Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Se resultatene: Sånn skriver jeg på min iPhone:
Stående – holder med venstre hånd, taster med høyre pekefinger 51 35,66%
Stående - holder med venstre hånd, taster med høyre langfinger 11 7,69%
Stående - holder med begge hender, taster med begge tommelfingre (Blackberrymetoden) 18 12,59%
Stående - holder med en hand, taster med samme hands tommelfinger 33 23,08%
Liggende - holder med venstre hand, taster med høyre pekefinger 5 3,50%
Liggende - holder med venstre hånd, taster med høyre langfinger 1 0,70%
Liggende – holder med begge hender, taster med begge tommelfingre 18 12,59%
Skitten hummer 6 4,20%
Deltakere: 143. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-13, 21:17   #21
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Trykket feil!

Jeg holder med venstre hånd og trykker med høyre pekefinger.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:26   #22
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Jeg skriver de fleste meldinger sittende.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:36   #23
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Jeg skriver de fleste meldinger sittende.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:41   #24
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Jeg holder med begge hender og bruker vel mest høyre tommelfinger. Jeg bruker mest swype og da veksler jeg mellom tommel og pekefinger på høyre hånd. Jeg er høyrehendt.
Jeg vet ikke helt hva jeg skal stemme da.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:44   #25
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Alternativ en og tre her. Men det var visst ikke flervalgspoll.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:46   #26
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Re: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Alternativ en og tre her. Men det var visst ikke flervalgspoll.

Og hvordan testet du det?

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:47   #27
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Har dere ikke Siri? Dere trenger ikke å taste.

(Eller som Siri så hjelpsomt noterte for meg da jeg dikterte dette: "Hi dad and get Cedie. Did it take minitel.")

Ben "living in the future is complicated" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:48   #28
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.959
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Holder den stående i høyrehanda og taster med høyre tommel, eller holder den i begge hender og bruker begge tomlene.

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 21:57   #29
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Ikke iPhone men annen android. Holder telefonen liggende og taster med begge tomlene.

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:04   #30
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Stående. Taster med høyre hånda pekefinger

Hvordan får dere til å taste rett på iPhone med tommelen? :skjønner ikke:

Holder med de andre fingrene og taster med tomlene. Mulig jeg ikke skjønte hva du ikke skjønte.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:23   #31
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Har dere ikke Siri? Dere trenger ikke å taste.

(Eller som Siri så hjelpsomt noterte for meg da jeg dikterte dette: "Hi dad and get Cedie. Did it take minitel.")

Ben "living in the future is complicated" Murphy

Du må jo snakke tydelig hvis Siri skal hjelpe deg. Min Siri noterte "Frage Hege Siri erzwingende Kataster."

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:30   #32
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.816
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Fatter ikke hvordan jeg greier meg uten Siri.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:35   #33
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.551
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Noen som har forsket på dette, tommelen er i ferd med å bli den nye "index finger". Før trykket alle på ringeklokken med pekefingeren, dagens unge bruker nesten utelukkende tommelen.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:38   #34
tjolahopp
Erfaren
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 1.007
tjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smarttjolahopp imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Alternativ to. Tester nå å skrive med pekefingeren, men blir veldig anspent i hele hånden og det føles veldig klønete. Mye enklere med langfingeren.

Ev holder jeg telefonen i høyre hånd og skriver med høyre tommel. Men det er ikke like ofte.

Og Siri har jeg ikke stiftet bekjentskap med ennå. Jeg har hørt rykter om at hun er en festlig dame.

tjolahopp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:38   #35
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.284
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Stående, holder med en hånd, taster med tommelen på den hånden. Skriver stort sett raskt og noenlunde riktig, men noen horrible autocorrects har skjedd, ja.


Skitten hummer?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:39   #36
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Har dere ikke Siri? Dere trenger ikke å taste.



Ben "living in the future is complicated" Murphy

Joda. Men min Siri forstår meg ikke.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:39   #37
Strutsen
TittelTøs
 
Strutsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Urban sunnmøring
Innlegg: 2.822
Blogginnlegg: 36
Strutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt avStrutsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Stående - holder med en hand, taster med samme hands tommelfinger.

Men om jeg skal skrive lange meldinger, så bruker jeg av og til å ha iPhonen liggende, og bruker begge tomlene. Eller ringer istedenfor. :lat:

Strutsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:53   #38
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Stående - holder med venstre hånd, taster med høyre langfinger. Fort og effektivt, skriver mange meldinger.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:54   #39
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Stående, med en hånd og samme tommel. Stort sett.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-13, 22:59   #40
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan skriver du SMS-er på iPhone?

Opprinnelig lagt inn av Strutsen, her.

Eller ringer istedenfor. :lat:

Det hender det også at jeg gjør. Evt. logger inn på Chess og skriver med ti fingre. Sittende.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no