Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vei steller dere?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-06, 11:56   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Lag merke til i tråden som senger og stellebord at mange av dere ikke har stellebord med steller på bord og gulv osv.

Dere som ikke har noe fast løsning, og dere som har kjøpt en spesiell vei med vilje: hvilken vei steller dere?

Var innom en barneutstyrsbutikk forige uke.. og de såg rart på meg når jeg sa jeg ikke ønsket å stelle sidelengs.. fordi jeg synest det er vanskelig og man får mer kontakt med barnet når man har det med beina mot seg. Lurte på om det bare var meg som liker best å stelle fremmover. ( har snakket med andre og vet det ikke bare er meg.. men hvor mange er vi )


Har stellekommode fra Ikea, og steller "fremover" ja, med hennes føtter mot magen min.. synes det er absolutt best!

Og synes nå det er knotete å stelle fra siden..

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:10   #22
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.775
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Fremover. Mye koseligere! Kan også stelle sidelengs, da helst med hodet mot venstre. Men det går greit også med hode mot høyre. Jeg ”insisterer” på at snupp skal ligge når han stelles (grunnet til tider ganske heftige bleier), selv om han nok helst hadde sett at stellingen skjedde i farta. Han surmuler litt innimellom, men har etter hvert skjønt at sånn er det bare når mor bestemmer.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:41   #23
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Sidelengs, jeg får ikke til å stelle fremover, det er plent umulig ...

Hvilken vei hun ligger er likegyldig, er blitt vandt med begge deler, men det må være sidelengs!!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:41   #24
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Nå er det fremover som gjelder. Jeg er nødt til å kunne holde fast i sprellebeina!
Før vi lempet ut stellebordet gikk det i sidelengs, med hodet til venstre.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:52   #25
Tøsa
Bølle
 
Tøsa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 591
Tøsa er litt kulTøsa er litt kul
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Fremover, noe annet ville blitt feil. Er ikke vant med sidelengsstelling.

__________________
TØSA
Tøsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 12:58   #26
Dolly
Køntri-star
 
Dolly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Klepp
Innlegg: 290
Dolly er litt kulDolly er litt kul
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Vi stellet fremover helt til jeg satte ikea stellekomoden ned på gangen.. og henta mor sitt stellebord.. da ble det til siden med hodet til venstre.. det er herlig med bedre plass

__________________
Dolly, mamma til Sarah jan. 05 og Emma april 08
Dolly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 13:01   #27
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Framover på veggstellebordet, som snuppa helst vil klatre i nå

Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 13:05   #28
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg steller sidelengs, med hodet til barnet mot høyre.

Det har vi også gjort.

Jeg inbiller meg at det er større belasning for ryggen å stelle forfra, man kan ikke stå så tett intil, og må bøye seg mer fremover da.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 13:07   #29
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Opprinnelig lagt inn av Kaija, her.

Vi har stelt framover, både på stellebord og på stelleplass på gulvet.


Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 14:26   #30
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: hvilken vei steller dere?

Absolutt fremover ja.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 14:30   #31
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvilken vei steller dere?

Her stelles det sidelengs med hodet til høyre. Blir helt feil for meg å ha det til venstre iallefall (men det kan jo bare være vanen, pga av at i har gjordt det på den måten i 7 år siden stellebordet er plassert slik det er). Stellebordet står inni en krok slik at det da er vegg bak stellebordet og bak hodet til høyre.
Men om jeg av en eller annen grunn steller ham på gulvet, så blir det fremover.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 14:47   #32
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.665
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken vei steller dere?

Var det jeg tenkte meg at store andeler er som meg og liker å stelle fremover.. bare jeg ikke er alene.. selv om han i butikken synest jeg var rar.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 14:54   #33
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken vei steller dere?

Jeg har stelt alle fire barna "fremover". Fra siden virker jo helt feil.
Kan heller ikke skjønne hvorfor det skulle være større belastning på rggen på noen måte, man kan jo stå akkurat like mye inntil?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 15:00   #34
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg steller sidelengs, med hodet til barnet mot høyre. Jeg klarer selvfølgelig å gjøre det på andre måter også, men får jeg velge gjør jeg det sånn. Det har vel mest med vaskplassering å gjøre at jeg har blitt vant til det sånn.

Er du venstrehendt?

Jeg foretrekker å stelle framover, men dersom jeg blir tvunget sideveis havner alltid hodet på venstre hånd (for meg). Ble fortalt på sykehuset at de aller fleste voksne har en tendens til å prate med sengebabyer, eller babyer i vogn fra barnas høyre side. For de som blir liggende lenge/mye i seng oppfordret de å være litt bevisst på stimulering fra begge sider.

Ser også at det kan ha noe med vaskplassering å gjøre, men det hadde vært interessant å se om det var forskjell på høyre-venstrehendt (selv om jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med den kunnskapen).

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 15:03   #35
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken vei steller dere?

Her stelles det fremover. Minsten ligger på madrass på et bord, hun på 2 på madrass på gulvet. Minsten skal ned på gulvet han også den dagen han får rakett i rompa.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 15:09   #36
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Opprinnelig lagt inn av tink, her.

Er du venstrehendt?


Ser også at det kan ha noe med vaskplassering å gjøre, men det hadde vært interessant å se om det var forskjell på høyre-venstrehendt (selv om jeg ikke aner hva jeg skal gjøre med den kunnskapen).

Jeg er høyrehendt, men steller alikevel med hodet til høyre. (men som tidligere sagt, så kan det han noe med vanen og plasseringen av stellebordet å gjøre).
Men når jeg skal spise med kniv og gaffel, så gjør jeg omvendt av alle andre (så jeg er nok litt rar også. )

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 15:13   #37
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vei steller dere?

Vil presisere at svaret mitt gjelder spedbarn, eller barn som ligger i ro.

Det har sjelden min gjort. De fleste stellene foregår på knær, "løpende/krypende" etter lillemakken som helst skal holde på med alt mulig annet enn å skifte bleie.

Heldigvis har han blitt så stor at han skjønner at bæsjebleier går mest smertefritt unna ved å ligge bortimot rolig.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 15:14   #38
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.397
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Opprinnelig lagt inn av Senna, her.

Jeg er høyrehendt, men steller alikevel med hodet til høyre. (men som tidligere sagt, så kan det han noe med vanen og plasseringen av stellebordet å gjøre).
Men når jeg skal spise med kniv og gaffel, så gjør jeg omvendt av alle andre (så jeg er nok litt rar også. )

Nei, det kan godt være det ikke har noe som helst med høyre- eller venstrehendt å gjøre i det hele tatt.

Men om du vil være litt rar, så gjerne for meg.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 21:50   #39
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: hvilken vei steller dere?

Sidelengs er helt klart å foretrekke, men jeg klarer å stelle på mange måter uten trøbbel - framover, på fanget, gulvet, bord osvosv.

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-11-06, 22:23   #40
Lille Blink
Aktiv
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 289
Lille Blink er litt kulLille Blink er litt kul
Standard

Sv: Hvilken vei steller dere?

Vi stelte snuppa sånn som du gjør før, men nå er det sideslangs pga vi har bygget benken såpass stor at vi slipper de der stellekommodene

Lille Blink er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no