Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hva skal man ha med seg på telttur (i april)?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-04-12, 06:54   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.383
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva skal man ha med seg på telttur (i april)?

Herremannen og jeg (Pelenmannen nekter å bli med ) skal på onsdag på telttur sammen med noen venner. Vi skal bo i lavo med varme.

Jeg var ganske dreven på teltturer i sin tid også på denne tiden av året da jeg orienterte mye og vi på visse konkurranser bodde i telt, ofte militærtælt. Men nå er jeg litt mer rusten.

Jeg begynner sette opp en liste på ting vi må ha med oss så kan dere gjerne fylle på:

  • Frokost
  • Middag
  • Mellommål
  • Kokekærl
  • Vann
  • Tallerkener
  • Kopper
  • Bestikk
  • Telt
  • Soveposer
  • Liggunderlag (jeg har et flott et som blåser seg opp, men dette ligger pakket ned et eller annet sted blant 150 flyttesker). Kan vi bruke gymmadrass som er av samme type som liggunderlag men tykkere? Håper muligens på å få lånt noen skinn også.
  • Vurderer å ta med en dundyne også
  • Et par duntøfler
  • Ull- sportsundertøy
  • Lommelykt
  • Fyrstikker
  • Regntøy
  • Tykke jakker og skibukser
  • Luer
  • Votter
  • Skjerf
  • Mellomlagsklær
  • Ullsokker
Jeg kommer sikkert på mange flere ting, men suppler gjerne.

Er dette galskap? Vi skal ikke langt inn i skogen, kanskje 15 minutter.


Sist redigert av Pelen : 03-04-12 kl 08:59.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 08:32   #2
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.589
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal man ha med seg på telttur (i april)?

Du har glemt Kvikklunsj!

Ta med gode liggeunderlag iallefall. Bakken er iskald på denne tiden. :erfart: Ellers er det vel ikke galskap? Høres veldig morsomt ut syns jeg. God tur!

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-12, 10:41   #3
Carrie
-
 
Carrie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 839
Carrie er populærCarrie er populærCarrie er populærCarrie er populær
Standard

Sv: Hva skal man ha med seg på telttur (i april)?

Kald bakke er vel det jeg ville fryktet mest.

Jeg fikk anbefalt av en friluftsfyr; bruk et tjukt liggeunderlag (type Bamse Extreme http://www.xxl.no/villmarksliv/sovep...xtreme-1002503) med et selvoppblåsende underlag oppå. Tape de gjerne sammen, så de ikke sklir fra hverandre ila natten. Får du tak i skinn er det absolutt å anbefale.

Vil du imponere ungene, kan du poppe popcorn på stormkjøkkenet Ta med litt smør og en pose popcorn.

Carrie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no