Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-03-13, 12:30   #1
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

I borettslaget vi bor i har vi lov til å ha hund. Men vi har ikke lov til å lufte hunden på borettslagets eiendom. Dette synes jeg er helt idiotisk all den tid det mange ganger om dagen går andre ikkebeboere gjennom her med hundene sine. Jeg som bor her må gå raskeste vei ut av borettslaget med hunden min, vist ikke risikerer vi å bli kastet ut.
Jeg tar det som en selvfølge at hunden ikke har noe å gjøre på lekeplassene og at den går i bånd, men det er idiotisk at vi ikke skal få kunne gå i gatene.
Det er ny generalforsamling snart og jeg ønsker at denne regelen skal endres. Jeg vet at styreren i borettslaget synes den regelen vi har er super, så jeg regner med endel motstand.
Nå trenger jeg hjelp til å ordlegge meg saklig for å få igjennom dette. Har de egentlig lov til å nekte oss dette?

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 12:50   #2
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Må huske at saker som skal taes opp på generalforsmaling, skal være styret i hende noen uker FØR.

Altså du kan ikke komme på generalforsamlingen for å fremme denne saken. Da vil styreleder kunne si, at det får vente til neste generalforsamling siden de ikke har fått saken inn på forhånd.

Hvilke regler som gjelder for ditt borettslag vet jeg ikke. I mitt borettslag er det 8uker før generalforsamlingen, jeg måtte da sende ut varsel til beboerene 10uker før, så de fikk 2uker på å komme med saker.

Når det kommer til og levere saken til styreleder om det ikke er for sent, så kan du bare skrive en kort greie, på at du ønsker å ta opp å endre vedtektene, nr xxx når det kommer til lufte av hund.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 12:50   #3
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Står det sånn skrevet, at du må gå raskeste vei ut av eiendommen? Jeg ville tenkt at det er ment som forbud mot å lufte hunden uten bånd på eiendommen/fellesareal?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 13:55   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.932
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Kjenner du mange i borettslaget? Er det mange hundeeiere eller "hundevennlige"? Er det stort borettslag? Hvem pleier å dukke opp på generalforsamling?

Ingenting skaper så mye diskusjoner som trefelling og dyrehold på generalforsamlinger, og det er en trasig affære hver gang Personlig ville jeg nok ha sjekket hvor landet lå ift andre beboere, forberedt saken særdeles godt (sjekke hvordan det er i andre borettslag samt sjekke om det faktisk er stuenrent å ha slike husordensregler (jeg kan ikke si at jeg har vært borti så strenge regler da jeg forvaltet borettslag).

De fleste borettslag velger jo å ha dyrholderklæring. Dvs at man som dyreeier f.eks. skriver under på at man skal plukke opp etter hunden. Borettslagets forvalter (f.eks. OBOS) kan gi deg ekspempler på slike erklæringer, samt vise deg husordensrgler for andre borettslag. I borettslagets årsberetning finner du ut hvem som er forvaltningskonsulent for akkurat deres borettslag.

Mange har f.eks. forbud mot utekatt, og jeg har snakket med mange fortvilte beboere pga den regelen. Men i de fleste borettslag, selv med slike bestemmelser, så er det noen som allikevel har katt og ingen bryr seg. Hvis man da har ønsket å formalisere dette via husordensregelendring, så har jeg ponegtert at man da kan oppleve at man heller får en innskjerping av reglene enn tillatelse. Dette fordi de som er negative til dyrehold på en eller annen merkelig måte klarer å mobilisere maksimalt til generalforsamlinger Man kan muligens være noe mer heldig med en ekstraordinær generalforsamling (men da må man ha underskrift av minst 10% av beboerne for å kunne avholde det). Da hender det at det går endel grinebitere hus fordi...

Så mitt råd er egentlig: hvis det fungerer idag, at du uten problem får luftet hunden din og ingen i styret gir deg pes, så ville jeg kanskje latt det ligge - hvis du ikke vet at du har mange som er enig med deg.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 14:04   #5
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Generalforsamlingen er i mai og jeg mener å huske at vi måtte levere inn sakene i midten av april.

Grunnen til at jeg ønsker å ta opp dette er fordi vi for en stund siden fikk en anonym lapp i postkassa om dette. Vi gikk da til styrer og lurte på hva vi gjorde galt. For vi tolket også det som at vi kunne gå i gatene. Da fikk vi beskjed om at det var raskeste vei ut av borettslaget som var regelen.

Jeg vil overhode ikke at min hund skal være til plage for noen av naboene. Jeg plukker alltid opp etter henne. For at jeg skal kunne følge barna til skolen må jeg gå igjennom borettslaget. Jeg drar ikke med meg to unger og hund ut på bilveien hver morgen. Det blir en lang og ikke særlig trygg vei å gå.
Ettersom hunden har sterk seprasjonsangst er det ikke noe tema å la henne være hjemme.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 14:09   #6
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Kjenner du mange i borettslaget? Er det mange hundeeiere eller "hundevennlige"? Er det stort borettslag? Hvem pleier å dukke opp på generalforsamling?

