Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-11-06, 19:53   #1
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Spørsmål

DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Vi var en tur innom barneutstyrshjørnet på reflexbutikken vår idag. Der fant jeg en bamse som visst skal lage fosterlyder som skal roe barnet.

En slik en:

Lenke: Importør/produsent

Noen som har prøvd denne? Merket noen effekt?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:03   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?



Jeg har alltid syntes selve bamsen er skikkelig teit (og overpriset). Det som roet ztjerna i en periode da han var helt ny var en radio stilt inn på mellomstasjon (susing) ved senga. Det funket - så det gjør nok bamsen også, om den fenger babyen. Bamsen skrur seg imidlertid av etter en viss tid (10 min) og ztjerna trengte radioen lenger enn det.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:07   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.952
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Sto på pakken at lyden var på i 5 minutter så skrudde den seg av. Hvis barnet gråt så skal den visst gå på igjen av seg selv.

Så du har ikke prøvd bamsen selv?

Jeg må jo si at hvis det virker, så er den verdt hver eneste av de 500 kronene den koster.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 20:10   #4
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.692
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Vi har denne! Synes den er litt dyr, ja, men fikk den i gave. Vi har en gutt som er prematur, så vi tenkte vi skulle gjøre det "tryggest" mulig for ham (noen steder bruker preamturavdelingen dette). Han har brukt den mye, og for oss funket det. Nå når han er blitt stor (1,5 år), bruker han bare bamsen. Men den er med i senga hver natt.

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Sto på pakken at lyden var på i 5 minutter så skrudde den seg av. Hvis barnet gråt så skal den visst gå på igjen av seg selv.

Så du har ikke prøvd bamsen selv?

Jeg må jo si at hvis det virker, så er den verdt hver eneste av de 500 kronene den koster.

Den slår seg på igjen om barnet lager en lyd, ja.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 21:51   #5
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

En radio gjør samme nytten, og er billigere. Dersom vi skrudde av radioen for tidlig (les: bamsen skrur seg av og venter på at barnet skal begynne å gråte) var det på'an igjen helt fra scratch. Ztjerna våknet og brukte lang tid på å sovne igjen.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-11-06, 22:39   #6
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Jeg har den bamsen, men aldri fått prøvd en ut skikkelig og kan si om det fungerer. For den fungerer i alle fall ikke for kolikkbarn. Da var det bare byssing og bæring som telte uansett.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:21   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Ztjerna hadde ikke kolikk nei. Suselyden hjalp han bare med innsovingen - som han etterhvert klarte selv. Forøvrig roet shhhhhhhhhh lyden han også i løpet av dagen. Kanskje ikke helt tilfeldig at man sier hysssjjjjjjjjjjjjjj?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:30   #8
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ztjerna hadde ikke kolikk nei. Suselyden hjalp han bare med innsovingen - som han etterhvert klarte selv. Forøvrig roet shhhhhhhhhh lyden han også i løpet av dagen. Kanskje ikke helt tilfeldig at man sier hysssjjjjjjjjjjjjjj?

Babyer roes av såkalt hvit lyd, altså kontinuerlig lyd. Så det kan være vennlig hysjing, fosterlyd, radio, oppvaskmaskin, støvsuger osv.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 09:32   #9
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Babyer roes av såkalt hvit lyd, altså kontinuerlig lyd. Så det kan være vennlig hysjing, fosterlyd, radio, oppvaskmaskin, støvsuger osv.

Og man trenger ikke bruke 500 kroner på slik lyd, for den finnes allerede i huset.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 11:24   #10
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Det første jeg tenker er at jeg neppe ville brukt penger på noe sånt. Ei heller såkalt TummyTub, som skal illudere mors mage (livmor), eller andre spekulative konsepter. Barnet skal vel ikke INN igjen når det først er kommet til verden? Det må da være viktigere at man hjelper babyen å tilpasse seg livet utenfor livmoren, enn ved hjelp av en rekke ulike remedier prøve å få barnet til å oppleve at det er tilbake i livmoren? Takke meg til god, gammeldags kroppskontakt for å skape trygghet og ro.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:31   #11
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det første jeg tenker er at jeg neppe ville brukt penger på noe sånt. Ei heller såkalt TummyTub, som skal illudere mors mage (livmor), eller andre spekulative konsepter. Barnet skal vel ikke INN igjen når det først er kommet til verden? Det må da være viktigere at man hjelper babyen å tilpasse seg livet utenfor livmoren, enn ved hjelp av en rekke ulike remedier prøve å få barnet til å oppleve at det er tilbake i livmoren? Takke meg til god, gammeldags kroppskontakt for å skape trygghet og ro.

