Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

P-pille-paranoia

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-10-06, 00:29   #1
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

P-pille-paranoia

For ca et år siden så jeg et intervju med en kvinnelig svensk forfatter på TV, som mente at p-piller i fremtiden ville bli brukt av de ressurssvake og mindre opplyste kvinnene. Hun kunne fortelle at de kunstige hormonene i p-piller har vanskelig for å bli brutt ned i naturen og at en til og med kan finne dem igjen i planteriket vårt. Desverre fikk jeg bare med meg halve programmet og har etter dette sett liten konstruktiv debatt rundt temaet.
Jeg har ofte en følelse av at det nærmest drives en p-pillepropaganda i Norge. Så lenge en ikke har håndfaste bevis for store negative effekter av p-pillebruk, så er det et godt våpen i kampen mot uønskede tenåringsgraviditeter. Det er et så godt våpen at en driver ensidig positiv omtale og snakker vekk eller bagatelliserer bivirkningene. Jeg tror det til syvende og sist bunner ned til et økonomisk spørsmål.
Er det jeg som er konspiratorisk og paranoid eller har flere tenkt i de samme baner?


Sist redigert av AprilRyan : 01-10-06 kl 00:41.
AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 00:37   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Jeg tør ikke å bruke kunstige hormoner og har fått høre at p-piller bla. hindrer opptaket av viktige vitaminer, blandt annet B-vitaminer. Dessuten er det mange som får hele menstruasjonssyklusen forkludret i årevis etter pilleslutt, enda verre av p-sprøyta.

Men jeg skjønner problemet med å spre negativ propaganda mot et så "viktig" prevensjonsmiddel som p-piller. Jeg håper imidlertid det forskes MYE på alternativer som ikke ødelegger hormonbalansen til folk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 00:56   #3
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Men jeg skjønner problemet med å spre negativ propaganda mot et så "viktig" prevensjonsmiddel som p-piller. Jeg håper imidlertid det forskes MYE på alternativer som ikke ødelegger hormonbalansen til folk.

Men hva er negativ propaganda? Er det slik at en skal holde tilbake informasjon? Skal noen sitte på alle fakta og ta avgjørelsen for en?

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 01:00   #4
Nabojenta
#1
 
Nabojenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.649
Blogginnlegg: 99
Nabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme omNabojenta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Jeg er fullstendig enig!!! Etter meget dårlig erfaring med både p-sprøyter og p-piller, bruker jeg i dag INGENTING prevansjon..
Kroppen min tåler bare ikke disse kunstige hormonene, og jeg blir helt på bærtur...
Så lenge pillene blir tildelt oss av leger, er det så mange som ikke tenker i de baner at det faktisk kan være farlig!

Jeg synes det er skummelt, jeg, at så få er skeptiske til hva de putter i seg.. (og det gjelder ikke bare p-piller, men medisiner generelt)

__________________
Nabojenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 01:07   #5
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.100
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Gad vite hvor mye det forskes på prevensjonsalternativer for menn...

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 01:09   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.804
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Legen min nektet plent å sette P-sprøyte på meg,
da jeg spurte om det var et alternativ til p-pilla som jeg plundra med å huske.
Han sa det var for mange bivirkinger til at han satt den!

Jeg gikk på p-piller lenge,
men likte rett og slett ikke hva de gjorde med kroppen min -
og bare tanken på å putte de hormonene i meg, var litt ekkel i seg selv.

Men - samtidig syns jeg det er viktig at det er tilgang på et prevensjonsmiddel
som er greit, og forholdsvis billig for unge jenter å bruke...

Uff - et vanskelig spørsmål det der!

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 01:09   #7
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Men hva er negativ propaganda? Er det slik at en skal holde tilbake informasjon? Skal noen sitte på alle fakta og ta avgjørelsen for en?

Hmm jeg tror muligens jeg oppfattet hovedinnlegget ditt feil. Jeg forstod det slik at du var imot at man skulle spre negativ informasjon om p-piller slik at færre tenåringer ville bruke det og at sjansen for tenåringssvangerskap dermed økte. Men jeg ser jo nå at jeg jo har lest med de trøtte brillene mine, ja det er sent.