Ingenting skaper så mye diskusjoner som trefelling og dyrehold på generalforsamlinger, og det er en trasig affære hver gang Personlig ville jeg nok ha sjekket hvor landet lå ift andre beboere, forberedt saken særdeles godt (sjekke hvordan det er i andre borettslag samt sjekke om det faktisk er stuenrent å ha slike husordensregler (jeg kan ikke si at jeg har vært borti så strenge regler da jeg forvaltet borettslag).

De fleste borettslag velger jo å ha dyrholderklæring. Dvs at man som dyreeier f.eks. skriver under på at man skal plukke opp etter hunden. Borettslagets forvalter (f.eks. OBOS) kan gi deg ekspempler på slike erklæringer, samt vise deg husordensrgler for andre borettslag. I borettslagets årsberetning finner du ut hvem som er forvaltningskonsulent for akkurat deres borettslag.

Mange har f.eks. forbud mot utekatt, og jeg har snakket med mange fortvilte beboere pga den regelen. Men i de fleste borettslag, selv med slike bestemmelser, så er det noen som allikevel har katt og ingen bryr seg. Hvis man da har ønsket å formalisere dette via husordensregelendring, så har jeg ponegtert at man da kan oppleve at man heller får en innskjerping av reglene enn tillatelse. Dette fordi de som er negative til dyrehold på en eller annen merkelig måte klarer å mobilisere maksimalt til generalforsamlinger Man kan muligens være noe mer heldig med en ekstraordinær generalforsamling (men da må man ha underskrift av minst 10% av beboerne for å kunne avholde det). Da hender det at det går endel grinebitere hus fordi...

Så mitt råd er egentlig: hvis det fungerer idag, at du uten problem får luftet hunden din og ingen i styret gir deg pes, så ville jeg kanskje latt det ligge - hvis du ikke vet at du har mange som er enig med deg.

Det er et ganske stort borettslag og vi har bare bodd her siden i sommer så jeg vet faktisk ikke hvor mange jeg har med meg. Det er et poeng i det du skriver. Jeg har tenkt tanken på å la det ligge, og det er veldig mulig jeg gjør det.
Det er den anonyme klagen i postkassa (ikke via styret) som plager meg.
Jeg går raskeste vei ut nå, men er jeg på andre siden av borettslaget når jeg skal hjem så går jeg igjennom. Slik som alle andre med hund gjør.
Jeg er bare redd vi får en klage når jeg til høsten daglig er nødt til å gå igjennom for å levere/hente barna.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 16:20   #7
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Generalforsamlingen er i mai og jeg mener å huske at vi måtte levere inn sakene i midten av april.

Grunnen til at jeg ønsker å ta opp dette er fordi vi for en stund siden fikk en anonym lapp i postkassa om dette. Vi gikk da til styrer og lurte på hva vi gjorde galt. For vi tolket også det som at vi kunne gå i gatene. Da fikk vi beskjed om at det var raskeste vei ut av borettslaget som var regelen.

.

Har du vedtektene i borettslaget?
Hva står der?
Står det "dyr må luftes raskeste vei ut" ?
Ett styre står ikke fritt til og tolke vedtektene som de vil, så jeg ville lest i vedtektene hva som står der nøyaktig når det kommer til dyrehold.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 20:46   #8
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Jeg vet ikke ordlyden i vedtektene, men det skal jeg finne ut. I skjemaet vi fylte ut ang. hundehold sto det "Hunden skal alltid gå i bånd og luftes uten for borettslagets område".

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 20:53   #9
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av Morella, her.

Jeg vet ikke ordlyden i vedtektene, men det skal jeg finne ut. I skjemaet vi fylte ut ang. hundehold sto det "Hunden skal alltid gå i bånd og luftes uten for borettslagets område".

Hvis det er det som står kan de ikke kreve kjappeste vei for å si det sånn. Om du går igjennom da, så har du fint rett til det. Syns jo det er tussete å henge seg opp i noe sånnt jeg da.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 20:59   #10
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Jeg skjønner godt at du synes det er kjipt med en sånn anonym lapp i postkassa, men det betyr jo ikke at det er mange mennesker i borettslaget ditt som ikke synes du kan gå gjennom der med hunden din. Kanskje er det "bare" noen som skal være "morsom"/slem/ekkel.

Kjenner du noen av de i styret eller virker noen av de greie? Snakke med de og spørre om dette har vært eller i det hele tatt er et tema?

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 21:15   #11
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Vi fikk engang en anonym klage, via styret, på at vi hadde latt hunden vår gå uten bånd i borettslaget. Det var 100% båndtvang, selvsagt.

Anonyme klager er kjipe. Vi fikk jo ikke vite HVOR og NÅR vi liksom skulle hatt henne ute av huset uten bånd. Hun sto tidvis en stund i hagen om morgenen, i line. Linen var av en farge som ikke var lett å se, men hun sto i line.

Ja, hun var uten bånd ute på vår veranda, da snakker vi om innegjerdet veranda i andre etasje, hun gikk ut og inn den åpne verandadøren, men der var jo ikke noen vei videre derfra, ingen trapp eller noe sånn.

