Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Det store barnevognvalget - hjelp

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-01-12, 00:38   #21
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Ozone kan vel ikke snus?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 00:52   #22
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Ozone kan vel ikke snus?

Joda, jeg googlet og kom over en kjekk film på YouTube der en kunne snu sittedelen

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:14   #23
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.997
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Igjen ser jeg at erfaringene er ulike. Snuppa ble veldig mye mer fornøyd da vi tok i bruk sportsdelen som kun var framovervendt, og vi har aldri følt noe behov for å ha vendbar sittedel. Den eneste som har tenkt i de baner, har vært bestemoren, og hun har ikke hatt noe hun skulle sagt.

Vi har Easywalker Sky som vi har brukt til henne, og den vil også bli brukt til nestemann. Den kunne nok være litt ustabil med bagdelen på, men jeg mistenker at mine trilleturer med setter i den ene hånden i tillegg til vogn og bratte bakker, ikke er dagligdags.

Vogna er svært lett (jeg løfter understell/sportsdel med én hånd), enkel å legge sammen, og tar liten plass bak i en stasjonsvogn der mesteparten av bagasjerommet er okkupert av et skreddersydd bur til allerede nevnte setter. Jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt samme vogn dersom jeg skulle kjøpt på nytt, også.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:28   #24
melloz
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 8
melloz har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Mrs. Wallace, her.

Easywalker qtro.

Ikke vendbar sportsdel da, men nydelig god vogn på alle andre områder.


Er også superfornøyd med denne vogna

melloz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:31   #25
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Opprinnelig lagt inn av amanas, her.

Joda, jeg googlet og kom over en kjekk film på YouTube der en kunne snu sittedelen

Ozone skulle liksom være min siste vogn, men fikk ikke solgt go'en fort nok og plutselig var minsta mi for stor. Fikk aldri kjøpt meg den, men endte opp med scooter fra samme merke. Et "lite" plaster på såret

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 12:38   #26
Rose
Bør lage seg en tittel selv
 
Rose sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.456
Rose er populærRose er populærRose er populærRose er populær
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Ville ikke gått for teutonia, de er små i bag og sittedel. Emmaljunga nitro ville jeg gått for. den har en grei bag og god sittedel. Så er den god å kjøre. Har ikke hørt mye negativt om Emmaljunga.

Brio go er også god å kjøre. Sittedelen er litt smalere enn nitro. Bagen er ikke så gale i str heller.

__________________
Rose
Rose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-12, 13:41   #27
Snuppa
Lengter etter sola
 
Snuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.590
Snuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt liktSnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Baggen til go brukte vi til ungen var 10 mnd Stor og god. Herlig demping. Sittedelen passet fint til en 3 åring.

__________________
-03 -06 -09
Snuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 23:58   #28
Geitrams
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 3.034
Geitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populærGeitrams er populær
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Igjen ser jeg at erfaringene er ulike. Snuppa ble veldig mye mer fornøyd da vi tok i bruk sportsdelen som kun var framovervendt, og vi har aldri følt noe behov for å ha vendbar sittedel. Den eneste som har tenkt i de baner, har vært bestemoren, og hun har ikke hatt noe hun skulle sagt.

Vi har Easywalker Sky som vi har brukt til henne, og den vil også bli brukt til nestemann. Den kunne nok være litt ustabil med bagdelen på, men jeg mistenker at mine trilleturer med setter i den ene hånden i tillegg til vogn og bratte bakker, ikke er dagligdags.

Vogna er svært lett (jeg løfter understell/sportsdel med én hånd), enkel å legge sammen, og tar liten plass bak i en stasjonsvogn der mesteparten av bagasjerommet er okkupert av et skreddersydd bur til allerede nevnte setter. Jeg tror faktisk jeg hadde kjøpt samme vogn dersom jeg skulle kjøpt på nytt, også.

