Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Warszawa

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-10-14, 22:51   #1
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.513
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Warszawa

Jeg skal til Warszawa nå i slutten av oktober. Jeg lurer litt på om noen kan fortelle meg litt om hvordan det er der? Og hvordan været kan være på den tiden?
Noe jeg bør få med meg?

Vi skal bo på Polonia Palace, og jeg aner ikke om det er sentralt eller ikke.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-10-14, 23:02   #2
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Warszawa

Det er iskaldt og vindig der. Eg har kjøpt fullt sett med vintertøy i Warszawa i haustferien sjølv, fordi eg trudde at å reise sørover i Europa betydde å reise til varmare strøk.

Eg kikka litt på kartet og det ser ut som om Polonia Palace ligg like over vegen for Kulturpalasset, altså midt i sentrum.

Det som er mest fascinerande med Warszawa er at det er ein by som har historien liggjande tjukt utpå seg i arkitekturen. Det er ein by med kvartal med veldig typisk austblokkpreg, sovjetiske symbolbygningar og flotte, nye hotell og kjøpesenter som gjenspeglar det meir vestlege preget Polen har fått i nyare tid. Gamlebyen, som blei bygga opp igjen etter å ha vore bomba til grunnen under andre verdskrigen, er relativt ny, men har samtidig ein del av det preget austeuropeiske gamlebyar gjerne har. Viss du er interessert i den delen av historien, kan Warszaw Uprising Museum vere verdt eit besøk. Eg hadde i alle fall eit anna blikk på bygningane rundt meg, då eg gjekk rundt i byen, etter å ha besøkt det museet.

Og så er det ein sjokoladebutikk/kafé inne på det kjøpesenteret like ved Kulturpalasset som har nokre heilt enormt fantastiske kaker.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-10-14, 13:44   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.116
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Warszawa

Interessant å lese om bygninger fra krigen. En rest av ghettomuren står fremdeles i en privat bakgård.

__________________
07 og 10
Pelle er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no