
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: MAJSA- Angående USA

Hei! Må slenge meg på denn eher! Jeg lurer på om du vet om det er en amerikansk nettside som er lik denne eller NM? Fikk opp en side men det var bare prat om sex og kropp!!

Vi kjøpte bilsete på Publix sist vi var i USA, og vi betalte 69 $. Da var poden 2 år. Vi var veldig fornøyd med setet, det var jo godkjent også. Tok det med hjem igjen og solgte det for 300 kr her hjemme!!
Det hadde kostet 129 $ for å leie sete i 4 uker!!

God tur, vi reiser om 2 og 1/2 uke.... Skal til Florida, og Mexico og på cruise!
Jeg reiser alltid over med tom koffert! Mye billigere enn hjemme i NOrge!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 16:02   #4
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MAJSA- Angående USA

Takk for info.

Leiebilene har seter til 9 dollar stk pr dag.
Vi skal eventuel bare leie fra flyplassen og frem til Louisiana.

Så på priser på pute og den kostet 129.
Booster sete til de to andre har jeg ikke sjekket ennå.
Hmm, 25 i mars.....kanskje vi skal dra 29 mars i stede, i påskeferien..
VIL HA LITT VARME...
15 grader er kaldt........hehe---
Det var visst kaldt der nå, ifølge Carolyn, nede i 40F.

Me får sjå..

Jeg tror jeg har søkt på alle søkemotorer for flybillettter og det billigste er 22-23.000 men skal sjekke med reisebyrået her i byen å se hva de kan lete opp.

Jeg er ikke inntressert i Gap og den type tøy, merker inntresserer meg et visst sted.
Så lenge det er billig og grei kvalitet, og FINT så er jeg fornøyd.
7 åringen sliter/spiser istykker 6 gensre på 3 mnd...(ad/hd)
Mått kjøpe 4 stk nå, samtlige som ble kjøpt i oktober er ødelagte.

Tomme kofforter skal bli...
Majsa, hvordan holder du Aurora opptatt på flyet?
De to eldste har fått hver sin Nintendo DS Lite, så de har sitt å pusle med, men han minsten blir en nøtt.
Han liker ikke å tegne, lese, bli lest for etc...
Er det barnefilmer på flyene?

Takk for tips Petra, og GOD TUR til dere også.
Hvem Cruise båt skal dere på?
Vi vant 1 døgn på Freedom Of The Seas i fjor da den var i Oslo på Promotion tur, var ombord sammen med Dagbladet.
En utrolig flott båt og tur.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 17:41   #5
Majsa
Quiet, please
 
Majsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.636
Blogginnlegg: 8
Majsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt avMajsa har mye å være stolt av
Standard

Sv: MAJSA- Angående USA

petra:
http://www.mothering.com/discussions/ er et forum som likner litt på NM, men innholdsmessig likner det kanskje mer på AP-Norge sitt forum, hvis du vet hva det dreier seg om. De fleste medlemmene der er veldig opptatt av Attachment Parenting, tøybleier, og i det hele tatt at alt skal være så naturlig som mulig. Har bare så vidt kikket innom, så det kan godt hende det er en masse andre spennende diskusjoner der også.

Michayla:
petra har jo et kjempegodt forslag, å kjøpe sete der borte, ta med over og selge hjemme. Mest sannsynlig vil du få ca. det du betalte for det.

Er nok tryggest å reise mot slutten av mars, ja. Da er det akkurat passe varmt, 1-2 måneder senere begynner det å bli for varmt allerede. Her har du en oversikt over gjennomsnittstemperaturene de forskjellige månedene:
http://www.weather.com/weather/wxcli...nav_undeclared

Gap er ikke merkeklær, det er ganske billig, omtrent som H&M, og etter min smak mye kjipere. Kjedeligere. Kvaliteten er også bare helt grei. Target er billigere og finere, og av ca. like god kvalitet.

