Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 11:03   #21
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa er flink og handy. Han kan finne på å kjøpe listverk til oss til jul og komme og sette dem opp, ta med seg en kamerat og komme og pusse opp badet for oss og slike ting. :bortskjemt:

Og så kan jeg vel like gjerne benytte anledningen til å takke pappa for det utvidede studielånet jeg fikk i studietiden.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:12   #22
Noba
🎈
 
Noba sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 3.791
Noba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de flesteNoba er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa ordner med ved og mandelpoteter til oss Han er også veldig flink med barnebarna sine og passer dem gjerne. Sine 3 barn har han aldri skiftet en bleie på, men barnebarna får fullt stell. Mamma har utslitte hofter og klarer ikke så mye fysisk, men pappa ordner opp. Må si jeg er utrolig imponert over han. I en alder av 69 år tar han fortsatt alt av forandringer og utfordringer på strak arm. Han har lært seg data og sender tekstmeldinger fra mobilen så det står etter. Svigerfar takler ikke det der i det hele tatt og ringer hver gang han skal logge seg på nettbanken og kjefter fordi det er noe galt med banken enda en gang (hvilket det selvsagt ikke er ).

__________________
Frøkna (mai 03) og Junior (mars 07)

Noba er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:15   #23
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa er barnevakt, helserådgiver, økonomisk bidragsyter(i den grad jeg trenger det nå, dvs; svært lite eller ingenting), og generelt en fantastisk person og pappa.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:18   #24
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.609
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Nei, han gjør ingenting for meg. Har svært lite og dårlig kontakt.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:28   #25
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.986
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Han stiller mer enn gjerne som sjåfør, men jeg syns han blir dårligere og dårligere til å kjøre bil.

Han er og flink til å filosofere og snakke politikk, der slår ingen pappa.

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:30   #26
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa var der for meg og min familie uansett. For meg var han også en god "kamerat" og siden vi hadde felles interesser var vi mye sammen. Samme humor hadde vi også. Han var verdens beste morfar som ofte sto og ventet utenfor skolen til eldstejenta for å overraske henne. Et utrolig savn.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:35   #27
Lenam
awesom
 
Lenam sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.559
Blogginnlegg: 20
Lenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de flesteLenam er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Pappa er barnevakt, helserådgiver, økonomisk bidragsyter(i den grad jeg trenger det nå, dvs; svært lite eller ingenting), og generelt en fantastisk person og pappa.

Signerer


Pappan min påstod forresten at jeg ble født med hånden fremme og at det første ordet jeg lærte meg var "Penger". Nå er jeg voksen nok til at pappa slipper pengemas da.

__________________
Personality Goes a Long Way.

Lenam er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:36   #28
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.044
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa har alltid hjulpet oss med oppussing (til vi har lært ting selv), og større prosjekter vi har drevet på med.
Han har alltid vært en handyman.

Nå får han ikke gjort noe mere, me ikke fordi han ikke vil, men pga sykdom.
Så er han jo i realiteten døende også da.

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:52   #29
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Faren min spanderer fremdeles en pils i ny og ned, og han spander middag noen ganger i året.
Han er veldig handy, så om noe skal snekres, eller mures eller lektes (???) eller grunnes og slikt så er han en naturlig medhjelper. Nå har vi ikke hatt bruk for noen handyhjelp på noen år, så da ser vi ikke så mye til ham.

Pappa er ikke veldig interessert i barn. Han liker å se på barn, men aner ikke hvordan han skal forholde seg til dem, så han holder seg heller unna.
Jeg skjønner han litt, så jeg syns ikke det har noe å si. Ting ordner seg med tiden. Jeg vet at når Poden blir stor og kan gjøre seg skikkelig forstått, ikke bruker bleier mer, og kan ha skikkelige samtaler kommer nok bestefaren mer på banen.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 11:59   #30
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

pappa er altmuligmannen min ... (er ikke alt samboeren duger til..hehe)

*skreller poteter for meg når vi spiser middag der
*skreller appelsiner
*renser fisk
*fisker fisk å krabbe til oss
*passer på jentene mine når jeg måtte ønske det (di eeelsker morfar)
*maser på meg sånn at jeg får gjort ting..hehe
*liker veeldig godt å stikke til meg penger (som ikke mamma skal se..hehe)
*å er verdens beste pappa rett å slett!!

eneste minuset er at di bor i spania... å er bare hjemme to ganger i året.. men to mnd i slengen da.. så da får vi vært masse med dem

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:03   #31
syllan
Viking F.K !!
 
syllan sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: sandnes..
Innlegg: 1.254
syllan er populærsyllan er populærsyllan er populærsyllan er populær
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Pappa har alltid hjulpet oss med oppussing (til vi har lært ting selv), og større prosjekter vi har drevet på med.
Han har alltid vært en handyman.

