Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Ansattes påkledning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 21:34   #21
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

I de barnehagene jeg har jobbet i,
har mange av dem hatt en form for kleskodeks -
dvs. man viste ikke mage/rumpe -
og man hadde t-skjorte på om sommeren, og ikke bikini.

Det er - som det blir nevnt lenger her oppe -
noe med at man vil bli sett på som en fagperson.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:42   #22
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring
 
Gremli Skremli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Innlegg: 3.514
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Jeg har snakket med kollegaer om dette med påkledning på jobben, og har inntrykk av at det er uskrevne regler som gjelder. Man ber om trøbbel hvis man møter opp i kort skjørt og dyp utringning når man jobber med tenåringer. Jeg har heller aldri sett at noen har kledd seg "upassende" på noe vis på jobb. Men gjennomsnittsalderen der jeg jobber er over 50 år...

Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:43   #23
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.732
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Skremmern: Jeg er forsåvidt enig med deg, men jeg reagerer ikke på bakgrunn av dette nødvendigvis.
Jeg er ikke redd for at ungene skal få et skrudd forhold til kropp, jeg reagerer mest på at de ansatte føler behov for å gå halvnakne på jobb.
Det at de jobber med barn er selvsagt spesielt skjerpende, for uansett hvor mange verdier vi prøver å lære dem så blir de påvirket av omgivelsene sine også og voksne på SFO/barnehage og skole har stor innflytelse.

Men i prinsippet er jeg enig med deg.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 21:55   #24
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror ikke at man avverger noe som helst bare fordi man tvinger personalet i barnehagen eller på SFO-en til å kle på seg. Jeg tror derimot at man må fokusere på verdier i oppveksten og gjøre sitt beste for at barnet skal forstå hva som er viktig i verden.

Jeg er enig med Skremmern.

Og jeg syns folk skal få kle seg som de ønsker.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:01   #25
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg er enig med Skremmern.

Og jeg syns folk skal få kle seg som de ønsker.

Det er ikke sikkert bestemoren din setter like stor pris på at en "halvnaken" pleier, i vid topp med blondeBH under, kommer å steller din senile bestefar. Som da får reisning på badet. For eksempel.

Eller at pappaen til Fredrik vil snakke med SFO-leder om at Fredrik blir ertet på SFO - man som er flau og sjenert og ikke tør å snakke med SFO-lederen i bikini. For eksempel.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:04   #26
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.808
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Eller at pappaen til Fredrik vil snakke med SFO-leder om at Fredrik blir ertet på SFO - man som er flau og sjenert og ikke tør å snakke med SFO-lederen i bikini. For eksempel.

... Eller blir så fasinert av puppestellet til SFO-lederen i bikini
at han glemmer hele problemet...

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:04   #27
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

... Eller blir så fasinert av puppestellet til SFO-lederen i bikini
at han glemmer hele problemet...

Fnis.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:07   #28
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.095
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

... Eller blir så fasinert av puppestellet til SFO-lederen i bikini
at han glemmer hele problemet...


Det er jo også en mulighet.
Han vil kanskje diskutere litt ekstra med SFO-damen denne dagen?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:40   #29
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Liven, her.

Det er ikke sikkert bestemoren din setter like stor pris på at en "halvnaken" pleier, i vid topp med blondeBH under, kommer å steller din senile bestefar. Som da får reisning på badet. For eksempel.

Det blir noe annet med pleiere. De har uniformsplikt grunnet hygiene. Men la oss forhindre at menn, spesielt de eldre, får reisning. Kanskje pleierne skulle trødd på seg noe sånt?

Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:41   #30
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Flott forslag, Skremmeren. Også må man ikke vise hendene. Enkelte mennesker tenner jo på vakre hender.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:50   #31
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.824
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Jeg må si at jeg er på linje med Safran m.fl. her. Det er upassende bekledning for en som skal jobbe med unger. En ting er bikinioverdel og shorts i sommervarmen utendørs, men å gå kledd sånn inne nå synes jeg blir provoserende.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:01   #32
m|nken
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.428
m|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smartm|nken imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Det blir noe annet med pleiere. De har uniformsplikt grunnet hygiene. Men la oss forhindre at menn, spesielt de eldre, får reisning. Kanskje pleierne skulle trødd på seg noe sånt?



Jeg tror det er viktig at man faktisk respekterer den identitet et menneske har jeg, og at man lærer barn at mennesker kler seg forskjellig. Som foreldre trenger man ikke godta det barn prøver ut. Når det er sagt så har jeg ingenting til overs for mye av den barnemoten som finnes i klesbutikkene. Mye er sexifisert synes jeg, og barn har ikke behov for å gå kledd slik.

Jeg synes heller ikke barnehageansatte eller helsepersonell skal gå i bikini i varmt vær, men jeg har ikke noe problem med at enkelte har boxershortsen over buksekanten.

m|nken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:17   #33
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.301
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror ikke at man avverger noe som helst bare fordi man tvinger personalet i barnehagen eller på SFO-en til å kle på seg. Jeg tror derimot at man må fokusere på verdier i oppveksten og gjøre sitt beste for at barnet skal forstå hva som er viktig i verden.

Jeg syns ikke det trenger å være enten-eller. Jeg skulle ønske døtrene mine slapp å få sexpresset allerede i småskolen.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 00:33   #34
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Og jeg syns folk skal få kle seg som de ønsker.

Hvorfor skal det ikke kunne være normer for påkledningen i barnehager og skoler? Det er da veldig mange arbeidsplasser som har kleskoder i mer eller mindre offisiell grad.

