Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kunsten å kutte snusen ...

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-13, 21:12   #161
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Jeg skjønner ikke hvorfor Simone får så mye pes bare fordi hun har mindre respekt for mennesker med røykeuvane. Vi har da alle et-eller-annet vi reagerer på eller misliker sterkt, vel?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 21:16   #162
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Syns virkelig ikke å sidestille røyking og sikring av barn i bil er riktig en plass merker jeg.
En sånn diskusjon blir for meg helt feil, fordi dette blir så vannvittig forskjellig.

Jeg ser ikke ned på folk med andre meninger enn meg, jeg kan krangle med hvem som helst av mine veninner og være perlevenner etterpå igjen. Selv om man er uenig med meg er man ikke i mine øyne noe dårligere menneske.

Men IGJEN, når det kommer til sikring av barn, så er jo dette noe som kan føre til at dette barnet dør, det som du er satt til og beskytte ved å sikre riktig. Det blir for meg noe HELT annet.

Eg sidestiller ikkje røyking og sikring av barn i bil.
Eg snakkar om å ha ei kampsak ein er veldig opptatt av, av ulike årsaker. Og at det då er lett for at ein tenker litt mindre gode tankar om dei som til tross for gjentatt informasjon og bevis ikkje tar til seg informasjonen og gjer noko med det. Eg prøver å argumentere for at ein ikkje treng å ha eit dårlig menneskesyn av den grunn.
Kva tenker du om foreldre som køyrer uten bilbelte på seg sjølv når dei køyrer bil? Altså at dei sikrar ungen riktig, men droppar bilbelte på seg sjølv? Ganske dumt? Eg syns altså at røyking er like dumt. Dumt for alle som gjer det, men ekstra dumt dersom ein har barn.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 21:17   #163
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.413
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg skjønner ikke hvorfor Simone får så mye pes bare fordi hun har mindre respekt for mennesker med røykeuvane. Vi har da alle et-eller-annet vi reagerer på eller misliker sterkt, vel?

Jo, misliker, ikke mister respekt for, fordømmer eller har lavere tanker om. For meg er det forskjell på å mislike noe folk gjør og å fordømme et menneske.

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 21:23   #164
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Kva tenker du om foreldre som køyrer uten bilbelte på seg sjølv når dei køyrer bil? Altså at dei sikrar ungen riktig, men droppar bilbelte på seg sjølv? Ganske dumt? Eg syns altså at røyking er like dumt. Dumt for alle som gjer det, men ekstra dumt dersom ein har barn.

Visst er det dumt.
Men de mister ikke min respekt fordeom.
Jeg tenker ikke noe lavere om den personen lell.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 21:33   #165
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Visst er det dumt.
Men de mister ikke min respekt fordeom.
Jeg tenker ikke noe lavere om den personen lell.

Har du like mykje respekt for alle mennesker uansett? Finns det ingen du har litt lavare tankar om?

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 21:36   #166
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Har du like mykje respekt for alle mennesker uansett? Finns det ingen du har litt lavare tankar om?

Joda det gjør det absolutt.
Breivik feks.
De som seksuelt misbruker barn.
Drapsmenn/kvinner
Voldteksmenn/kvinner
Osv.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 22:15   #167
Simone
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 2.807
Simone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelenSimone er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunsten å kutte snusen ...

Og menn som har vokst opp med vold og som ender opp med å slå kona si, kanskje?
No gjer eg kanskje noko dumt, men eg føler for å sitere frå ein anna tråd som viser at vi kanskje ikkje er så ulike likevel. Du nevner riktignok ikkje ordet respekt, men eg syns ikkje det er så søkt å dra ein liten parallell likevel:

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Jeg personlig syns "Jeg har hatt en tøff oppvekst, derfor slo jeg kjerringa mi" er for dårlig unskyldning.

Selv om man har hatt en steintøff oppvekst, så må man som voksen vele selv hvordan man vil leve livet sitt videre. Og jeg får skikkeli fnatt når jeg ser drapsmenn kommer meg strofen "Jeg hadde det så tøft når jeg vokste opp"

Jaha? Og det var du alene om?

Himmel nei jeg liker ikke den unskyldningen i det hele tatt. Rett og slett fordi man vet fortsatt hva som er rett og galt. Ellers snakker man psykriatri og ikke dårlig oppvekst.

Og igjen: Eg sidestiller ikkje det å slå kona med å røyke. Men dette er noko du har sterke meiningar om. Kanskje like sterke meiningar som eg har om røyking. Og då er du ganske bastant i dine uttalelser også. Men eg syns ikkje du har eit dårlig menneskesyn sjølv om eg meiner at eg kanskje har eit litt meir nyansert syn på akkurat dette temaet.

__________________
Mamma til to jenter sep-04 og mars-07 og lillebror april-11
Simone er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no