Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Å gje beskjed om små besøk

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-13, 18:16   #1
Puslingen
Bør lage seg en tittel selv
 
Puslingen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Innlegg: 3.246
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Å gje beskjed om små besøk

Ringer eller sender dere sms om de små har med vener heim frå skulen? For meg er det sjølvsagt, men tydeligvis ikkje for alle. Lillesøster har ein tendens til å gå til venninner etter SFO. Hos den eine får eg sms frå mor/ far og som regel beskjed om at ho har spist. Frå nr. 2 høyrer eg ingen ting. Greit at ho ofte er der, men er det så vanskeleg å sende ein sms? Blir litt irritert over at eg kjem heim til tomt hus og må begynne å ringe rundt.

__________________
Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life beliving that it is stupid.
Puslingen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:18   #2
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Det varierer litt på hvem som er på besøk. Noen foreldre vet jeg vil ha beskjed, andre er det ikke så farlig for. Nå er ungene som er her 8-12 år så de har ofte telefon og gir beskjed selv, eller ber meg sende en melding. Jeg spør alltid før de spiser middag her.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:18   #3
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Jeg tenker at dette må lillesøster klare å vite selv. Enten må hun gå hjem eller hun må be dem hun kommer til sende melding. De hun kommer til, tror kanskje at hun har spurt?

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:19   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Jeg hadde forventet at barnet selv hadde ansvaret for å ha en avtale, gi beskjed selv eller be om å sende beskjed til foreldre. Kan hun bare gå fra SFO uten å ha en avtale om hvem hun skal gå med?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:20   #5
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.904
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Jeg ser på det som podens ansvar å ikke gå noe sted uten avtale med oss. Og det gjør han ikke heller. Jeg kan godt forstå at andre foreldre hadde tolket det som forhåndsavklart med oss om han gikk til dem etter skoletid.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:21   #6
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Jeg spør gjestene om mamma eller pappa vet hvor de er og om de har avtalt noen tid for når de skal hjem. Hvis ikke sender jeg en sms eller ringer, jeg sender også en sms om det er greit at de spiser middag.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:21   #7
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Jeg gjør ikke det, derimot sender sønnen min sms til oss selv dersom han blir med noen hjem fra sfo/skolen. De som er med hjem hit gir også beskjed hjem selv, jeg er jo ikke hjemme når de kommer.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:21   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.979
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Jeg tenker at dette må lillesøster klare å vite selv. Enten må hun gå hjem eller hun må be dem hun kommer til sende melding. De hun kommer til, tror kanskje at hun har spurt?

Enig.
Vi sa fra til alle vi hadde mulighet til å få kontakt med at vår eldste ikke klarte helt dette selv, så hvis de hadde mulighet til å si fra var vi takknemlig for det.
Men vi har drillet og drillet og drillet henne i at hun MÅ gi beskjed om hvor hun er, og det har tatt tid og er fremdeles ikke naturlig for henne.
Men jeg blir altså ikke sur på andre foreldre, min kunne meget godt svare et litt drømmende "jaa" hvis hun ble spurt om vi visste hvor hun var.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:25   #9
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.866
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Det har aldri streifet meg å gi beskjed om at "ungen din er her". Jeg får heller aldri sånne beskjeder fra andre foreldre om mitt barn.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:26   #10
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Nei, det regner jeg med de har kontroll på selv. Hvis jeg husker det spør jeg om de har sagt fra hjemme, og sier de ja så er det greit for meg - jeg sjekker ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:42   #11
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.922
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Når de går på skolen så synes jeg det er ungens oppgave å si fra hvor den er og ikke foreldrene til de som de besøker. Det er min unge som må si fra til oss enten før den går dit eller etter den har kommet dit hvis de skal noe sted vi ikke har avtalt på forhånd. Har de ikke med mobil selv så er det alltids en telefon i nærheten. Jeg låner også villig vekk telefonen her hjemme. Har ungene mine med seg venner hjem og jeg kommer hjem så kan jeg gjerne spørre dem om de har husket å si fra at de er her, men ikke bestandig jeg gjør det heller.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:46   #12
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.974
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Jeg gir ikke sånne beskjeder, og forventer ikke å få det heller, men hvis ikke ungene er hos noen av de faste vennene, skal jeg ha beskjed fra dem.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:46   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Snuppas beskjed er å be de hun besøker sende en melding. Hvis hun går hjem først, tar hun med sin egen mobil ut og sender sms selv om hvor hun er.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:47   #14
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Kanskje i første klasse, men ikke etter det. Har ikke falt meg inn.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:48   #15
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Min får ikke bli med andre hjem uten at det er avklart med begges foreldre.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 18:59   #16
Stompa
50 &amp;amp; somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk.

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Det har aldri streifet meg å gi beskjed om at "ungen din er her". Jeg får heller aldri sånne beskjeder fra andre foreldre om mitt barn.

Enig - tanken har aldri slått meg, verken den ene eller den andre veien. Da ungene var mindre var det noen ganger jeg lette tulling etter Herremannen fordi jeg ikke visste hvor han var, men det var da virkelig hans ansvar å si fra, ikke de han var på besøk hos, og det visste han godt selv om han ikke husket det der og da.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 19:07   #17
iben
oppbevares tørt
 
iben sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.136
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

6 åringen får ikke dra på besøk før vi har spist middag og gjort lekser, og må dra rett hjem fra SFO. Det hender det er noen gutter her på besøk når vi kommer hjem, men vi sender ikke beskjed til foreldrene. De bør selv ha kontroll på hvor ungene er når ikke vi er hjemme engang.

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 19:10   #18
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.821
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Gutta mine sier alltid i fra hvor de går, men jeg har aldri gitt beskjed til foreldrene til de som er her.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 19:16   #19
Tuddelu
I farta ...
 
Tuddelu sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 1.651
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Skoleunger er store nok til å vite at de skal gi beskjed om hvor de er. Jeg hadde derfor forventet at de ba om å få låne telefonen for å gi beskjed selv eller ba foreldrene om å sende en melding, dersom de ikke hadde gitt beskjed på annen måte. Jeg ser ikke på det som min oppgave passe på å gi beskjeder om at unger er på besøk.

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-13, 19:47   #20
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Å gje beskjed om små besøk

Opprinnelig lagt inn av Puslingen, her.

Ringer eller sender dere sms om de små har med vener heim frå skulen? For meg er det sjølvsagt, men tydeligvis ikkje for alle. Lillesøster har ein tendens til å gå til venninner etter SFO. Hos den eine får eg sms frå mor/ far og som regel beskjed om at ho har spist. Frå nr. 2 høyrer eg ingen ting. Greit at ho ofte er der, men er det så vanskeleg å sende ein sms? Blir litt irritert over at eg kjem heim til tomt hus og må begynne å ringe rundt.

Dette mener jeg er lillesøsters ansvar så fremt vi ikke snakker om små barn (type førsteklassinger) man kanskje har med seg rett etter skolen og bare plukker med seg når man henter sin egen. Da sier jeg at enten må vi avtale det med foreldrene dine og høre om det passer, eller så kan vi heller avtale at du kan bli med hjem i morgen. F.eks.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no