På min arbeidsplass kunne jeg for eksempel ikke stilt med bar mage og synlig g-streng i møte med mine kunder. Det garanterer jeg at ville blitt påpekt. Det er heller ikke akseptert med dongeribukse, shorts eller annen alt for "kasual" på kledning på seminarer, messestands o.l.

Og selvsagt er det kleskoder i barnehager: jeg er sikker på at dersom en barnehageansatt valgte å gå på jobb i drakt med trange skjørt og høyhelte pumps eller annen påkledning som gjorde det vanskelig å utføre jobben, ville det blitt påpekt på en eller annen måte.

Jeg synes rett og slett ikke det er en menneskerett å få kle seg nøyaktig som man vil på jobb. (Og personlig synes jeg det er snodig at barnehageansatte eller andre som omgås mange ulike personer i jobben velger å kle seg så utfordrende at ungene (og foreldrene) reagerer på det. Jeg innrømmer at jeg får et mindre seriøst inntrykk av folk når de kler seg slik i jobbsammenheng.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 08:29   #35
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg innrømmer at jeg får et mindre seriøst inntrykk av folk når de kler seg slik i jobbsammenheng.)

Ja, det gjør jeg også. Men for meg er ikke min reaksjon nok til at jeg syns det er opp til meg hvordan andre skal kle seg. Vi har alle våre personlige preferanser og grenser i forhold i til bekledning, og jeg prøver å respektere at andre ser annerledes på det enn jeg gjør.

Jeg vet ikke om folk er spesielt konservative her hvor jeg bor, men det er uhyre sjelden jeg ser pedagoger i bikini på jobb og pleiere i blonde-BH. Det lille mindretallet som føler for å kle seg utfordrende har jeg ingen problemer med at datteren min blir eksponert for. Enn så lenge er det jeg som bestemmer hva hun skal ha på seg, og når hun blir gammel nok til å bestemme selv så blir jeg eventuelt mer bekymret over at skoleansatte er de største rollemodellene innen påkledning, enn jeg blir over en g-streng.

Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 08:58   #36
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Nå tenkte jeg å si at jeg mener fremdeles det jeg mente på nm, men så er jeg jaggu ikke helt sikker på hva jeg argumenterte for der
Jeg vet at jeg i andre sammenhenger enn jobbsammenheng er VELDIG tilhenger av å kle seg som man vil. Om andre reagerer på klesdrakten din på byen, på fest, eller på søndagsmiddag til bestemor er ikke så viktig.

Men uavhengig av det så mener jeg at voksne mennesker som omgås barn daglig i jobbsammenheng må tenke over hvilke holdninger de lar skinne igjennom, de må tenke over hvilke ord de bruker, og de må av samme grunner tenke over hva slags klær de har på seg.

Det skal være unødvendig å ha regler for det, men at leder informerer om hvilken kleslinje h*n ønsker på et personalmøte er vel helt ok.

I mange typer jobber kler folk seg annerledes enn de ville gjort i fritiden, og det ser jeg stort sett som en positiv ting.

Jeg ser ingen negative konsekvenser av å kle seg "konservativt" når du skal på jobb i barnehagen, men jeg kan se noen negative konsekvenser av at d uhar på deg kortkort skjørt og viser magen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:14   #37
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

... men jeg kan se noen negative konsekvenser av at d uhar på deg kortkort skjørt og viser magen.

Jeg vil kalle det en negativ konsekvens at små barn ser opp i det aller helligste når en bøyer seg med kort skjørt, eller når foreldrene til små barn må bruke tid på å snakke om barnehageansattes undertøy, eller når pappan til Hussein nekter å ha ham i barnehagen eller skolen pga ansattes bekledening.

Er man ansatt i en offentlig stilling, så har man også ansvar for å kle seg slik at man ikke støter dem som må bruke tilbudet mener jeg.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:21   #38
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Jeg hadder reagert dersom de ansatte i barnehagen hadde vært såpass lettkledd som det Safran beskriver, men jeg er litt usikker på hvordan jeg hadde håndtert det. Tror ikke jeg ville gjort en stor sak ut av det, men en liten kommentar til ped.leder eller styrer er nok ikke utenkelig at ville kommet.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 09:26   #39
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.317
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Jeg synes man finne frem til den velkjente gyldne middelvei i denne saken og.

Ja, folk kan kle seg som de vil, innen for en viss rimelighetsgrense. Safran ber jo ikke om en klesstilsendring, men at frøkna faktisk kler på seg.

At undertøyet kan være nettop undertøy og ikke overbukselinningenogderforhimlasynligtøy er vel en grei regel...

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:51   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ansattes påkledning

Som arbeidsgiver så hadde jeg reagert på en sånn påkledning. Det handler om å vise profesjonalitet. Og i alle yrker med publikumskontakt så tar det å gå rundt nesten naken fokuset bort fra yrkesutøvelsen. Det virker uprofesjonelt og useriøst. Jeg har selv påpekt kleskoder for medarbeidere.

Men jeg tror strengt tatt ikke UNGENE tar skade av det. Å se mye naken hud har ikke så mye med kroppsfokus/slankepress å gjøre syns jeg. Og unger har ikke vondt av å se at folk har ulike grenser/sjenanseterskler.

At de kommer hjem og snakker om det betyr kanskje mer at de syns det er litt pinlig? Og da kan man heller snakke litt om at det ikke er alle som forstår hva som er passende, og at det jo er litt synd for dem. Men sånn er det, liksom. Noe sånt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no