Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kvinnedagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-15, 10:11   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kvinnedagen

Jeg synes det er viktig å ikke glemme at noen har kjempet og banet vei for de godene og rettighetene vi har i dag. Jeg opplever noen ganger, spesielt i jobbsammenheng at mye blir tatt som selvfølgeligheter.

Denne artikkelen synes jeg var fin, og også lærerik i anledning dagen i dag

http://www.aftenposten.no/fakta/inns...--7926286.html

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 10:55   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnedagen

Jeg syntes denne kampanjen var flott:


Why is it so hard to see black and blue? One in 6 women are victims of abuse.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 11:00   #3
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnedagen

Som jeg skrev i kaffebloggen:

Mitt bittelille bidrag til likestillingen har vært å sørge for at jentelagene i fotballklubben vår får lov til å møte på fellestreninger for årskullet sitt. Det viste seg at fellestreningen finner sted på søndager, så i år tilbringer jeg kvinnedagen i idrettshallen.

Det er viktigere kamper å kjempe, men denne var nær og gjennomførbar. Også de små kampene er et skritt i riktig retning.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 12:00   #4
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.932
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinnedagen

Det er både små og store kamper å kjempe Tjorven, de små er vel så viktige som de store. De trengs for at de store skal lettere ses at trengs.

Gratulerer med dagen alle sammen!

Selv er jeg ikke ute i tog, ikke fordi jeg bor langt unna et, men fordi jeg er elendig på prioritering.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 12:02   #5
Plipp
Getting in tune
 
Plipp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.267
Plipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt avPlipp har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinnedagen

http://www.thedailybeast.com/article...omen-laws.html

Tjorven, de nære, små kampene er viktige!

__________________
"There is a crack in everything, that's how the light gets in."
- Leonard Cohen
Plipp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:25   #6
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kvinnedagen

Gratulerer med dagen!

Har tilbragt dagen på karneval med vant annet 10 jenter utkledd som Elsa, et symptom på at kjønnsstereotypene lever i beste velgående. Ikke hatt tid til tog, men går bak "Stans all vold mot kvinner" i det virtuelle toget.

Satte også pris på den kampanjen til Fretex.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:32   #7
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kvinnedagen

Jeg har jo ett mannsdominert yrke og jobber på en mannsdominert arbeidsplass, jeg må kjempe kvinnekampen hver eneste dag. Jeg føler at jeg må bevise meg hele tiden, jeg må vise at jeg kan bære godt nok, klatre høyt nok og rett og slett gjøre det mannfolk gjør pluss litt tid. Takk og lov for at det er lik lønn for lik arbeid hos oss iallfall.

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:46   #8
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.553
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinnedagen

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Gratulerer med dagen!

Har tilbragt dagen på karneval med vant annet 10 jenter utkledd som Elsa, et symptom på at kjønnsstereotypene lever i beste velgående. Ikke hatt tid til tog, men går bak "Stans all vold mot kvinner" i det virtuelle toget.

Satte også pris på den kampanjen til Fretex.

Elsa er vel ikke det aller verste de kan kle seg ut som? Filmen har jo i usa (Ja, der er de jo litt sære) fått kritikk for disse verdiene som at det var noe så forferdelig mannsundertrykkende som at jentene ordnet opp selv, de trengte ingen mann!

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:49   #9
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinnedagen

Opprinnelig lagt inn av Najade, her.

Gratulerer med dagen!

Har tilbragt dagen på karneval med vant annet 10 jenter utkledd som Elsa, et symptom på at kjønnsstereotypene lever i beste velgående. Ikke hatt tid til tog, men går bak "Stans all vold mot kvinner" i det virtuelle toget.

Satte også pris på den kampanjen til Fretex.

Elsafiguren ble kritisert i USA fordi hun er for sterk, filmen er for feministisk, så det er ikke det verste forbildet å ha. (Andre mener selvsagt det motsatte, men debatten har iallfall gått)

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 20:50   #10
Teflona
audio, video, disco
 
Teflona sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 8.415
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kvinnedagen

Hehe, du postet mens jeg skrev!

__________________

Hvordan staver man kjærlighet? sa Tussi.
Man staver ikke kjærlighet, man føler den, sa Brumm.
Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 21:23   #11
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kvinnedagen

Jeg jobber i byggebransjen og har vært der i snart 20 år og jeg må si, det er gledelig å ha fulgt utviklingen som har vært der i alle disse år. Jeg føler jeg nå blir møtt med respekt - jeg blir hørt, sett og respektert for kunnskapen jeg innehar. Selvfølgelig møter man iddiåtter der som alle andre steder, men det er av sjeldenhetene. Lønnen og mine goder har jeg gjort meg fortjent til, på lik linje med mine kollegaer. Og veldig gledelig kan jeg meddele at i ledende stillinger i bransjen er det svært mange kvinner. Jeg har savnet kvinner i bransjen og stadig flere tilkommer - kunnskapsrike kvinner. Hvert år er jeg på flere turer og ja, jeg er ofte alene som kvinne eller sammen med 1-2 andre, sammen med 15-20 menn, men jeg ansees som en av dem og de er en av "mine" - og det uten å bli ansett som "guttejente" eller feminist. Jeg har kanskje kjempet en kamp for jenter i bransjen, men jeg føler ikke at det har vært en kamp, jeg har bare gjort det jeg anser som en selvfølge.

Og helt ærlig, jeg trenger ingen kvinnedag, jeg markerer ikke dagen, jeg krever respekt hver dag, for meg, mine medsøstre og brødre.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>

Sist redigert av Fløyel : 08-03-15 kl 22:05.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 21:51   #12
Najade
Tidsklemt
 
Najade sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.318
Najade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt liktNajade er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kvinnedagen

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Elsafiguren ble kritisert i USA fordi hun er for sterk, filmen er for feministisk, så det er ikke det verste forbildet å ha. (Andre mener selvsagt det motsatte, men debatten har iallfall gått)

Absolutt ikke det verste, men at det kun er prinsesse som gjelder når man runder tre er snevert likevel synes jeg.

__________________
Smitt og Smule okt -07, Bitteminsten des -12
"Is this real? Or has this been happening inside my head?"
"Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?"
Najade er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-03-15, 21:59   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.985
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kvinnedagen

Disney skal ha litt kred for å skape så sterke prinsesser de siste årene. Både Elsa og Miranda er langt bedre forbilder enn de tidligste prinsessene har vært.

Og som mor til en tidligere ultraprinsesse, så er det godt å se at det ikke trenger å sette varige spor at de går gjennom en rosa fase.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no