Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-07, 21:06   #61
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Men når det er sagt opplever vi at de aller fleste faktisk tar fri i jula. Enten har mor eller far fri. Ellers så har de besteforeldre/andre slektninger de benytter seg av.

Noe jeg skulle ønske vi kunne ha droppet er å ha åpent til 12 på julaften og nyttårsaften.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:07   #62
Jinx
Tre små T
 
Jinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.499
Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Mannen hadde tenkt å jobb ei romjula, men ingen andre skal det. Så da blir det nok fri på han også.

Ellers tar jeg ut lillen fra den 21 des-. også begynner hun igjen 2 januar. Det har vi alltid gjort. I vår bhg tror jeg nesten alle skal ha fri i romjula....

__________________
T august 04, T februar 08 og T august 10.
Jinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:08   #63
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg må presisere at jeg selvsagt er for at barnehagen er åpen i romjula, men jeg forstår meg ikke på de som har fri og sender barna i barnehagen. Heller ikke på de som sier at ungene kommer men uteblir.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:08   #64
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Noe jeg skulle ønske vi kunne ha droppet er å ha åpent til 12 på julaften og nyttårsaften.

Det tror jeg ikke vår barnehage har.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:08   #65
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Noen i barnehage, men det er sjelden de jobber i jula.


Det er jo veldig koselig for de, men hvis alle skulle tatt seg fri i romjula for å være hjemme med barna sine, tror jeg vi hadde slitt litt rundt om kring. Offentlig kommunikasjon, sykehus, eldrehjem o.l.

Jeg synes heller ingenting om at barn er i barnehagen mer enn nødvendig, men det er greit å være klar over at de fleste barna som er i barnehagen i romjula er der nettopp fordi det er nødvendig.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:09   #66
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.324
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg må presisere at jeg selvsagt er for at barnehagen er åpen i romjula, men jeg forstår meg ikke på de som har fri og sender barna i barnehagen. Heller ikke på de som sier at ungene kommer men uteblir.

Aha. Hvorfor krangler jeg med deg da? Vi er jo helt enige.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:10   #67
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg må presisere at jeg selvsagt er for at barnehagen er åpen i romjula, men jeg forstår meg ikke på de som har fri og sender barna i barnehagen. Heller ikke på de som sier at ungene kommer men uteblir.

Jeg sliter nok litt med å forstå det selv.
Husker vi hadde en gutt som var der "alltid" (untatt de ferieukene han måtte ta ut da). Kom hver julaften og hver nyttårsaften
Julaften var han der alene en gang. Og faren, som leverte, kunne fortelle at han skulle til datteren sin å drikke kaffe

Men de hadde innstillingen om at de betalte for en sevice de skulle utnytte fullt ut.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:11   #68
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.146
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg må presisere at jeg selvsagt er for at barnehagen er åpen i romjula, men jeg forstår meg ikke på de som har fri og sender barna i barnehagen. Heller ikke på de som sier at ungene kommer men uteblir.

Det er ikke alt her i verden man kan forstå.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:11   #69
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Herlighet, stakkars gutt.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:11   #70
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Det tror jeg ikke vår barnehage har.

Kommunen her er pliktig til å holde åpent ved behov.
Men, det kan bestemmes i SU at man skal holde stengt.
Det er jo fåtallet som jobber kun noen timer vil jeg tro.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:13   #71
Go\jenta
Mellom barken og veden
 
Go\jenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.866
Go\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt liktGo\jenta er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg jobber i helsevesenet og prøvde å ta ut ferie i romjulen, men fikk det ikke. Mannen har ny jobb, og har derfor ingen ferie å ta ut.

Barna mine er halvparten så mye i bhg resten av året som de fleste andre barn, så jeg har overhodet ikke dårlig samvittighet for at de må i bhg de to dagene det er snakk om. Tror uansett mange barn koser seg med jevnaldrende i bhg de få dagene det er snakk om her, uansett hva grunnen til at foreldre ønsker å bruke plassen i romjula. For noen barn tror jeg til og med det kan være svært bra å komme i bhg noen dager i romjula også. Ikke alle har det like koselig hjemme i julen, dessverre.


