Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Villfuglblanding til innefugl?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-03-12, 22:06   #1
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Villfuglblanding til innefugl?

Er det noen som vet om det er skadelig på noen som helst måte å fore en innefugl med villfuglblanding? Vi fikk enorme mengder fuglemat til jul, og den blandinga ser helt lik ut som den papegøyeblandinga vi pleier å kjøpe. Men det er kanskje ikke bra for innefuglen? Hvorfor ikke, i tilfelle? Jeg har googlet meg blå, men finner ikke noe svar...

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 07:29   #2
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Villfuglblanding til innefugl?

Jeg har ikke peiling men hadde ringt en dyrlege som driver med smådyr og spurt.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:25   #3
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Villfuglblanding til innefugl?

Jeg lurer på om det er høyere fettinnhold i villfuglblanding. Burfuglene som jeg har hatt (undulat og nymfe) skal ikke ha for høyt fettinnhold, det kan de bli syke av, visstnok. Solsikkefrø er godt, men inneholder mye fett. Billige blandinger har gjerne høyere fettinnhold fordi de fylles på med solsikkefrø. (Jeg sjekker alltid fettinnholdet på posene før jeg kjøper etter denne fertinnholdsresearchen jeg gjorde på slutten av 90-taller. Bra blandinger med anbefalt mengde til nymfe ligger på 7 %. De med høyest innhold går til 18 %.)

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-12, 08:45   #4
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.071
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Villfuglblanding til innefugl?

Ja, jeg tror også det har noe med fettinnhold å gjøre. Men fuglemat til større fugl enn nymfer inneholder ganske mye solsikkefrø
Takk for svar -jeg får sjekke litt mer!

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no