Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Armringer og vekt

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-12, 22:49   #1
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Armringer og vekt

Vel, det er varmt og snart sommer og jeg har begynt å se over hva vi har og hva vi må kjøpe. Yngste på 3.5 år veier 14 kg. I fjor brukte han armringer som var for de mellom 11 og 15 kg. Vil de kunne brukes i år også eller burde han overta de i str 15-30 kg etter eldste? Hvilke vil være tryggest å bruke?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:54   #2
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Armringer og vekt

Armringer? Til svømming? Jrg vil uansett ikke anbefale armringer, verken sikkerhetsmessig eller svømmemessig.

Hvis du likevel vil bruke det, ville jeg prøvd meg fram og sett hva som funker best.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:55   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.049
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Armringer og vekt

Armringer er jo ingen sikring uansett så det er nå bare å prøve og se hva han liker.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 22:57   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Armringer og vekt

Det er bare å prøve. Begge vil mest sannsynlig fungere. Armringer er ikke sikkert uansett, enten flyter han godt nok med dem eller han får litt for lite støtte. Sikkerheten må ivaretas på annen måte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 23:26   #5
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Armringer og vekt

Armringer er ikke trygt uansett, det er bare falsk trygghet. Har sett altfor mange unger drive for langt ut siden de allikevel holder seg flytende så kan mamma bare ligge her og lese boka si.

Sier ikke at du er en slik mamma altså, måtte bare få ut litt gruff nå i badesesongen.

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-12, 23:41   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Armringer og vekt

Han skal garantert ikke ut på dypt vann, dette er gutten som helst bare vil vasse i strandkanten og kaller det bading. Men, sikkerhetsmessig, hva er forskjellene på vektgrensene på armringene? Er det bare at de ene (mest sannsynlig) er større enn de andre?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 17:42   #7
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.892
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Armringer og vekt

Det er ikke noe som er bedre sikkerhetsmessig, for armringer blir aldri en sikkerhetsting. Kjøp redningsvest i tilfelle. Og ikke bruk armringer når hdn sksl lære å svømme.

Størrelse på armringer har med størrelsen på ungen å gjøre. Hva som passer. Jeg vet lite om det, imidlertid, har akdri brukt armringer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 20:33   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Armringer og vekt

Begge har redningsvest og er aldri ved sjøen uten den, dvs på stranden men ikke på brygger, i båt osv.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 20:43   #9
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.418
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Armringer og vekt

Jeg ville ha prøvd meg frem, det viktigste er at de sitter godt, høyt oppe på armen. Begge mine bruker armeringer, og er pga disse veldig komfortable i vannet. De er selvfølgelig aldri alene i vannet.

Redningsvest bruker vi i båt, ikke i basseng eller på stranden. Dog hadde jeg det på minsten når han var yngre nå vi var på markatur ved vannene i området, for noen plasser var det snardypt og jeg var redd vi ikke ville være raske nok.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-12, 22:33   #10
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.469
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Armringer og vekt

De bruker vest når vi er på bryggen og i båten til mine foreldre. Greit at de blir vant til at slik er det bare. I basseng har de ikke brukt, men yngste har ikke vært i basseng når jeg tenker meg om. Håper å klare å få ham med meg i basseng på ferie i sommer. Han trenger å bli trygg i vannet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no