Nå får han ikke gjort noe mere, me ikke fordi han ikke vil, men pga sykdom.
Så er han jo i realiteten døende også da.

uff så trist å høre..
har også en syk pappa.. men ikke fullt så syk som din..

syllan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:24   #32
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.966
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Opprinnelig lagt inn av Nabbe, her.

Pappa skreller potetene mine

Sladden slettet?

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:25   #33
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Jeg har alltid vært pappa-jente, så han har alltid gjort mye for meg.
Nå bor han 50 mil unna men når vi er på besøk så lager han mat, spanderer øl, passer barnebarn og elsker en saftig politisk diskusjon (som han alltid, på død og liv MÅ vinne- selv om han er fri for argumenter).

Når han kommer til oss stiller han med el-utstyr og er elektriker. Veldig greit for oss som bestandig pusser opp, og trenger elektrikerhjelp. Han har dessuten med fiskefile'ter, hvalkjøtt og kleppfisk til fryseboksen.

Det er forøvrig godt å se at det er flere enn meg som har appelsin-skrellende fedre.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:52   #34
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.388
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Han bor langt unna (50) mil men som regel klipper han frukttrær og annet som bør klippes i februar når han pleier å være her på Herremannens bursdag. I tillegg er han veldig flink på å vise stor sympati når jeg er syk. Når vi er der (eller han her) så blåser han alltid på den kroppsdelen som gjør vondt om jeg slår meg. Det hjelper.

I tillegg er han en veldig god morfar og pappa. Om han hadde bodd nærmere så skulle han hjelpe oss med å hente Herremannen i barnehagen når det trengs (han hjelper min søster en gang i uken), laget sykkeldekk og annet småtteri som ikke mannen rekker og jeg ikke gidder om jeg har pappa i nærheten.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:58   #35
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Det er aldri nei i hans munn dersom jeg spør om noe

Dersom jeg spør, vel og merke

Han er utrolig flink til å stille opp for oss alle, både søsteren min og meg, samt barnebarna
Han har en jobb som medfører reising og mye tid borte, men når han er hjemme har han alltid tid (når han ikke golfer eller pleier sitt hjertebarn, Harley'en)

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 12:59   #36
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa har vel egentlig aldri hjulpet meg med noe som helst. Han bor i trygdeleilighet og kan knapt nok ta vare på seg selv, dessverre.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:29   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.134
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa blander seg ikke inn i noen ting her i huset, men gir (forsiktige) råd på forespørsel. Jeg har nemlig en i overkant engasjert svigerfar og pappa vet at det holder i massevist.

Men han sløyer fisken jeg får når vi er hjemme. Det kan jeg, pinlig nok, ikke selv. Og så er han et vandrende leksikon og kan svare på alt mulig mellom himmel og jord.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:33   #38
Kate
Bør lage seg en tittel selv
 
Kate sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.720
Kate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt avKate har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa baker brød til meg.

__________________
~ Det er bare med hjertet du virkelig kan se. Det viktigste er usynlig for øynene ~
Kate er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:33   #39
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Ja han er snill. Han finner alltid frem kveldsmat til meg hvis jeg stikker innom uten ungene. Han fyrer opp gassgrillen og servere grillpølser. Så hjalp han oss mye da vi renoverte huset. Han bestillte den dyreste conteineren for å fjerne skrotet og betalte halve regninga, han kom med tilhenger og fjernet restene av taket da vi skiftet det. Han har redskaper og alle mulige duppedingser vi trenger hvis f. eks vi har flatt batteri på bilen osv. Hadde billader selv, men musa i kjelleren spiste opp ledningen. :noia: Og han vil hjelpe oss hvis vi trenger ting mot at sambo jobber litt for han. Kan ikke si noe annet at pappa er snill, og det er mamma også. Heldige med foreldrene mine kan jeg si.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 13:37   #40
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.640
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Spinoff - er det noe faren din gjør for deg (fremdeles)?

Pappa pusser opp for oss når vi har flyttet. Han gjør også andre handyman ting her hjemme som blir litt for komplisert for gubben.

Og han betaler flyreiser og hotellopphold med bonuspoengene sine når vi trenger det.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no