Mannen vedgikk ovenfor styret at han muligens hadde tatt av båndet på trappa, før hunde hoppet inn den åpne døra, heller enn inne i gangen, men kunne noen mene at det at hunde tok et skritt fra trappa og inn som "at den gikk uten bånd", eller mente de at det at hun ikke var i bånd inne på stua (og altså derfor gikk ut på verandaen på sommeren) var brudd på at hun skulle være i bånd? Hunden elsker sol, og la seg i varmen på verandaen, men det var da to naboer som, dersom de tok seg bryet med å undersøke det nøye, kunne se henne, der hun lå og solte seg.

Anonyme klager er kjipe, det skjønner jeg utmerket. Men "ikke lov å lufte hunder i borettslaget" var en merkelig regel, og "det må være lov å gå den mest naturlige veien ut av borettslaget i alle fall" synes jeg er mer logisk enn "må gå raskeste vei ut, når det ikke er den veien man skal".

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:01   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.


Kjenner du noen av de i styret eller virker noen av de greie? Snakke med de og spørre om dette har vært eller i det hele tatt er et tema?

Kjenner ingen i syret. Vi gikk rett til styreformannen etter denne lappen kom. Han var veldig klar på "raskest vei ut". Ingen forståelse å møte der i det hele tatt.
Jeg tror faktisk jeg skal la dette ligge i første omgang. Jeg er redd ting kan bli verre. Jeg vet andre regler dette styret har satt opp som er rett og slett idiotiske, så jeg vil ligge litt lavt i første omgang.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:06   #13
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Vi bor i borettslag og har ingen slik regel, men tar det som en selvfølge. Hunden(e) våre har aldri fått tisse i gata. De holdes i stramt bånd til vi er utenfor.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:09   #14
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Jeg bor jo da også i borettslag, men ikke blokk, men bestående av 4 og 8mannsboliger.

Jeg har jo da den voksne hunden løs, og valpen i langline, men de løper rundt her å koser seg. To til med hund i borettslaget som også lar hundene løpe litt løst her å fly av seg.

Ingen problem her for noen, jeg har hvertfall ikke motatt noen klager.

Så ja, det er jo forskjell på borettslag, det er helt sikkert.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:15   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

en selvfølge at man skal gå "raskeste vei ut", og derved altså ikke få gå den veien man skal?

Det har jo til og med hendt av vår har skvettet på asfalten (typisk løpetidsmarkering da) men vi dro henne jo normalt sett bort på gresset, men altså, ja, en typisk "lufte sånn før jobb" runde gikk rundt borettslaget. På utsiden, ja, men altså selv om gangveien var kommunal var i praksis gresset borettslaget sitt. Dette var ikke noe problem i vårt borettslag da, og vi fikk lov til å lufte henne i egen hage (som altså også er i borettslaget)

Men jeg ser det ikke som selvfølgelig at man skal gå motsatt vei enn man har tenkt seg, fordi det er raskeste vei ut av borettslagets område. Fordi det er bedre om huden tisser i grøftekanten som tilhører noen andre, enn borettslagets?

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:19   #16
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Altså, jeg kan ikke fatte å begripe det store problemet med at en hund tisser på gresset?

Når det kommer til det andre, tar jeg det jo som en selvfølge at det blir plukt opp.

Men at en hund tisser på gresset, jaha, so what? Det blir jo ikke liggende svære dammer som folk tråkker oppi da.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:25   #17
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.534
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Nettopp. Plukke opp "det andre", selvsagt, men tiss. Veske, på absorberende underlag. Jeg ser ikke problemet. (dertil bodde vi i Bergen, så det regnet stort sett mer enn det ikke regnet, så det var ikke som om det ikke ble "vasket bort" litt uansett da....)

Men, nei, jeg ser ikke logikken i at de må gå "raskeste vei ut". ikke lufte i naboens hage, selvsagt plukke opp etter hunden, ja. Men virkelig, stramt bånd rett ved fot til man var kommet ut av borettslaget (slik at luftingen skjer på gress og grøftekanter som tilhører naboborettslaget eller andre naboer) er selvsagt bedre???

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:33   #18
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Jeg ville sjekket nøyaktig hva som står i vedtektene først og gått videre derifra.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:37   #19
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Jeg ville lagt lavt og ikke tatt det opp. Og så ville jeg gått der jeg ville i borettslaget, for noe annet blir jo helt søkt. Man kan ikke stenge av vanlige boligområder for hunder i bånd, det finnes det ikke lovhjemmel for. Borettslaget kan bestemme at hundehold/kattehold/geitehold ikke er akseptert, men de kan ikke nekte folk å gå i gatene. De som ikke bor der går gjennom laget med hund, mens du som bor der skal ikke kunne gjøre det? kokkorokkoko.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-13, 22:38   #20
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.973
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hund i borettslag - jeg trenger hjelp

Her vi bor er det en gressplen og det er lekeplassen. Jeg syns ikke det er ok med mange hunder som gjør fra seg der, holder med de hersens kattene i sandkassa.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no