Flyreisen, ja ... Nå er jo Aurora i utgangspunktet en grei jente, men selv hun blir alltid rastløs og grinete på deler av flyturen, og helt gal hvis hun ikke får sove. Hun er heldigvis så liten enda at hun kan sitte fastspent i bilsetet sitt store deler av turen og sove når vi reiser om natten, og lese bok og knaske på små bestikkelser når hun ikke sover. Ellers får hun kravle litt frem og tilbake mellom meg og pappaen, og flørter med de andre passasjerene. For oss har redningen vært å alltid ha med mye forskjellige frukt, kjeks, rosiner o.l. - små bestikkelser uten så altfor mye sukker. Continental viser ofte en barnefilm i tillegg til andre filmer, men man har ikke en skjerm hver, så det er ikke alltid hun gidder å se på så lenge, kommer litt an på hvor vi sitter i forhold til skjermen. Aner ikke hvordan det er med andre flyselskaper.

__________________
Majsa (1976), Mann (1969), Aurora(nov 2004) og Hannah(mai 2007)
Majsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-07, 18:10   #6
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: MAJSA- Angående USA

Vi skal på Voyager of the Seas! Har vært på den en gang før og den er kjempeflott! Det blir første gang vi har med poden på cruise så det blir ekstra spennende!

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 14:21   #7
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MAJSA! Angående USA

Kjøp en liten bærbar dvd spiller til minstemann, og noen nye spennende dvd filmer.

Det holdt i allefall vår minstemann, og en god del andre småtasser også, opptatt på flyreisen.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:04   #8
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MAJSA! Angående USA

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Kjøp en liten bærbar dvd spiller til minstemann, og noen nye spennende dvd filmer.

Det holdt i allefall vår minstemann, og en god del andre småtasser også, opptatt på flyreisen.

De vi har sett på har en varihet på maks 2 timer i batteri.
Det er litt dumt.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-07, 15:39   #9
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MAJSA! Angående USA

MAJSA:

Nå er billettene bestilt.
Vi fikk 5 billetter for 21.650
Kunne få dem helt ned i 19.990 men da med avreise noen dager senere.
Vi brukte amerikaspesialisten ( http://www.nordmannsreiser.no)

Synes ikke det var ille.
Igår var temperaturen 20 grader i Logansport.
Det er variasjoner fra 5 til litt over 20.
Husker fra jeg var der i desember for 10 år siden og snittet var på 17+

Så det blir til at vi drar 15 februar.
Passer oss best også.

Brukte du bilsetet i flysetet til Aurora?
Kommer til å pakke ned endel frukt, kjeks, nøtter, rosiner og litt potetchips.
Hvor mange måltider får man servert ombord, og hva med drikke?
Må man kjøpe drikke utenom, eller er all mat og drikke inkludert.
Husker ikke fra sist gang
Kommer nok til å ha med litt matpakke i tilfelle maten er uaktuell for ungene.
De lar heller være å spise enn å spise noe de ikke liker.

Har funnet ut at han digger Julen i svingen cd, så da legger vi den bort nå slike at den blir spennende å høre på under flyturen.
Vi legger inn filmer til han på PDA (pocket computer)våres, jeg og min mann har en hver, så da blir det 2 timer film der.

Uff, gruer meg til flyreisen + 5-6 timer med bil etterpå.

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-07, 19:46   #10
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MAJSA! Angående USA

Hei. Jeg tar meg den frihet å svarer litt jeg

Vi reiste til usa i sommer med snuppa. Vi leide bil, og fikk med bilsete, så det var ingen problem, bare gi beskjed når du skal leie bil at du skal ha barnesete i tillegg, så får du reservert et, så vet dere iallefall at når dere kommer så har de et til dere.

Vet ikke hvilket flyselskap dere skal reise med, vi reiste med BA og fikk all maten inkl på flyreisen. Vi hadde også hvert vårt TV som viste alt fra serier til barnefilmer og tegneserier. Kan være lurt ja å ha med ekstra frukt ol som du sier. Vi fikk 2 måltider utenom snacks ol som vi kunne spise alt vi ville. Snacksen var alt fra sjokolade, nøtter til chips og kjeks. All drikke vi ville ha var også inkl i prisen.

