Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-09-18, 11:36   #81
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva med å bare skjerpe seg, være voksen og bidra til en koselig opplevelse for alle? Slik du skisserer det vil du, du og dine behov og hvor forferdelig du har det være i fokus og da er det kanskje like greit å være hjemme og la de andre ha en hyggelig tur?

#noenmåttesidet

Ja, for det er akkurat sånn jeg er. Godt at noen kjenner meg så godt at de kan analysere situasjonen korrekt.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 11:41   #82
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.928
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Men altså - to dager?
DET er jo ingenting.

Når du har trent kan du varme opp vann og vaske deg (eller be noen gjøre det for deg så det står klart når du kommer tilbake). Varm opp nok til å helle over hodet når du er ferdig med vasken hvis du absolutt vil ha dusjfølelsen. Gjør det ute så får du den fine spa/avrivnings-følelsen som folk betaler tusenvis for på Farris Bad Husk å ta med et deilig håndkle så du ikke blir stående å tørke deg med et lite utvaska hyttehåndkle.

Hodelampe så kan du både strikke og lese, varme gode inneklær og tøfler/tykksokker, dyne og pute i stedet for sovepose, joggesko med gore-tex (terrengløpesko f.eks), lesestoff. Eller - ipad lastet med masse filmer og etpar sånne batteribanker. Du klarer deg fint gjennom helga på det.

Erter, kjøtt og flesk på boks er kjempegod hyttemat fiks ferdig (men ikke hvis dere må bære det med, for det er tungt), også synes jeg det er skikkelig trivelig å lage god frokost med egg og bacon og appelsinjuice når vi er på hyttetur - det er noe med å våkne opp til en skikkelig god og varm frokost som er så deilig <3

Snop, potetgull, beina høyt og fokus på at det er avslapning. Ingen MÅ noenting. Og fyr! Hold det varmt og deilig! Og masse stearinlys på kvelden. Ta gjerne med et nytt spill ingen av dere har spilt før - det er en innmari koselig måte å tilbringe tiden på! (hvis dere ikke har spilt sånt før så er jo carcassonne og cluedo og sånt spill som tar lang tid og er morsomme for alle, eller til og med gamle gode monopol)
Hyttetur til sånne hytter er jo helt nydelig <3

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 11:46   #83
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.160
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.

Hva med å bare skjerpe seg, være voksen og bidra til en koselig opplevelse for alle? Slik du skisserer det vil du, du og dine behov og hvor forferdelig du har det være i fokus og da er det kanskje like greit å være hjemme og la de andre ha en hyggelig tur?

#noenmåttesidet

Slik jeg leser Bluen er det en god del selvironi blandet inn i denne tråden og tenker at hytteturen kommer til å gå kjempefint. Jeg gleder meg til oppdateringer og skråblikk underveis!

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 11:47   #84
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, for det er akkurat sånn jeg er. Godt at noen kjenner meg så godt at de kan analysere situasjonen korrekt.

Jøss. Det er det inntrykket du gir. Jeg vet da vel ingen ting om deg. Men om du rømte fem mil på sykkel sist du var der og må ha store mengder vin og må minst løpe fem mil mens du er der, så skal du kanskje ikke være med?

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 12:13   #85
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.508
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Slik jeg leser Bluen er det en god del selvironi blandet inn i denne tråden og tenker at hytteturen kommer til å gå kjempefint. Jeg gleder meg til oppdateringer og skråblikk underveis!

Alle er vi vel farget av egne opplevelser. Vi har stadig besøk av en som HATER å være her, men som ofrer seg for mann og barn og det er ikke veldig hyggelig.
Hvilket sikkert gjør at jeg leser tråden med sutrestemme, ikke ironi.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 13:00   #86
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.792
Blogginnlegg: 13
Bokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt avBokormen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Slik jeg leser Bluen er det en god del selvironi blandet inn i denne tråden og tenker at hytteturen kommer til å gå kjempefint. Jeg gleder meg til oppdateringer og skråblikk underveis!

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 14:25   #87
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Takk for god underholdning!

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 15:04   #88
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.992
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Jeg er litt som deg. Jeg gruer meg alltid til å dra på hytta, men jeg liker faktisk å være der når jeg først er kommet dit.

Mitt verste hinder er pakkingen, som når man har en meget spartansk hytte, gjerne krever mer litt mer planlegging enn en hytte hvor man kommer litt mer til dekket bord. Jeg trener ikke når jeg er på hytta; veien forbi er råkjip 80-sone, og første halvdel av fjellturen består av myr, så det har jeg lagt fra meg, men jeg blir rastløs, det skal jeg innrømme.

Men barna krangler mye mindre der enn hjemme, og bare det er motivasjon god nok for min del.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 17:57   #89
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Altså, jeg ser jo veldig godt det sutrete og i-landsproblempregede ved denne situasjonen. Nå har jeg vært og kjøpt både vindunk og Gore-tex-fjellsko. Vurderer å handle med disse også - Laban Ut på tur, alltid sur.



For et fantastisk produkt!

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 18:00   #90
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.114
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 18:07   #91
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.212
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 18:34   #92
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.645
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Jeg synes du bare skal fikse det, rett og slett. To dager er jo ingenting! Det krever knapt nok pakking. Bok og leselys støtter jeg absolutt, da.
Hvis du ikke takler to dager uten trening synes jeg dessuten det kunne vært på tide å fronte abstinensen.
Lykke til!

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 18:39   #93
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Ja, jeg skal fikse dette. Har lagt opp en plan for den nærmeste uka som tillater slack på hytta - ingen løping.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 18:41   #94
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

You can do it!

Jeg trenger sånne Laban!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 18:57   #95
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.090
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Ja, jeg skal fikse dette. Har lagt opp en plan for den nærmeste uka som tillater slack på hytta - ingen løping.

Se der, ja.
Jeg snur mitt Just say no! til Yes, you can!

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 19:04   #96
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Den labanposen trenger jeg til en tenåring nær meg, kjenner jeg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 19:33   #97
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 19:35   #98
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.392
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Jeg kan ta med sykkel og rømme på kaffe til Floksa hvis jeg får nok, når det er min tur! :inspirert:

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 19:36   #99
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.842
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Haha, den Labanposen Den og Are Kalvø-innslaget fra Lindmo sist helg - perfekt kombinasjon. Skal tenke på deg.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-09-18, 20:23   #100
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Lær meg å takle tur til kummerlig hytte

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Jeg kan ta med sykkel og rømme på kaffe til Floksa hvis jeg får nok, når det er min tur! :inspirert:

Er muligens ikke så altfor langt unna Floksa, jeg heller - men det spørs om hun vil ha meg på besøk.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no