Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress får barna?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-09-06, 22:41   #41
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Snuppa får bruke dressen sin fra i fjor til å begynne med. Hun vokser jo ingenting, stakkar, så hun får klare seg med den i første omgang.

Til jul så kommer hun til å få dress fra KappAhl av bestemor (etter ønske fra mamma). KappAhl må bare få de inn igjen.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:43   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

I år blir det Reimatec-dresser til alle tre. Lillemann får brukt dress etter Skilpaddas lillegutt og Storesøster og Storebror får nye dresser. Vi har noen billig-dresser i tillegg til nødsfall.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)

Sist redigert av Nenne : 09-10-07 kl 09:32.
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-09-06, 22:44   #43
Agurke
Fabelaktig
 
Agurke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.618
Blogginnlegg: 19
Agurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de flesteAgurke er kulere enn de fleste
Standard

Vi kjøpte Trolldress til storesøster i fjor (som forøvrig er passe i år også), så det ble Trolldress på junior også.

Agurke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 00:53   #44
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

J har en høst/vår-dress fra reflex, og en brukt reimadress.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 04:43   #45
Siggi
håpløs
 
Siggi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 166
Siggi har et hav av muligheter foran seg
Standard

eldstemann har 2 stykker fra univern, et arbeidsmerke som er utrolig bra. minsten vet jeg ikke ennå, kanskje han arver en av storebror sine gamle. kommer an på størrelsene passer

Siggi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 06:59   #46
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Har kjøpt Reima-Tec til lillebror, sviger ble med og spleiset
Storesøs vil såvidt ha på lue, så hun skal få slippe dress (11-åring)

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 09:09   #47
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.648
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har to dresser fra i fjor vinter som jeg tror vil passe, i alle fall fram til jul. Det ene er en Trolldress med ullfór. Den andre er en Helly Hansen med utagbart fór.

__________________
LilleT
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:23   #48
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har en Trolldress fra ifjor, og en ReimaTec jeg kjøpte brukt vinteren før der igjen. Begge er i str. 110, og det er jeg sikker på passer i år også. ReimaTec'en begynner å bli lite vanntett, så jeg får prøve med impregnering igjen. Går ikke det så kommer jeg til å se etter en ny ReimaTec, helst om det dukker opp et bra tilbud. Og så har vi forresten en todelt helly Hansen (ski)dress, det bør vel egentlig holde.


Sist redigert av Filifjonka : 27-09-06 kl 10:34.
Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:24   #49
Bequita
Walking in the air
 
Bequita sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.477
Bequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smartBequita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har allerede kjøpt ny Reimatec, de er supre.

__________________

Bequita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 10:27   #50
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har kjøpt en Reflex dress til minsten. Det er vel mer en høstdress, men jeg regner med at det skal gå greitt gjennom vinteren med ull og fleece under. Så kaldt pleier det ikke å være her.
I tillegg så har jeg kjøpt regntøy med fleecefor.
Til mellomste har jeg en Reima dress som jeg kjøpte i fjor. Lurer på om det er en slik Buller og Bång (han kaller den iallefall for politidressen sin, for den har slik politirefleksstriper på). Regner med at den passer i år også, men den må nok syes litt til. Den har nemlig raknet i skrittet. Var veldig fornøyd med at den holdt ham god og varm og tørr i fjor, men den har som sagt raknet i sømmer, og merker har falt av.
I tillegg har han en todelt, mer skidress.
Storesøster og skolejenta fikk en todelt dress kjøpt på Catch. Ikke noe dyr dress, men vi er kjempefornøyd med den. Og passer hun ikke den hun fikk i fjor, så kjøpte min mor en i neste str også så hun har en til.

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 11:44   #51
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Jeg må si at jeg er litt nysgjerrig på Ticket To Heaven dressene.


Er det noen som vet hvor de selges i Østfold?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:37   #52
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Jeg må si at jeg er litt nysgjerrig på Ticket To Heaven dressene.


