Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Har du stemt?
Ja, jeg har forhåndsstemt 6 7,06%
Ja, jeg skal forhåndsstemme 8 9,41%
Jeg skal stemme på valgdagen 71 83,53%
Jeg sitter hjemme 0 0%
Deltakere: 85. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-08-07, 22:49   #41
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Jeg hørte også det og ble meget forundret. Jeg har vært på valgfunksjonærkurs og lært at enten skal den som stemmer ha legitimasjon eller så skal du personlig kjenne vedkommende. Dersom noen kommer med en annen person som skal fortelle hvem de er så får de ikke stemme. Moralen er med andre ord, skaff dere legitimasjon og husk å ta den med.

Sånn vitne-greie tror jeg ikke funker, altså.

Legitimasjon eller personlig kjennskap med stemmestyremedlemmene er det eneste som virker. Gleder meg forresten til å høre responsen på Rugs legitimering. Jeg tror jeg kanskje hadde fnist litt ved synest av en dame som dro utdaterte pass, gamle førerkort, bankkort uten bilde (men med riktig navn), fødselsattest, vielsesattest, grunnskolebevis, vitnemål, adgangskort til jobben, melding fra mor, busskort fra 7.klasse og russekort ut av en plastpose sammen med valgkortet.

Ivrig

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:23   #42
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Jeg skal stemme på valgdagen. Det var ikke det samme når jeg forhåndsstemte som borteboende student.

Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-08-07, 23:24   #43
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Tror jeg skal forhåndstemme, må se det litt ann, muligens jeg kan på dagen.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 00:30   #44
xena
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 60
xena har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Jeg skal forhåndstemme

xena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 00:34   #45
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Jeg stemmer på valgdagen. Syns det litt stas.

:høytidelig:

  Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 10:26   #46
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Jeg skal stemme på valgdagen.

Jeg henter Storebror på SFO først, så han får være med å se.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:27   #47
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Opprinnelig lagt inn av lykkeliten02, her.

Jeg liker nå å ha det med. :gammeldags:

Jeg også. Og jeg forhåndsstemmer ikke hvis jeg ikke må. Det er noe spesielt med å stå i valg-kø. Og å stemme. Men jeg liker bedre stortingsvalg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:29   #48
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.866
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Opprinnelig lagt inn av Kif, her.


Men hva er mest PK: Å benytte seg av stemmeretten, eller å spare miljøet for de 40 literne med bensin jeg kommer til å bruke?

Hvis du skal stemme veldig blått, så vil jeg si at det er mest PK å spare bensin.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:42   #49
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Jeg skal stemme på valgdagen. Det er ca 50 meter å gå til valglokalet, så jeg skal klare det selv om jeg er i fødsel (som ikke er særlig sannsynlig siden det fremdeles vil være 4 uker til termin).

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 21:46   #50
Rug
Det er bare en fase
 
Rug sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.563
Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Sånn vitne-greie tror jeg ikke funker, altså.

Legitimasjon eller personlig kjennskap med stemmestyremedlemmene er det eneste som virker. Gleder meg forresten til å høre responsen på Rugs legitimering. Jeg tror jeg kanskje hadde fnist litt ved synest av en dame som dro utdaterte pass, gamle førerkort, bankkort uten bilde (men med riktig navn), fødselsattest, vielsesattest, grunnskolebevis, vitnemål, adgangskort til jobben, melding fra mor, busskort fra 7.klasse og russekort ut av en plastpose sammen med valgkortet.

Ivrig

Jeg kan jo ta med et par-tre naboer og junior for sikkerhets skyld? Det hjelper vel dersom han kaller meg mamma? Ellers må jeg på let etter gamle papirer, skjønner jeg .

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-07, 23:47   #51
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Skal stemme på valgdagen.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 10:10   #52
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.081
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Jeg har visst ikke kommet meg avgårde for å forhåndsstemme enda.

Men jeg har fått fri fra jobben hele mandag siden det er valgdag da.
(Sånn at vi er i form til valgvaken ... )

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-07, 10:19   #53
Mamma Rosa
strikker
 
Mamma Rosa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.811
Mamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt liktMamma Rosa er virkelig godt likt
Standard

Sv: På utallige oppfordringer: Teknisk valgguide. Folkeopplysning

Jeg stemmer på valgdagen.

__________________
Hører du det nok, så tror du på det.
Mamma Rosa er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no