Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-06, 09:55   #21
Svaggen
Aktiv
 
Svaggen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 189
Svaggen er litt kul
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Noe kastes (det som er godt brukt og slitt!), og noe legges på loftet og går videre i arverekken senere (4,5 år mellom alle våre så klærene må innom loftet en tur og ligge på vent).
Det som minstemann vokser fra og som fortsatt er brukbart gis bort til venner og familie.

__________________
Mamma til tre
Svaggen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 09:59   #22
Moria
Aktiv
 
Moria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 240
Moria er litt kulMoria er litt kul
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Det som lillebror kan bruke legges bort til det passer ham. (Det er ikke så mye ettersom han har en storesøster.)

Noe gis bort og noe har jeg solgt.

Moria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:00   #23
carolin
Har laget seg en tittel
 
carolin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Lillesøster arver storesøsters klær.

__________________
If you talk to your children, you can help them to keep their lives together. If you talk to them skillfully, you can help them to build future dreams.
carolin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:27   #24
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Lillebror arver alt etter Storebror. Når Lillebror har vokst ut av det gir vi bort det som fortsatt er ok, til venner eller fretex/loppemarked.


Sist redigert av Kaz : 03-11-06 kl 10:28. Årsak: staveleif
Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:27   #25
LaLuna
aldrende
 
LaLuna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.813
LaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtidLaLuna har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Lillebror arver det aller meste etter storebror. Som for øvrig hadde arvet det aller meste etter fettere og andre gutter.
Mye begynner å bli skikkelig utslitt nå, så det blir kastet en del. Mye går til Fretex, og en del lagres med tanke på flere barn i slekta. Jeg skal definitivt ikke ha flere barn, men jeg vet jo aldri hva slags planer søstrene mine har.

__________________
Storebror (2003) og lillebror (2004)

Serenity now
LaLuna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:40   #26
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Her i huset arver lillebror det meste etter storebror. Sorterer etter størrelser og legger bort i kasser. Klærne lillebror har vokst ut av sorterer jeg etter følgelde prinsipp:
1- det som kan arves av yngre fettere/kusiner
2- det som kan selges
3- det som kan gis bort til venners barn
4- det som kan gis bort til Fretex
5- det som er så slitt at det bare må kastes

Forresten: Har også et par esker med skikkelig fint babytøy som jeg ikke har hatt hjerte til å gi bort, men velger å spare på til vi kanskje mot formodning skulle få en attpåklatt, evt til barnebarn eller andre barn som måtte dukke opp.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:48   #27
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Lillebror arver det som er fint og helt etter storebror (og evt etter storesøster om det er noe som ikke er for jentete ....men det er det ikke mye av gitt).
Klærne etter storesøster deles mellom hennes to søskenbarn som er 4 år yngre enn henne.
Det som lillebror vokser utav går til Freetex.

Litt mer spesielle plagg (f.eks lillebror sine prematurklær, noen av storesøster sine finkjoler osv)har jeg tatt vare på.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 10:55   #28
Java
kan tilsettes alkohol
 
Java sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.044
Blogginnlegg: 364
Java har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme omJava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Lillesøster arver alt storesøster har hatt. Det som er for slitt og stygt til å kunne brukes kaster vi, det kan uansett ikke gis bort.

Klærne etter lillesøster tar vi vare på enn så lenge. Til slutt kommer vi nok til å gi bort det andre kan ha nytte av.

