Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Hvilke farger på Mariusgenser?

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-17, 23:43   #21
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Jeg har Maruisgenser på planen og den er naturhvit i bunnfargen med to grønnfrager i mønsteret. Lys grønn og en mørkere blågrønn.

Høres fin ut! Er naturhvit veldig beige? Eller nokså hvit?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 00:59   #22
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Høres fin ut! Er naturhvit veldig beige? Eller nokså hvit?

Nokså hvit ha. Men ikke kritthvit.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 01:27   #23
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Nokså hvit ha. Men ikke kritthvit.

Det høres bra ut! Hva slags garn bruker du? Jeg trenger noe som føles luftig og kan vaskes ofte uten å miste fasongen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 16:08   #24
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Jeg bruker ett som heter Superfine Merino wool. Jeg strikker ganske tett, så det blir nok litt kompakt. Det er ikke sikkert det er det rette garnet om du vil ha det luftig. Det er godt hold i det da, men luftig ville jeg nok ikke kalle det.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 16:26   #25
Pesten
Bør lage seg en tittel selv
 
Pesten sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 2.766
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Her blir det koksgrå med lysegrått mønster og turkis hals. Strikker til yngstemann som skal på leirskole i januar. Søsteren fikk også ny genser før leirskolen så da var det bare å finne fram pinnene.

__________________
Storebror 01, mellomsøster 02 og lillesøster 05.
Pesten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 16:39   #26
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Eg har i klassiske fargar, men skulle eg hatt ein til, ville eg valgt grått og blått. Min har ribbestrikk i midja og rund hals. Veldig fornøyd! Den gir litt fasong, samt at eg ikkje får ull heilt opp til halsen.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 16:52   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg har i klassiske fargar, men skulle eg hatt ein til, ville eg valgt grått og blått. Min har ribbestrikk i midja og rund hals. Veldig fornøyd! Den gir litt fasong, samt at eg ikkje får ull heilt opp til halsen.

Tips til hvilke grå og blå farger du ville brukt?

Jeg liker også godt klassiske farger på Mariusgenser!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 17:00   #28
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tips til hvilke grå og blå farger du ville brukt?

Jeg liker også godt klassiske farger på Mariusgenser!


Nei, så langt har eg ikkje komme!

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 17:04   #29
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Nei, så langt har eg ikkje komme!



Jeg liker Inkablå som nevnt over her. Men den er veldig blå, ikke blågrå.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 17:47   #30
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Tusen takk!

Ribbestrikket, det har jeg ikke kommet på! Har du bilde av den, Filifjonka?

Jo mer jeg tenker, jo mer ser jeg for meg blågrå nyanser, kanskje med hvitt mønster.

Har du sett min i Hannamorens tråd?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 19:09   #31
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av banana, her.

Har du sett min i Hannamorens tråd?

Nei? Skal se!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 19:11   #32
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Fin, hva heter fargene?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 19:15   #33
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.921
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fin, hva heter fargene?

Det er Sandnes Duo (merino / bomull), hovedfarge 5864, mønster 6032. Og til halsen, der det er rødt på originalen:5575 (den er nesten lik som hovedfargen).

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 19:25   #34
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Jeg har marineblå i bunnfarge, med burgunder og hvit.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-17, 19:36   #35
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.839
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Har dere noe erfaring med Duo?
Jeg har strikket en kofte i det som ikke er helt ferdig i det garnet. Fint å strikke i men har lest på en FB-gruppe at det mørke farger av i hvit og lyse partier i vask og det er jækla surt om det stemmer.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 22:11   #36
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Min Marius er kun i to farger.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 22:33   #37
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.154
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Min Marius er kun i to farger.

Og skulle jeg strikket meg en ny hadde det blitt i de fargene, eventuelt byttet grønn med turkis.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 22:36   #38
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Har dere noe erfaring med Duo?
Jeg har strikket en kofte i det som ikke er helt ferdig i det garnet. Fint å strikke i men har lest på en FB-gruppe at det mørke farger av i hvit og lyse partier i vask og det er jækla surt om det stemmer.

Har hørt at om du tar et vått kjøkkenhåndkle og stryker over, som i damper, så ser du om det fargen blør. Da kan du vaske det i kaldt vann og eddik for å kapsle inn fargen.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 22:49   #39
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.800
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Fin genser! Hva heter blåfargen?

Og så ser jeg at modellene er litt ulike, noen har en annen kant nederst?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-12-17, 23:28   #40
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke farger på Mariusgenser?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Fin genser! Hva heter blåfargen?

Og så ser jeg at modellene er litt ulike, noen har en annen kant nederst?

Takk! Jeg har strikket i Cascade Heritage i fargene 5615 blå og grønn som jeg tror jeg er 5659 primavera.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no