Vi er nok helt enige, du og jeg!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 01:12   #8
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Min syklus har endret seg etter hormonbruk. Jeg kan ikke anbefale hormoner til noen. Pga endret syklus er heller ikke ladycomp et alternativ.

Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 10:04   #9
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Da jeg sluttet på pillen da vil skulle prøve å bli gravide første gang, sa mannen min at jeg aldri i livet skulle begynne på pillen igjen. Først da hormonene var ute av kroppen forstod vi hvor stor heks jeg var med pillene.

Jeg vet ikke hvordan det er nå, men for en ti års tid, da jeg begynte på pillen for første gang fikk jeg dem omtrent kastet etter meg, med veldig lite informasjon om bivirkninger. Selv nå, etter at snuppa var født skrev legen min ut resept på minipillen til meg, uten at jeg hadde bedt om det selv (og ikke ønsket det, resepten gikk i makuleringsmaskinen).

Det er jo generelt sett lettere å få ta i informasjon nå, men likevel så synes jeg at hormonprevansjon blir sett på som en enkel og grei løsning for mange.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 11:04   #10
Føniks
padawan
 
Føniks sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.950
Føniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smartFøniks imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Jeg kommer ikke til å bruker p-piller igjen. Hormonene gjør mye med kroppen vi ikke vet konsekvensen av enda.

Jeg har en vennine som er limnolog og hun sier at vi ved å bruke p-piller fyller opp grunnvann og ferskvann med hormonmengder som ikke er bra for noe levende vesen på denne planeten.

Føniks er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 11:12   #11
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.041
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av Føniks, her.

Jeg kommer ikke til å bruker p-piller igjen. Hormonene gjør mye med kroppen vi ikke vet konsekvensen av enda.

Helt enig!

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 12:39   #12
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Jeg må ærlig innrømme at jeg ikke merker forskjell på kroppen min når jeg bruker p-piller og ikke. Føler ikke at jeg hverken får humørsvingninger eller vektøkning feks. Eneste merkbare forskjell er at menstruasjonsmertene blir nesten borte når jeg går på p-piller i forhold til når jeg er "hormonfri".

Nå er det vel slik at feks kvinner med PCOS blir anbefalt og gå på p-piller da hormonsystemet deres er ute av balanse. Mener dere at det er like uforsvarlig og bruke p-piller av de også?

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 12:46   #13
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Jeg brukte p-piller i 7 år før vi begynte å prøve på Junior og det tok mange måneder før syklusen min var på track igjen. Vi prøvde i 9 måneder før det klaffet.

Så jeg skal aldri begynne på p pillen igjen. Men jeg går på hormoner nå iom at jeg har hormonspiral, men ifølge fastlegen er mengdene her mikroskopiske i forhold til p pillene og at man skal i prinsippet kunne bli gravid omgående etter at den fjernes.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 12:48   #14
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.662
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Jeg kommer aldri til å gå tilbake til p-pillene igjen heller.. jeg gikk på de i 3 år og sluttet for snart 2 månder siden. Jeg har blitt en annen person igjen.. trives mye bedre med meg selv nå enn når jeg gikk på pillene..

Fikk mensen igjen etter 30 dager.. lurer på når den kommer igjen nå.. håper den ikke kommer og jeg er gravid men om den kommer kan den godt være i rute.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 13:23   #15
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Nå er det vel slik at feks kvinner med PCOS blir anbefalt og gå på p-piller da hormonsystemet deres er ute av balanse. Mener dere at det er like uforsvarlig og bruke p-piller av de også?