__________________
Cappuccino (01), Cortado (04), Espresso (07)

Vi vil ta vare på skjønnheten, varmen, som om vi bar et barn varsomt på armen.
Java er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:26   #29
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Det storesøster veks ut sparer eg til lillesøster. Det lillesøster veks ut av sparer eg også... for eg trur eg vil ha ein til etter kvart. Har lånt ut ein del til ei veninne som har ei jente i alder mellom mine, men no har minstemor her nesten tatt igjen denne jenta i størrelse, så det er det slutt på no.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 11:32   #30
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Her hos oss ble alle klær etter storebror spart. Vi har derfor nesten ikke kjøpt klær til lillebror. Vi kommer til å spare disse klærne også i tilfelle vi skal ha en baby til. Hvis det viser seg at vi ikke skal ha en til kommer vi til å gi bort det vi har, men spare noen få plagg som minne. Jeg tviler på at vi kommer til å selge noe. Noe kommer til å bli sendt til Estland. Ting som er helt utslitt eller ødelagt kaster vi hvis ikke det er brukendes til poleringskluter først.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 15:07   #31
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Nå har vi foreløpig bare en imaginativ storebror (han eelsker babyer). Men arveproblematikken er vi allerede godt inne i.

Hovedtyngden av klærne går tilbake til der de kom fra (fra fetter og kusine i en annen by til deres nye lillebrøster som kommer i april).

De siste månedene har jeg blitt litt tøffere til å hive utvaskede utslitte klær med huller, skjemmende flekker eller uten form. Med alder og økt aktivitetsnivå blir det naturlig nok flere av den sorten.

Det er kun enkelte prematurklær som blir tatt vare på for å ha som minne. Det er absurd å tenke på at han var så liten (str 44).

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:12   #32
Krem
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.837
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Klærne fra storesøster arves av lillesøster, det ligger vanligvis på vent i 6-12 måneder. Når lillesøster vokser fra det overleveres det til en venninne, i bytte mot tøy bittelillebror arver av guttene hennes. Klærne han vokser ut av sendes rundt forskjellige steder.

Snørr og barneklær er i stadig bevegelse..

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 22:16   #33
Sonar
Bør lage seg en tittel selv
 
Sonar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Innlegg: 2.043
Blogginnlegg: 31
Sonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smartSonar imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Klær fra storebror arver lillebror. men merker nå at det blir mindre og mindre og legge vegg fordi storebror sliter ut klærne. Klær etter lillebror gies vekk til nevø eller nabogutt eller samles i en pose som er tenkt å gi til fretex. Men foreløpig stor posene i boden

Klær etter mellomste som er jente, gies går samme vei som lillebror...vi har venner om har mindre jenter eller det går til fretex...rettelse i en pose i boden.

Sonar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:18   #34
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Alle klærne vaskes og pakkes ned i klesoppbevaringssaker fra IKEA og lagres på boden. Forhåpentligvis blir de tatt i bruk av et småsøsken en gang i fremtiden. i mellomtoden lånes det ut til folk jeg liker, som har fått gutt og som liker søte lyseblå klær

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:20   #35
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.785
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Gir bort gutteklærne etter eldste, og får jenteklær til mine jenter tilbake. Super løsning

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:25   #36
Gri
Bør lage seg en tittel selv
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Gri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt liktGri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

No har eg alt svart på denne tråden, men må berre skryte av meg sjølv for eg har akkurat sortert alt i eigne kasser for kvar str. opp til 98. Har hatt system før, men no var det i uorden og trengte opprydding. GOdt å vere ferdig.

Gri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-11-06, 23:37   #37
Jr.
sasiltranopogol
 
Jr. sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: sammen med 538.410 andre
Innlegg: 283
Jr. er litt kulJr. er litt kul
Standard

Sv: Klær storesøsken vokser ut av, hva gjør dere med dem?

Opprinnelig lagt inn av Gri, her.

No har eg alt svart på denne tråden, men må berre skryte av meg sjølv for eg har akkurat sortert alt i eigne kasser for kvar str. opp til 98. Har hatt system før, men no var det i uorden og trengte opprydding. GOdt å vere ferdig.

Akkurat gjort det samme selv. Det ble to boker med klær å vokse inn i og 4 med klær han har vokst ut av. Så må jeg bare huske å ta frem de førstnevnte i tide.....

__________________
Je n'ai rien a dire
Jr. er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no