Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Noen som har brukt mei tai til store barn?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-06, 12:14   #1
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Noen som har brukt mei tai til store barn?

Sånn typ 3 åringer?
Jeg har veldig lyst på en til snuppa, men hun er jo straks 3 da.
Også lurer jeg litt på hvordan det er for ryggen.
Hun er bare ca. 10 kg. tung, fordelt på 92-93 cm., men det merkes jo.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:24   #2
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.475
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Jeg har prøvd å ha poden, 105 cm og 17 kg i mei tai, og det gikk, men det var litt tungt. Han satt veldig fint, og koste seg veldig, men jeg syntes det ble litt vanskelig å gå opp og ned trapper og slikt. Tror ikke jeg ville gått lange turer med han i mei tai.

Snuppa er så godt som ti kg og henne er det ikke noe problem å bære i sele, enten mei tai eller ergo. Men hun vil ikke sitte der, så det er jo ikke noe alternativ. Men i forhold til tyngden så ville det ikke vært noe problem.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:26   #3
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

10 kg i mei tai er ingenting.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:38   #4
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Min gutt er ca 12, bæres i Ergo eller Meitai hver dag. Sparer meg en tur på styrkerommet. Bare vær nøye med jevn belastning og god knyting.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:42   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Min gutt er ca 12, bæres i Ergo eller Meitai hver dag. Sparer meg en tur på styrkerommet. Bare vær nøye med jevn belastning og god knyting.

Ikke 12 ÅR håper jeg?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 12:51   #6
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ikke 12 ÅR håper jeg?



Attevar kilo, altså. 12 kg.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:09   #7
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

T er nå omtrent 13-14 kilo og kan fint bæres i mei tai. Gjør det ikke så mye til daglig lenger, men den er uvurderlig når man skal ut på tur eller flyreise og ikke har vogn.
Vi har testet Colibri mei tai og Babyhawk meitai (i XT, ekstra lang) og er mest fornøyd med sistnevnte

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 14:45   #8
tutta
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Felix bæres også i Mei Tai i ny og ne. Han er ca 10.5 kg og tja 80 et eller annet cm.....Har ikke vært og veid og målt siden 1års kontrollen i august

Vi bruker Babyhawk meitai vi også etter tips fra Kiddo

Meitaien var redningen når vi mistet flyet på ferie i france og buggisen var pakket ned.....

  Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 15:59   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.729
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Jeg bærer gutten min i Mei Tai titt og ofte. Han er 12 kg.

Hvis jeg knytter den riktig synes jeg ikke det er tungt for ryggen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 18:11   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Min har rundet 10 kilo, antar jeg hvertfall. Hun er sikkert opp mot 11. Hun bæres støtt og stadig i mei tai. Min mei tai er hjemmesydd og litt stor, den er f.eks. for stor for en på 6 mnd. Kjempegod å bære i.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-06, 19:24   #11
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Det beste med litt større barn er å bære dem på ryggen. Ta en kikk på bæreforumet på www.tettinntil.com , der finner du bl.a. fine bruksanvisninger med bilder for hvordan du får barnet på ryggen og hvilke ulike knytinger du kan bruke.

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-06, 14:49   #12
lil'c
Passiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.092
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Takk, da lurer jeg på om vi skal prøve en babyhawk mei tai nå utover.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-06, 21:54   #13
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Re: Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av lil'c, her.

Takk, da lurer jeg på om vi skal prøve en babyhawk mei tai nå utover.

Hei lil'c. Lenge siden sist nå
Jeg har også tenkt til å bestille meg en babyhawk. Vi har akkurat vært en uke på ferie med en Patapum (se http://www.alveslottet.no/ )
Brukte den masse til begge barna (snuppa som er like stor som din og lillemann på 8 måneder). Genial til begge barna. En drøm bære i og god for begge barna å sovne i)

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:13   #14
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

JTror ikke jeg ville gått lange turer med han i mei tai.

Hvorfor velger dere mei tai fremfor feks en bæremeis?
Bare nysgjerrig altså. Har aldri brukt bæreslynge nemlig.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 00:37   #15
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor velger dere mei tai fremfor feks en bæremeis?
Bare nysgjerrig altså. Har aldri brukt bæreslynge nemlig.

For oss har det først og fremst vært fordi den er utrolig kjekk til reisebruk. Den er jo bare å rulle sammen og putte i sekken
Dessuten er den fin til andre ting også, den kan brukes som "barnestol" om den knyttes rundt barnet på en vanlig stol.

Det jeg digger med Babyhawken er at man kan velge mellom masse ulike stoffer og skape sin egen stil (det er vel noe for deg MissN? ) . Sjekk www.babyhawk.com

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:00   #16
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor velger dere mei tai fremfor feks en bæremeis?
Bare nysgjerrig altså. Har aldri brukt bæreslynge nemlig.

Jeg har båret Lillesøster i timesvis hver eneste dag fra hun var nyfødt. Det ville fungert dårlig i bæremeis. De første månedene brukte jeg kun sjal, for det var det jeg hadde. Etter hvert har jeg investert i mye forskjellig. Mai Tai (siden det er den du spør om) kan brukes fra nyfødt til 4-5 år, er billigere enn en ny bæremeis, mye behageligere å bære med (syns jeg), tar ikke større plass enn at den kan puttes i veska (de letteste av dem iallefall), den er mye lettere enn en meis så man slipper ekstra vekt, behageligere for barnet å bli båret i (?), man kan bære på både rygg og mage, man kan amme mens man bærer i den, man kan bruke den for å feste/sikre barnet i en stol, ser mye kulere ut en en meis, og så har man jo et utvalg slik at man kan matche dagens antrekk.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:41   #17
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.483
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Hvorfor velger dere mei tai fremfor feks en bæremeis?
Bare nysgjerrig altså. Har aldri brukt bæreslynge nemlig.

Jeg har både bæremeis og mei tai. Mei tai er enklere å ta på og enklere å ta med. Du får også bedre kontakt med barnet. Men jeg opplever en mye, mye større komfort med bæremeis fordi man bærer mye mer med hoftene enn man gjør med en mei tai.

Samme forhåndstallet gjelder for mei tai og det å bære med hendene.

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-11-06, 10:49   #18
ElinM
På vei
 
ElinM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.976
ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Noen som har brukt mei tai til store barn?

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg har både bæremeis og mei tai. Mei tai er enklere å ta på og enklere å ta med. Du får også bedre kontakt med barnet. Men jeg opplever en mye, mye større komfort med bæremeis fordi man bærer mye mer med hoftene enn man gjør med en mei tai.

Hvor mye du bærer på hoftene med mei tai har mye med hvordan du knyter, og også hva slags mei tai du har. Når jeg bruker en skikkelig stødig og polstret mei tai, slik som Colibri, kan jeg få mye av vekta på hoftene dersom jeg ønsker det.

Det er lenge siden jeg har båret i meis, så jeg husker kanskje ikke så godt. Det er tyngre å bære i meis, barnet sitter lengre ut fra kroppen og man får en ekstra momentarm. Vi opplevde dessuten at barnet i perioder satt veldig urolig i meis, kastet kroppen fra side til side, hoppet opp og ned. Det er ubehagelig og tungt. Barnet får ikke til å være så urolig i en mei tai, og om det skulle være litt urolig, så bærer man mye nærmere kroppen og det blir ikke så tungt.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no