Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 21:37   #21
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Om man kjøper dress i slutten av august så er det da ikke for neste sesong. Her pleier i alle fall høsten å komme noen uker senere enn august.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 21:45   #22
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Opprinnelig lagt inn av kisha, her.

Mine barn er nå voksne og jeg kan si at jeg et par ganger har kjøpt klær på tilbud f.eks. på høsten for å bruke neste sommer, men da har ungene allerede vokst ut av disse klærne. Klær til barn bør kjøpes når de skal brukes, det er da de passer - og ikke til neste sesong. .

Men da har du jo bare rett og slett bare kjøpt klærne noen nummer for små.

Klær til barn kan kjøpes før de skal brukes, men da må de kjøpes i dertil egnet størrelse.

Og her er det vel ikke snakk om å kjøpe klærne et år før tiden, men om å vinterklærne klare før vinteren er over oss.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:19   #23
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Kjenner til problemet, ja. Jeg gikk på samme smell første året jeg også, og løp på kryss og tvers av byen for å finne det jeg skulle ha. I år kjøpte jeg alt vintertøyet tidlig.

Du kan bestille regntøy på hm.com

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:27   #24
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.927
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Jeg kan vel kanskje prøve å komme med et tips. Jeg har nettopp kjøpt nye vinterdresser til mine jenter, riktignok Helly Hansen og OBS var fullt utstyrt på størrelser så vidt jeg kan se.

Når det gjelder regntøy har jeg opplevd at det kan være et problem i små størrelser (selv i Bergen) og jeg ser ingen grunn til å komme med selvgode kommentarer om at man kan kjøpe i tide. Regntøy kan både gå i stykker og bli mistet og begge deler er det vanskelig å planlegge seg ut av. Sparkjøp var min redning da og det billige regntøyet jeg kjøpte for å "holde over" til butikken fikk inn nytt, har faktisk holdt i et år og vært veldig godt.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 10:31   #25
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Jeg har noen ganger hatt problemer med å finne sandaler i riktig størrelse.
Da Storebror første gang begynte i barnehage var det januar, og jeg var ute etter votter og lue på HM, da var det solgt ut, og butikken var full av vårtøy!

De siste årene synes jeg det har blitt mye bedre, har ikke hatt problemer med å få tak i det jeg trenger.

Det eneste problemet fortsatt er å finne pentøy til gutta til jul, det er like hvert år.

Jeg bor også i Oslo.
Har nettop "oppdaget" Wearhouse, fiiin butikk!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 12:44   #26
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

[Det eneste problemet fortsatt er å finne pentøy til gutta til jul, det er like hvert år.


Vi hakke hengt opp jule kolleksjonen ennå vi...og dere med små gutter...mexx kolleksjonen i år for gutter er til å dø av

era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 12:52   #27
Nooria
Stadig underveis
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.090
Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Jeg har opplevd å først ikke få tak i Troll vinterluer fordi jeg var for tidlig ute, for så å ikke få tak i det da jeg kom tilbake heller fordi det var utsolgt

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:06   #28
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Som voksen så må man planlegge og være foran de som ikke gjør det. Å løpe ut for å kjøpe regntøy når det begynner å regne høres for meg tullete ut. Hvorfor ikke planlegge?

Joa greit nok å planlegge, men de høst/vinterskoene som passer i Juli kan faktisk være feil størrelse i oktober..... spesielt på de minste er det omtrent umulig å tenke langt fremover, de vokser veldig ujevnt...

samme gjelder dresser, jeg har gitt opp å kjøpe store størrelser slik at de skal ha å vokse i, det ender som regel i at de svømmer rundt det ene året, mens neste år er de utslitt eller for små...

men alt i alt skjønner jeg ikke at ikke bare butikkene kan lære seg å ta inn mer av de størrelsene det går mye av om mindre av de som henger igjen hvert eneste år, hel lekedress i størrelse 14 eller 16 år er ikke akkurat de det går mest av liksom

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:14   #29
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Enig med HI. Man burde da kunne få tak i aktuelle varer den tiden de brukes.
Hadde problemer med vintersko til lillegutt allerede i begynnelsen av oktober.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:27   #30
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Opprinnelig lagt inn av era, her.

[Det eneste problemet fortsatt er å finne pentøy til gutta til jul, det er like hvert år.


Vi hakke hengt opp jule kolleksjonen ennå vi...og dere med små gutter...mexx kolleksjonen i år for gutter er til å dø av

Skulle gjerne hatt MEXX til gutta, men vi må holde oss til kjedebutikkene med litt hyggeligere priser, desverre. Det var de jeg siktet til!

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:28   #31
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Jeg har stort sett ikke hatt problemer med regntøy og vintertøy.
Sandaler derimot er et problem med jevne mellomrom.
Regntøy er jo nesten helårsvare når man har barnehagebarn.

For de største er det ikke noe problem, men når de har vært små har det vert en jakt på passe sandaler. Det virker som de tar inn minst sandaler i små størrelser for det er stort sett alltid utsolgt når sommeren kommer.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 20:30   #32
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Har de ikke det du er på utikk etter, så finnes det stort sett en eller annen nettbutikk som kan skaffe til veie.

Med litt planlegging er det ingen problem å bestille via nettbutikker og sender man en hyggelig forklarende mail til den butikken, har man jo klærne innen et par dager. (Men for meg er det helt utopisk å ikke ha lue/ votter eller dress i hus FØR vinteren setter inn)

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 21:52   #33
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Disse menneskene skulle jeg gjerne hatt et ord med. Hva i all verden er logikken bak at regntøy er utsolgt over hele byn etter første helg med regnvær på høsten? Alle 1-åringene skal jo ha regntøy!

Butikkdamen på Fru Lyng var lettere overbærende og "tålmodig" da hun kunne forklare meg at "nei Reimadresser i strl 86 må du kjøpe i august med en gang sommersalget er over ". Hvilken amatørmessig førstegangsmor var jeg som kom og trodde jeg skulle få tak i vinterdress i oktober?!

I dag var det vinterstøvler jeg var på jakt etter. Utsolgt i 1-åringstørrelsene der også i både Viking og Ecco.

Jeg skjønner veldig godt at du er sinna! Det har jeg også vært mange ganger. Prøvde meg en gang på joggesko i str 25 i september. Jada. Umulig var det, helt til jeg sjekka på OBS. Full medfølelse herfra.

Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 13:58   #34
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Og da jeg skulle kjøpe et ekstra par ullvotter til poden, så fikk jeg beskjed om at det fikk de ikke inn igjen før godt over nyttår. :blæh:
Jeg har gått i størrelse-tabben på vinterdress, forøvrig. Så nå må jeg ut på jakt og håpe at jeg finner ReimaTec i str. 92.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-11-06, 14:12   #35
Myrsnipa
Pen. Så det så.
 
Myrsnipa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.525
Myrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme omMyrsnipa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvem er ansvarlig for logistikken i Oslos babyutstyrsbutikker?

Jeg har født to vinterjenter og ingen av gangene har det vært mulig å finne luer til nyfødte. De må kjøpes i september må vite.

Enig med HI.

Ikke enig i at utvalget er så mye bedre til jenter. Det er pokker meg mye dill og dall å få kjøpt ja.

__________________
Whatever Your Mind Can Conceive, and Believe, the Mind can Achieve- Napoleon Hill
Myrsnipa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no