Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Greit om partner jobber redusert?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-03-15, 09:33   #41
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Jeg tenker forsørge som å betale den andres andel av utgiftene. Vi har i dag ingenting økonomisk felles, deler alle utgifter 50/50 etter regnskap.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 09:42   #42
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg skjønner ikke helt poenget med at det er i det offentlige?

Fordi lønnsnivået er så mye lavere der kanskje? Jeg gikk opp 60 % i lønn fra å bytte fra offentlig til privat, så jeg kunne jo sånn sett ha tålt å jobbe litt redusert etter jobb-byttet.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 09:46   #43
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.920
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Jeg har forsørget mannen gjennom ett år med egenetablering og tre år med studier, så jeg hadde ikke hatt noe problem med en redusert stilling dersom det var noenlunde fornuftig grunn til det. Og han ville gjort det samme for meg.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 09:57   #44
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.869
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Det hadde vært greit for meg om det var pga studier eller for å få mer tid med barna. I praksis tror jeg ikke det skjer, for han jobber allerede 150%.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 10:00   #45
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.771
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Jeg skjønner ikke helt poenget med at det er i det offentlige?

Dette handler om mitt fagfelt, bare så det er sagt. Jeg vet at dette ikke nødvendigvis gjelder for andre fagfelt. Og det handler om arbeidsbelastning og forventning til tilgjengelighet. Jeg kan jobbe en "normalarbeidsdag", i 100 %-stilling, uten at det får konsekvenser for oppgaver, avansementsmuligheter og lønnsøkning.

Hvis jeg hadde jobbet i privat sektor (innenfor mitt fagfelt, vel og merke), måtte jeg sannsynligvis lagt inn ganske mange flere timer, og måtte belaget meg på en del helgejobbing, for å ikke bli "parkert". Det er selvfølgelig stillinger innenfor offentlig sektor som også krever mer enn en "normalarbeidsdag" hvis man vil opp og frem. Og det er stillinger i det private, hvor det er mulig å ha en "normalarbeidsdag" uten at det får konsekvenser for oppgaver og lønnsutvikling.

Men jeg har nå en jobb, hvor det er mulig å få de morsomme oppgavene uten å måtte være "på" og tilgjengelig store deler av døgnet. Og hvor det ikke ses på som et problem at man må hente barn eller ha sykebarn-dager, og det er verdifult for meg nå. Det er ganske mange av de jeg studerte sammen med som har valgt å gå fra det private til det offentlige, mens de har barn i barnehage og småskole, for å få hverdagen til å gå opp.

Når det er sagt, så forventer jeg at mannen min også tar noen valg som gjør det mulig for meg å jobbe 100 %, og han har tatt sin del av dette, ved å velge bort jobber som ikke er forenlig med at jeg jobber en vanlig 100 %-stilling.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 10:18   #46
Chanett
navnet sjemmer ingen
 
Chanett sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.327
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Vi har så store unger nå at hverdagen er preget av det. Det er klart at det var betydelig større hverdagspress når vi hadde barnehagebarn. Selv hverdagen med en syk ungdom er mindre belastende enn den mest intense småbarnsperioden. (men vi jobbet stort sett 100% begge to da også).

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ja der ser man hvor forskjellig det kan være. Jeg pleier å beskrive barnehageperioden som en 'ferie' kontra det vi opplever nå.

Vi har aldri hatt så stort press som nå, med tre tenåringer og har samme 'ferie' opplevelsen som Dronningen.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 10:38   #47
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Hvis mannen min følte behov for å jobbe redusert en periode ville det vært helt ok for meg, egentlig uansett grunn så lenge vi greide våre økonomiske forpliktelser.
Var det for at han var sliten, demotivert eller ville golfe eller klatre i fjell ville jeg ansett det som helt legitime grunner og ikke noe jeg skulle bestemme over.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 10:54   #48
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Opprinnelig lagt inn av Dronningen, her.

Ja der ser man hvor forskjellig det kan være. Jeg pleier å beskrive barnehageperioden som en 'ferie' kontra det vi opplever nå.

Ferie! *skingrestemme* Etter å ha hentet niese (nesten 2) og nevø (4) i barnehagen i går var vi inderlig enige om at det er fantastisk deilig at de årene er overstått. Vi gikk rundt i en evig døs av slitenhet og hele barnehagetida er blitt en slags grøt når jeg tenker tilbake på de årene. Vi var slitne hele tiden og vi har tre friske unger.

Det var fine stunder også altså, bevares, men det er jo så mye enklere nå. Uten familie til hjelp i hverdagen, det har vi aldri hatt, hverken med små eller store unger, men nå går alt så mye lettere.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 11:03   #49
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.058
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Kan ikke si at jeg har mye feriefølelse med barn på 2 og nesten 4, nei. :våken siden halv fem:

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 11:11   #50
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.648
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Jeg kan heller ikke begripe hvordan det skal være så veldig mye mer pes med store barn sammenlignet med barnehagebarn.
Søvn- og sykdomselementet er virkelig ikke noe å trakte etter. Heller ikke å slepe en 16 kg-grinebiter oppover i gjørma til barnehagen, i storm og hagl.
Men jeg innser at det er stor forskjell i hvordan familier organiserer seg når barna kommer i skolealder, med tanke på fritidsaktiviteter, lekser, venner osv. Mine skolebarn er fredelige og selvgående luringer.
Jeg gruer meg for øvrig til at barna er så store at jeg ikke får sitte alene og gnu om kveldene.