Skriver under på denne.
Og har egentlig ikke mer å tilføye.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:39   #12
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det første jeg tenker er at jeg neppe ville brukt penger på noe sånt. Ei heller såkalt TummyTub, som skal illudere mors mage (livmor), eller andre spekulative konsepter. Barnet skal vel ikke INN igjen når det først er kommet til verden? Det må da være viktigere at man hjelper babyen å tilpasse seg livet utenfor livmoren, enn ved hjelp av en rekke ulike remedier prøve å få barnet til å oppleve at det er tilbake i livmoren? Takke meg til god, gammeldags kroppskontakt for å skape trygghet og ro.

Må bare si at TummyTub er helt genial og ikke så fryktelig dyr heller...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 13:48   #13
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Må bare si at TummyTub er helt genial og ikke så fryktelig dyr heller...

Vi brukte en vanlig bøtte - funket like greit og kostet 10 kroner

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:12   #14
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Vanlige bøtter kan avgi kjemikalier og er selvsagt ikke like behagelige å sitte i for barnet...

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:29   #15
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Vanlige bøtter kan avgi kjemikalier og er selvsagt ikke like behagelige å sitte i for barnet...

Vet om de som har brukt murerbøtter og som foretrekker disse fremfor TT. Ztjerna badet i vanlig bøtte til han var 4-5 måneder gammel. Ikke for å etterligne magen, men for å spare vann og gjøre badingen lettere for min rygg. Han stortrivdes. Kjemikalier vet jeg ikke noe om - men han drakk ikke vannet

Hver sin smak. Jeg mener at mye av utstyret som er på markedet er totalt overpriset og tildels unødvendig (selv om jeg egentlig er litt utstyrsfrik også).

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 14:41   #16
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Opprinnelig lagt inn av zol, her.

Ikke for å etterligne magen, men for å spare vann og gjøre badingen lettere for min rygg.

Vel, forhåpentligvis er det ikke så mange som virkelig tror at en bøtte kan etterligne magen.Når det er sagt; Ved å bade i bøtte så inntar jo barnet fosterstilling, og det er ikke tvil om at dette virker beroligende på spedbarn. Mange kolikkbarn har fått lindring i badebøtte. Mulig en vanlig bøtte gjør samme nytten, men jeg synes ikke innkjøp av TummyTub hører inn under utstyrs-hysteriet.
Det vil jeg ikke si om DooDoo heller, bamsen er jo fin og en ordentlig bamse koster nå i alle fall 300,-, i tillegg lager den koselige lyder som barnet faktisk liker.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 17:34   #17
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Felix har hatt og brukt DooDoo bamsen helt siden han var nyfødt. Felix har hatt stor glede av den.
Jeg hadde en 5 dagers lang fødsel og den reddet meg da jeg var alene,fortsatt litt neddopet etter ks på barsel-b(mannen måtte hjem ) med Felix som var et par timer gammel.
Hadde helt klart kjøpt den en gang til

  Svar med sitat
Gammel 12-11-06, 20:21   #18
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Jeg har hatt kolikkbarn og kan skrive under på at jeg hadde kjøpt hva som helst som skulle ha hjulpet oss gjennom helvete. Jeg kjøpte en totalt ubrukelig vippestol med vibrasjon i seg i ren desperasjon. Jeg hadde sikkert gjort det igjen..

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 13:07   #19
Beckett
Fornøyd
 
Beckett sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.557
Blogginnlegg: 48
Beckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelenBeckett er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Det som roet Enern da han var liten, var en klut med lukt av mamma og morsmelk. Den la jeg inntil kinnet hans, og det var så trygt og godt atte.

__________________
05 07

Beckett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-11-06, 09:45   #20
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: DooDoo, fosterlyd som får barn til å sove?

Jeg synes ikke noe om slike ting som gjør barna avhengig av de for å sove.

Har man kolikkbarn f.eks, skjønner jeg godt at man leter etter metoder som hjelper.

Ville aldri kjøpt denne bamsen. Helt unødvendig.

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no