Legen min anbefaler IKKE p-piller til folk med pcos. Jeg fikk beskjed om å ikke bruke noen form for hormonprevensjon, samt å kutte ut raske karbohydrater (poteter, sukker, pasta, vanlig brød, ris, hvetemel...), og pga dette har jeg nå hatt 2 normale menstruasjoner etter hverandre, noe jeg ikke har hatt på nærmere 2 år.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 13:37   #16
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Min snuppe er et resultat av P-pille-paranoia, et herlig resultat sådan.
Jeg gikk vel på p-piller et års tid tilsammen, men helst aldri mer.
Ikke hadde jeg særlig bivirkninger om jeg husker riktig, jeg la på meg 7 kg ca, som forsvant da jeg sluttet. Jeg liker ikke tanken på hormoner i kroppen min.
En eller annen gang har jeg hørt at fiskene kan slutte å gyte/klekke av alle hormonene vi skyller ned i do gjennom urin.

AprilRyan: Hva mener du med at det bunner i et økonomisk spørsmål?
At staten skal slippe å betale på unger tenåringsmødre ikke "burde" hatt?

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 13:39   #17
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Legen min anbefaler IKKE p-piller til folk med pcos. Jeg fikk beskjed om å ikke bruke noen form for hormonprevensjon, samt å kutte ut raske karbohydrater (poteter, sukker, pasta, vanlig brød, ris, hvetemel...), og pga dette har jeg nå hatt 2 normale menstruasjoner etter hverandre, noe jeg ikke har hatt på nærmere 2 år.

Det høres jo flott ut!

Jeg trodde leger feks. anbefalte dette til de som har andre symptomer enn bare uteblivende mens. Feks de som har økt hårvekst/uren hud osv.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 13:46   #18
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Det høres jo flott ut!

Jeg trodde leger feks. anbefalte dette til de som har andre symptomer enn bare uteblivende mens. Feks de som har økt hårvekst/uren hud osv.

Jeg har andre symptomer og, ikke økt hårvekst eller uren hud, men jeg er insulinresistent, har pcos og en rekke andre plager i forbindelse med dette. Men som sagt så føler jeg meg 95 % bedre nå etter at jeg la om kosten, det er helt fantastisk.

Syns det burde bli mer fokus på PCOS/hormonproblemer og ernæringens betydning. Tenk så mange som KUNNE blitt friske og ikke minst gravide. Men det er jo en annen diskusjon.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 15:41   #19
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av Cascaye, her.

AprilRyan: Hva mener du med at det bunner i et økonomisk spørsmål?
At staten skal slippe å betale på unger tenåringsmødre ikke "burde" hatt?

Mange uønskede tenåringsgraviditeter vil jo bli et sosialt problem i et samfunn og kan igjen skape økte forskjeller blant folk. Jeg tror derfor det er snakk om å unngå et sosialt og økonomisk problem. Jeg skjønner jo at det er veldig viktig å drive forebyggende arbeid og at p-piller og annen hormon-prevensjon gir de beste resultatene. Jeg synes allikevel det er veldig problematisk når jeg for eksempel leser at de bivirkningene både jeg og mange andre har opplevd på pillen er myter og når legen min prøver å presse på meg minipillen. Slik jeg opplever det drives det altså en form for propaganda.
De effektene jeg frykter mest av p-pillene er ikke de umiddelbare bivirkningene. Jeg frykter for miljøet og langtidseffektene på mennesket og naturen. Jeg savner bedre informasjon og en objektiv debatt om dette i media.

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-10-06, 15:51   #20
Kaija
WF: Sausnebbet
 
Kaija sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.842
Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Sv: P-pille-paranoia

Opprinnelig lagt inn av m|nken, her.

Det høres jo flott ut!

Jeg trodde leger feks. anbefalte dette til de som har andre symptomer enn bare uteblivende mens. Feks de som har økt hårvekst/uren hud osv.

Jo, det hender de anbefaler det. Jeg har PCOS-lignende symptomer, med noe cyster, overvekt, store forstyrrelser med mensen, kviser og mye hårvekst (Høres lekkert ut ...) Til tross for at legen visste at jeg ikke ønsker å bruke p-piller som prevansjon, skrev hun ut resept på slike, fordi de skulle hjelpe på både blødninger og hårproblem. Det ble aldri til at jeg brukte pillene, så jeg aner ikke om de kunne ha hjulpet.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no