God tur, misunner deg virkelig

Ang klær (ser du har fått svar allerede, men...) vi kjøpte endel på Target, og old navy. Old navy synes jeg har fine klær. Target har billige og fine klær de også.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 09:25   #11
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MAJSA! Angående USA

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Hei. Jeg tar meg den frihet å svarer litt jeg

Vi reiste til usa i sommer med snuppa. Vi leide bil, og fikk med bilsete, så det var ingen problem, bare gi beskjed når du skal leie bil at du skal ha barnesete i tillegg, så får du reservert et, så vet dere iallefall at når dere kommer så har de et til dere.

Vet ikke hvilket flyselskap dere skal reise med, vi reiste med BA og fikk all maten inkl på flyreisen. Vi hadde også hvert vårt TV som viste alt fra serier til barnefilmer og tegneserier. Kan være lurt ja å ha med ekstra frukt ol som du sier. Vi fikk 2 måltider utenom snacks ol som vi kunne spise alt vi ville. Snacksen var alt fra sjokolade, nøtter til chips og kjeks. All drikke vi ville ha var også inkl i prisen.

God tur, misunner deg virkelig

Ang klær (ser du har fått svar allerede, men...) vi kjøpte endel på Target, og old navy. Old navy synes jeg har fine klær. Target har billige og fine klær de også.


Vi skal fly med Lufthansa.
De var det billigste selskapet.
Håper det er eget tv slik som hos BA hva nå det enn står for

Håper vi får en grei plassering i flyet da jeg må ofte opp å gå for å holde blodsirkulasjonen godt i gang.
Så på bestillingen at det ikke var garantert at vi fikk sitte sammen
Ungene kan jo ikke sitte alene i en annen del av flyet heller da...

Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 15:34   #12
petra
Superaktiv
 
petra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 455
petra er litt kulpetra er litt kul
Standard

Sv: MAJSA! Angående USA

Opprinnelig lagt inn av Macky, her.

Hei

Ang klær (ser du har fått svar allerede, men...) vi kjøpte endel på Target, og old navy. Old navy synes jeg har fine klær. Target har billige og fine klær de også.

Vi handler også endel på Old Navy og Target(Super Target!) Der har de kjempeflotte klær!!!! Og innimellom må vi innom "rote" butikkene Marshall og Ross! Der finnes alt mulig rart, men om man leter litt kan en gjøre skikkelig kupp der!!

God tur

__________________
Petra mor til petrus 02
petra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-07, 17:03   #13
Michayla
Nysgjerrig
 
Michayla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.456
Michayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smartMichayla imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MAJSA! Angående USA

Opprinnelig lagt inn av petra, her.

Vi handler også endel på Old Navy og Target(Super Target!) Der har de kjempeflotte klær!!!! Og innimellom må vi innom "rote" butikkene Marshall og Ross! Der finnes alt mulig rart, men om man leter litt kan en gjøre skikkelig kupp der!!

God tur

Noteres

__________________
•·.·´¯`·.·• •·.·´¯`·.·•

´*•.¸(*•.¸Gutt 99-01 og 03¸.•*´)¸.•*´
Michayla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-07, 09:38   #14
Macky
Flink jente
 
Macky sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.303
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: MAJSA! Angående USA

Opprinnelig lagt inn av Michayla, her.

Vi skal fly med Lufthansa.
De var det billigste selskapet.
Håper det er eget tv slik som hos BA hva nå det enn står for

Håper vi får en grei plassering i flyet da jeg må ofte opp å gå for å holde blodsirkulasjonen godt i gang.
Så på bestillingen at det ikke var garantert at vi fikk sitte sammen
Ungene kan jo ikke sitte alene i en annen del av flyet heller da...

BA er British Airways
Har man barn får man nok sitte sammen, jeg blir sjokket om man ikke får det. Sjekk om det går an å forhåndsbestille seteplass på nettet. Det gjorde vi når vi skulle reise. Eneste som var dumt var at vi ikke kunne bli garantert plass ved basinettene, også visste vi heller ikke at vi måtte forhåndsbestille slik stol (kan brukes opp til 2 år, istedet for bassinett, så er det nesten som en vippestol som det går an å sove i). Heldigvis så ordnet alt seg med hjelp av velvillige medpassasjerere

Må bare signerer Petra sitt innlegg med Marshall og Ross. Handlet endel på Ross da jeg bodde i Usa, kan gjøre mange kupp på klær, sko og vesker. Men man må ha tålmodighet til å lete...

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no