Er det noen som vet hvor de selges i Østfold?

Selges på Filiokus på Østfoldhallen ihvertfall. Der har vi kjøpt vår. Har brukt Reima tidligere men byttet til Ticket nå i år.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:38   #53
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Selges på Filiokus på Østfoldhallen ihvertfall. Der har vi kjøpt vår. Har brukt Reima tidligere men byttet til Ticket nå i år.


Thank you

Det eneste jeg synes ser litt dumt ut med de er at de ikke har noen strikk i livet, men det har kanskje ikke noe å si?

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:47   #54
Stikka
...
 
Stikka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.284
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av marikken, her.

Thank you

Det eneste jeg synes ser litt dumt ut med de er at de ikke har noen strikk i livet, men det har kanskje ikke noe å si?

Vi hadde babymodellen til Reima i fjor, den har jo ballongfasong så vi er vant til det. Synes det er greit at det ikke er noe som strammer jeg. Men man kan ikke kjøpe dressen for stor for å ha flere sesonger. Liker uansett ikke å kjøpe større enn høyst nødvendig. Men dressene er store i størrelsen. Vi endte opp med 98 men hun bruker 104 i vanlige klær og er snaue meter'n høy.

__________________
-------------------------------------------------------------
Hard work has a future payoff. Laziness pays off NOW
Stikka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 14:53   #55
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Stikka74, her.

Vi hadde babymodellen til Reima i fjor, den har jo ballongfasong så vi er vant til det. Synes det er greit at det ikke er noe som strammer jeg. Men man kan ikke kjøpe dressen for stor for å ha flere sesonger. Liker uansett ikke å kjøpe større enn høyst nødvendig. Men dressene er store i størrelsen. Vi endte opp med 98 men hun bruker 104 i vanlige klær og er snaue meter'n høy.


Da blir det nok tur på Østfoldhallen en av dagene så jeg får prøvd dressen på. Takk

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 21:55   #56
Mamma Rosa
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

De eldste har fått Helly Hansen.
Minsten, ReimaTec.

  Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:01   #57
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Til hun på snart 5, fant jeg Reima tec på halv pris på salget i fjor. Hun på 2 og et halvt skal prøve Jonathandress i år. Er spent på om vi blir like fornøyde med den som vi har vært med Reima tec. I tillegg har begge to Trolldresser som vi har kjøpt brukt som ekstradresser, så vinteren burde være reddet

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:30   #58
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.460
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av guniss, her.

Ingen?

... Jeg har to dresser... en Reima (ikke Reimatec) som jeg kjøpte på salg.. den er myk og god. Så har jeg en Reimatec som jeg har arvet. Det er ikke den vintertypen som har for nei..

Jeg kommer til å kjøpe ullfleecedress på Nøstebarn + at jeg har litt ullklær fra før.. og bruke ull innerst til ytterst. Og så bruke disse to dressene.

Synes mange vinterdresser er så stive til de små.. og det er jo begrenset hvor mange timer ute mi tuppe på 1 år er også, midt på kaldeste vinteren. Så jeg tror det skal holde!

Jeg tenker likt. Har kjøpt en veldig god høstdress uten for fra mikk-line, som er vann- og vindtett og puster, og vi har fått kjempegode hjemmestrikkede ulldresser som hun kan ha under. Har sett på det avtagbare foret som ofte er i slike vinterdresser, og det er nok ikke noe særlig varmere enn en hjemmestrikket ulldress.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-06, 23:36   #59
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Reima Tec.

Har dere forresten sett årets Troll-dresser? Snakk om mærtha-farger, meget lite pen.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-06, 08:49   #60
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Har dere forresten sett årets Troll-dresser? Snakk om mærtha-farger, meget lite pen.

Helt enig. De er rett og slett grelle. Jeg går nok for den klassiske varianten

MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no