Og det var akkurat det jeg gjorde Trodde ikke det ble flere barn her, så jeg solgte vogna etter storebror, og da det likevel ble et barn til, så kjøpte jeg EWS på nytt. Kjempegod vogn!

Geitrams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 07:11   #29
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Drar opp denne litt til. Dere som har erfaring med Nitro City og/eller Go, hvordan er det å trille med de små framhjula på vinterføre/slaps? Grusveier?

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 13:38   #30
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Jeg har nå stiftet bekjentskap med nitro city. Den imponerer meg faktisk mhp fremkommelighet. På vinterføre av typen glatt, ruglete føre er den veldig god. Vesentlig bedre enn OTH faktisk. Litt slaps og snø er heller ikke noe problem. Den fungerer som en stor vogn, ikke som ei lita trille for å si det sånn. Når vi snakker 10cm snø eller slaps og mer enn det, kjører den seg fast med forhjula. Da må man enten lette på forhjula eller dra den/snu den. Det er sjelden jeg triller langt på sånt føre, så det er ikke noe praktisk problem for meg, jeg har i og for seg aldri prøvd noen vogn som fungerer godt på det føret heller. Men OTH (og jeg regner med andre vogner med større hjul) er bedre når det blir mye løsmasse.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 18:40   #31
Primrose
nju nja njo
 
Primrose sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5.735
Blogginnlegg: 16
Primrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de flestePrimrose er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har nå stiftet bekjentskap med nitro city. Den imponerer meg faktisk mhp fremkommelighet. På vinterføre av typen glatt, ruglete føre er den veldig god. Vesentlig bedre enn OTH faktisk. Litt slaps og snø er heller ikke noe problem. Den fungerer som en stor vogn, ikke som ei lita trille for å si det sånn. Når vi snakker 10cm snø eller slaps og mer enn det, kjører den seg fast med forhjula. Da må man enten lette på forhjula eller dra den/snu den. Det er sjelden jeg triller langt på sånt føre, så det er ikke noe praktisk problem for meg, jeg har i og for seg aldri prøvd noen vogn som fungerer godt på det føret heller. Men OTH (og jeg regner med andre vogner med større hjul) er bedre når det blir mye løsmasse.

Jeg banner fremdeles inni meg over hvor tungt det var å trille den lave teutoniaen på ubrøytede fortauer, derfor blir jeg litt usikker på så små hjul. Sånn ellers virker den ganske perfekt, så jeg får vel bare fundere litt mer på hva som er viktigst. Takk for svar i hvertfall!

__________________
Life isn't about waiting for the storm to pass. It's about learning to dance in the rain.
Primrose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-12, 21:17   #32
amanas
Bør lage seg en tittel selv
 
amanas sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 1.359
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Sv: Det store barnevognvalget - hjelp

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg har nå stiftet bekjentskap med nitro city. Den imponerer meg faktisk mhp fremkommelighet. På vinterføre av typen glatt, ruglete føre er den veldig god. Vesentlig bedre enn OTH faktisk. Litt slaps og snø er heller ikke noe problem. Den fungerer som en stor vogn, ikke som ei lita trille for å si det sånn. Når vi snakker 10cm snø eller slaps og mer enn det, kjører den seg fast med forhjula. Da må man enten lette på forhjula eller dra den/snu den. Det er sjelden jeg triller langt på sånt føre, så det er ikke noe praktisk problem for meg, jeg har i og for seg aldri prøvd noen vogn som fungerer godt på det føret heller. Men OTH (og jeg regner med andre vogner med større hjul) er bedre når det blir mye løsmasse.

Så bra at den imponerer deg Jeg har en oth i kjelleren og blir det mye snø neste vinter må jeg kansje ty til den, jeg har hvertfall muligheten.

Jeg står nå mellom Emmaljunga Ozone og Brio go. Jeg liker ozonen bedre en nitroen.
Jeg har forresten ikke bestemt meg enda

__________________
Storesøster 04, Storelillebror 07 og Lillebror 12
amanas er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no