Jeg synes forøvrig den lappen fra bhg var drøy, i og med at foreldrene allerede hadde meldt sine behov. De burde heller ha presisert i det første brevet hva de mente, og ikke mase sånn på foreldrene. Tror at jeg hadde blitt grinete av en sånn ekstra-lapp, og gitt en tilbakemelding på det.

__________________
Snuppene mine født -99 -02 og -05
Go\jenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:14   #72
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Det er ikke alt her i verden man kan forstå.

Men undre seg kan man jo alltid.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:14   #73
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Dårlig og småfrekt formulert ja, men jeg tror jeg forstår de har skrevet en slik lapp.

De kunne heller skrevet: Fått ordnet deg fri i julen alikevell? Trenger du ikke plass i barnehagen i romjulen? Kryss av her ....

Jeg har selv jobbet i barnehage, og det er mange av de påmeldte som ikke møter opp i romjula. Da sitter vi der da kanskje med 4-5 barn og 3 voksne. Noe som er litt kjipt når du kunne tenkt deg å vært hjemme med egne barn.

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:15   #74
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Men jeg kjenner virkelig ingen som bare kan velge å ikke jobbe når det passer seg slik.

Jeg tror dette er veldig bransjeavhengig. Så godt som alle vi kjenner tar fri i romjula, og ingen har barn i barnehagen. Barnehagen vår (bedriftsbarnehage) har hatt stengt i romjula og i påskeuka i mange år, for det var aldri en unge der uansett.

Vi jobber begge på universitetet, og der er det fullstendig dødt de dagene. Ingen har avtalefestet fri, men så godt som alle tar fri likevel.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:17   #75
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.772
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg lurer på hvorfor det er så utrolig mye bedre å sende barna til besteforeldrene enn å la dem være i barnehagen?

Er det slik at besteforeldre alltid lager snømann, serverer kakao og ungene nikoser seg dagen lang på bæssmorfang mens de barna som sendes i barnehagen vansmekter ensomme og forlatte i en mørk krok?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:20   #76
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Jeg lurer på hvorfor det er så utrolig mye bedre å sende barna til besteforeldrene enn å la dem være i barnehagen?

Er det slik at besteforeldre alltid lager snømann, serverer kakao og ungene nikoser seg dagen lang på bæssmorfang mens de barna som sendes i barnehagen vansmekter ensomme og forlatte i en mørk krok?

Hos oss betyr barnehage god omsorg, men vi benytter det aldri i feriene. Besteforeldre betyr, fisketurer, boller og kakao, bøker, spill og kos og de kan få låne ungene når som helst. Samvær med besteforeldre har en egen verdi så lenge besteforeldrene er oppegående.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:21   #77
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Hos oss betyr barnehage god omsorg, men vi benytter det aldri i feriene. Besteforeldre betyr, fisketurer, boller og kakao, bøker, spill og kos og de kan få låne ungene når som helst. Samvær med besteforeldre har en egen verdi så lenge besteforeldrene er oppegående.

Forøvrig bruker vi ikke besteforeldrene når begge vi voksne har fri. da liker vi å være oss fem.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:21   #78
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.108
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Såvidt jeg vet, består romjula av virkedager hvor en hel del må på jobb. Om man betaler for full barnehageplass, må man jo få benytte tilbudet. Jeg synes du skulle spørre om de også reduserer betalingen i romjula siden de ikke har det fulle tilbudet du betaler for .

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:22   #79
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Forøvrig bruker vi ikke besteforeldrene når begge vi voksne har fri. da liker vi å være oss fem.

Hva har egentlig dette med saken å gjøre, Berglijot?
At dere alltid tar fri og ikke bruker besteforeldre er da helt irrelevant for hva som diskuteres her.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-07, 21:23   #80
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hadde du tatt dette som en fornærmelse?

Jeg vet av erfaring at det ofte er få barn i barnehagen på slike dager. Ofte er det kanskje barn der som mitt barn ikke leker med ellers, det kan være store aldersforskjeller og situasjonen er ganske annerledes enn normalt.
Jeg tror nok min datter hadde hatt det greit der, hun er veldig tilpasningsdyktig, men ikke alle barn er det. Og da er det kanskje lik så greit å benytte seg av familie noen ganger, OM man har mulighet.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no