For å svare på spørsmålet: At mannen min skulle ønske seg redusert jobb er utopisk, men jeg hadde gjort mitt for å legge til rette for det.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 11:12   #51
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.336
Blogginnlegg: 43
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Vi har hatt et greit halvår, men nå har minsten 1) begynt å våkne om nettene 2) innført morgen klokka halv fem 3) begynt å krype, mellombror holder også leven om nettene og storebror skravler i ett på dagtid, og jeg kjenner at jeg i grunnen gleder meg til de skal kjøres rundt hit og dit og alle ikke for enhver pris skal være oppå meg hele tida. Det er ikke riktig 2013, da vi knapt sov og ungene var mer sjuke enn friske, men det er veldig langt fra ferie. Folk er forskjellige.

__________________
10 11 14

"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 11:17   #52
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.689
Blogginnlegg: 19
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Ja, det hadde vært helt greit for meg om partneren min eller jeg jobbet redusert - så fremt det var frivillig og lot seg organisere i familielivet - og økonomien gikk opp.

Mannen min kommer til å redusere arbeidsmengden vesentlig de neste årene, og jeg regner med at det blir jeg som i hovedsak forsørger familien om 5 års tid.

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 12:02   #53
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.113
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Hadde vært greit for meg så lenge det gikk fint økonomisk. Men det bør være for en mening, type studier, ta seg av småbarn etc, ikke ligge på sofaen.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 12:11   #54
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.833
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Avhengig av årsaken, tror jeg, men selvsagt ja.Hvis vi hadde fikset det økonomisk.

Og det blir uansett helt hypotetisk, fordi verken mannen eller jeg noen gang har jobbet deltid - og nå er vi kommet i den alderen at det å tenke på pensjon faktisk er ganske viktig.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 12:25   #55
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.174
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Jeg fabulerer tidvis om å jobbe deltid en periode (noen måneder kanskje) og dette er gjerne når jeg er på mitt mest slitne og jobbene mine eter meg opp fysisk og mentalt 24/7.
Da kunne det vært aldeles fint å droppe ut av det hektiske livet for noen måneder og bare kose seg, gå på kafè, slange seg i soffan og høre god musikk, gå turer i marka og ikke forholde seg til en verden full av krav til meg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 12:31   #56
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Ja, vi har gjort det begge. Mannen jobbet 80% en periode pga studier, og nå skal jeg ha permisjon litt lenger på grunn av hans fortsatte studier og jobbskifte. Dette er et felles prosjekt, som vi som familie er enige om.

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 12:37   #57
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.859
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Det hadde vært greit om vi fikk økonomien til å gå opp. Vi har begge jobbet i redusert stilling i perioder, og det har alltid vært for å strekke ut midlertidige engasjementer i tid f.eks. for å unngå arbeidsledighet før neste engasjement. Vi har felles økonomi, og det har aldri vært noe uenighet om dette. Det er ekstremt usannsynlig at mannen min ville gått ned i stilling av rene moro- eller komforthensyn, da, så jeg svarer i trygg forvissning om at han ville hatt en god grunn.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 13:54   #58
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.678
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Kommer an på hva som har vært årsaken. har det vært på grunn av studier eller for å gjøre hverdagen mer smidig i forhold til barn og skole f.eks - eller på grunn av helse, så har det vært greit. (vi har råd til det i så måte)

Om han har ønsket å jobbe redusert fordi han har vært lei av jobben eller fordi han har ønsket å vie tid til eventuelle hobbyer, så har jeg forventet at han skulle bidratt like mye til fellesskapet og at det helle har gått ut over hans "lommepenger". (vi setter inn lik sum på felleskonto som går til faste utgifter og mat).

__________________
Min signatur
Che er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 14:01   #59
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Vi har separat økonomi, så hvis mannen min hadde hatt råd til å jobbe redusert kunne han selvfølgelig gjort det. Han kommer nok også til å gjøre det en periode fremover, og jeg er bare glad på hans vegne for at han velger å gjøre det for å få en bedre hverdag.

For tilfelle det ikke hadde vært greit, måtte være om vi hadde en økonomi som tilsa at det ikke var mulig, og han allikevel trumet det gjennom.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-03-15, 14:05   #60
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.568
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Greit om partner jobber redusert?

Jeg tenker egentlig at jeg ikke hadde hatt så mye rett til å si noe. Hvis min mann ønsket et annet liv så må han jo det. Si at han for eksempel kom i en situasjon hvor han syntes livet var for mye jobb og alvor, og ville ha tid til å gå timesvis i skogen hver uke, så må han vel egentlig bestemme det selv. Dersom vi da måtte selge huset eller ikke lenger kunne reise på ferier, så ville det kommet i veien for mine ønsker for mitt liv. Kanskje ikke noe et ekteskap ville tålt. Men i bunn og grunn synes jeg ikke at jeg kan bestemme hvor mye han skal jobbe.

I praksis diskuterer man jo sånt, og tar slike beslutninger sammen. Men jeg føler ikke at jeg kunnet nekte om han sa han ønsket å endre livet sitt. (Hadde han derimot sagt at han ville jobbe redusert for å håndtere familielogistikken så ville jeg syntes det var absurd. Det ville vært billigere å kjøpe den hjelpen. Men om han ønsket å realisere seg selv gjennom husarbeid, så for all del.)

Og akk, så utopisk dette i det hele tatt var å tenke på.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no