Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-10-14, 20:52   #1
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Mannen min og jeg reiser snart til San Francisco. Vi skal reise sammen med et vennepar av oss. Mennene våre skal delta på en konferanse så det blir venninnen min og jeg som skal slappe av og nyte byen.

Men hva "må" vi få med oss?

Jeg skal handle julegaver og treningstøy, utover det så har jeg ingen planer. Kanskje finne meg en yogatime? Ser for meg at det er nok av steder å gjøre dette i denne byen. (Men ikke nakenyoga! )

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 21:08   #2
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Dere må jo kjøre over Golden Gate, og også oppsøke the painted ladies ved Alamo Square. Nydelig park og velkjente, berømte hus det er verdt å se/oppleve. Et besøk til Alcatraz er sikkert også spennende - vi rakk dessverre ikke det da vi var der, men har lyst til å gjøre det hvis vi kommer dit igjen.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 21:09   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?


Painted ladies

Ååååh, SF er så fin en by. En kjempestor Kardemomme-by. Fineste!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 21:12   #4
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Ja, også må dere ned i havnen, Fishermans warf, og bl.a spise clam chowder.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 21:15   #5
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Opprinnelig lagt inn av Bomull, her.


Painted ladies

De husene er jo med i Full house/Under samme tak!

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 21:18   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Ja de husene var spesielle og flotte. Vi reiste på en guidet busstur. Skulle gjerne sett mer av China Town, Loumbard Street, spise krabber på Fishermans Wharf.. Må tilbake!

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 21:20   #7
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Ikke dumt å ta slike bussturer forøvrig, en lærer veldig mye i tillegg til at det er en fin måte å komme seg rundt i byen på. Ikke minst må dere ta trikken, bare husk å være tidlig ute, køen blir fort lang. Som Daisy sier - må tilbake! Er det ett sted i hele USA av der jeg har vært som jeg virkelig higer etter å se igjen, så er det SF. Jeg tror ikke jeg kan bli mett på den byen.

Acsa kan garantert fortelle deg mer og har sikkert mange gode tips.

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 21:24   #8
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.873
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Jeg var med som konferanse-fru dit for tre år siden og kjøpte billett på hop on hop off-bussen. Gikk av ved Alamo Square, Golden gate, Fishermans Wharf og Chinatown. Store avstander, så det var veldig greit med bussene. De gikk ofte, så vi kunne ta tiden vi trengte på hvert sted. Fant også koselige kafeer i Pacific heights. Tok trikken tilbake til sentrum. Sto på utsiden som om vi var med i en film.

Kom oss ikke til Alcatraz, om du skal dit bør du bestille billetter før du reiser.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 21:33   #9
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Mannen min har foreslått Running tour, men jeg vet nå ikke helt.

Jeg skal ha med treningstøy. Skal prøve meg opp bakkene.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 23:25   #10
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Definitivt Alcatraz.

Ellers ta trikken og få med en snuing. Du kan godt gå til Lombard street fra Fishermans Warf. Da har du absolutt gjort deg fortjent til dessert den dagen. ;-)

Det er et utsiktspunkt, et tårn, som jeg ikke husker navnet på som er verdt å få med seg. Du må gå litt, men det erverdt det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-10-14, 23:33   #11
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Sikkert Coit tower du mener Nenne: http://www.aviewoncities.com/sf/coittower.htm
Lombard street var gøy å kjøre gjennom, hehe.
http://no.wikipedia.org/wiki/Lombard...(San_Francisco)

Jeg er som Bomull, er det en by jeg kunne tenke meg tilbake til, så er det nettopp San Fransisco!

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 07:20   #12
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Du kan ta båten til Sausalito og spise på Sushi Ran.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 07:49   #13
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Altså, det er jo veldig avhengig av hva dere er interesserte i. Det er jo fullt mulig å bruke en dag på å shoppe på union square og ned smågatene til butikkene og mallen på Market.

Jeg er glad i China Town, men fikk veldig mye mere ut av bydelen med en byvandring, f.eks den mat-byvandringen Mei og jeg var på der.

For meg er en obligatorisk del av San Francisco Haight-Ashbury, altså det gamle hippiestrøket, og Golden Gate-parken. Der er det også kule byvandringer, forresten!

Og så er det flere bra museer, men da er vi jo igjen avhengig av interesse.

City Lights er en radikal bokhandel med en rik kulturhistorie.

Jeg anbefaler en middag på hvitløksrestauranten Stinking Rose.

Hopp on/off-bussene som går rundt i byen er bra, men sjekk hvilket selskap du tar, for det er forskjeller i hvor hyppige avgangene er.

__________________
2001&2005

Sist redigert av Acsa : 16-10-14 kl 11:08.
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 09:19   #14
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du kan ta båten til Sausalito og spise på Sushi Ran.

Definitivt båten til Sausalito. Tiburon er også verdt å få med seg.

__________________
2006 2008
Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-10-14, 12:44   #15
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva bør vi få med oss i San Francisco?

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Du kan ta båten til Sausalito og spise på Sushi Ran.


Evt. leie sykkel og sykle over Golden Gate (sykkelutleie ved Fishermans Wharf), utforske Sausalito og ta båt tilbake til San Fransico. Vi fikk med fergebillettene når vi leide sykkel. Flott tur! Båten tilbake passerer rett utenfor Alcatraz

San Fransisco er en flott by!

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no