Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Fullmakt/ID for at den andre forelderen skal få pass til barna: original eller kopi?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-13, 09:00   #1
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Fullmakt/ID for at den andre forelderen skal få pass til barna: original eller kopi?

Mannen skal skaffe nye pass til barna i dag. Jeg har skrevet fullmakt til ham og han har førerkortet mitt, men han mener at han må ha en kopi av førerkortet, ikke originalen. Stemmer det?

(Haster...)


(EDIT: Ekstra spørsmål:
Jeg har skrevet fullmakt med mitt navn, dato, sted, signatur, fornavn på barna og navn og fødselsdato for mannen min. Tror dere det holder, eller må man bruke skjemaet som ligger på politiets nettsider?

https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/)

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:01   #2
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fullmakt og id for at den andre forelderen skal få pass til barna:orginal eller k

Det spiller vel ingen rolle? Trenger de kopi tar de det jo der. Jeg har hatt med passet til mannen flere ganger for å få pass til ungene, går fint.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:03   #3
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt og id for at den andre forelderen skal få pass til barna:orginal eller k

Ah, fant dette:

Sitat:

Har begge foreldrene foreldreansvar, må begge samtykke i at barnet får utstedt pass og den som møter opp må ha med skriftlig samtykke og legitimasjon eller offentlig bekreftet kopi av legitimasjon fra den som ikke møter. Fullmaktsskjema finnes under link til høyre.

Jeg har skrevet fullmakt med mitt navn, dato, sted, signatur, fornavn på barna og navn og fødselsdato for mannen min. Tror dere det holder, eller må man bruke skjemaet som ligger på politiets nettsider?

https://www.politi.no/tjenester/pass/barn_og_pass/

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:07   #4
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt og id for at den andre forelderen skal få pass til barna:orginal eller k

Jeg hadde med mannens pass og det gikk helt fint.

Jeg vil tro at så lenge alle opplysningene er med på fullmakten du har skrevet så går det bra. Men det vet jeg ikke. Jeg brukte skjemaet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:28   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Fullmakt og id for at den andre forelderen skal få pass til barna:orginal eller k

HA med mannens pass, ja. Og bekreftelse av den andre foreldre på at barnet får pass. Bruk skjemaet.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:52   #6
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt og id for at den andre forelderen skal få pass til barna:orginal eller k

Takk for alle svar. Ringte politiet og de mente det burde gå greit med fullmakten jeg haddee skrevet. Gjør logistikken mye lettere i dag.

Så håper vi det funker.

Akkurat nå var visst bøygen at jentungen nekter å børste håret.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:53   #7
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt og id for at den andre forelderen skal få pass til barna:orginal eller k



Mens 12 åringen min måtte ha med hårbørste. For hun kunne jo ikke ha luehår på bildet.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 10:03   #8
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.119
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt/ID for at den andre forelderen skal få pass til barna: original eller ko

Jeg lurer på når vi kommer dit. Min eier virkelig ikke et forfengelig gen! "MÅÅÅ jeg pynte meg??"

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 11:39   #9
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.917
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fullmakt/ID for at den andre forelderen skal få pass til barna: original eller ko

Pynting er veldig relativt da.

Jeg har innført at hun må skifte klær før besteforeldreselskap, konserter ogsåvidere, og hun må selv føle at hun er pyntet. Og så fortrenger jeg at jeg ikke synes at bukse og en annen genser er pyntet. For hun har faktisk pyntet seg. Og jeg skal ikke bli som mine foreldre som tvang på meg barnslige Laura Ashley fløyelskjoler i fjortenårsalderen. :traumatisert:

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no