Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-16, 13:03   #1
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Av alle overskrifter man ikke noensinne trodde man skulle lage.

Ja, jeg har altså fått meg hund. Som er en stor overraskelse for både meg selv og folket rundt meg (tror søsteren min fortsatt går rundt og er livredd for at dette medfører at hun også må få hund).

Men skal jeg først ha hund så må vi gjøre dette ordentlig, det er et levende vesen vi har fått i hus og noe sier med at det er hakket mer arbeid med hund enn med katt, som jeg har vokst opp med.

Så derfor trenger jeg orakelets beste hunderåd. Smarte triks, lure ideer og ting man bare må gjøre.

Vofsen vi snakker om er en åtte måneder gammel eurasier som vi har overtatt fra en annen familie. Hun beskrives som en ganske sjenert, men særdeles familieglad hund. Hun hopper ikke og bjeffer ikke, pelsen beskrives som lettstelt (hva nå enn det er) som hun skifter to ganger i året.

Hun er tenkt å være en familiehund, ikke brukshund, og kommer til å være et integrert medlem av familien.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:05   #2
Addison
Champagne til alt
 
Addison sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 4.358
Addison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelenAddison er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Har dessverre ingen ting å komme med av lure ting ville bare si gratulerer med nytt familiemedlem og insistere på å få se bilde!

Edit, da så jeg den andre tråden!

__________________
1997, 2001 & 2006
Addison er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:07   #3
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Takk, takk.

Jeg la ut bilde i hundenavntråden, men legger gjerne det ut en gang til.


Jeg har flere bilder, men de er på kameraet mitt som er hjemme, så dette får duge. Hun er utrolig søt.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:08   #4
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Gratulerer med hund! Jeg elsker jo Eurasiere, så jeg synes jo du har gjort et veldig godt valg av hund!

Mitt beste tips er å ta henne med på mest mulig nå i starten. Eurasiere kan være litt reserverte, så det kan virkelig lønne seg å gjøre henne vant til mest mulig nå mens hun er liten. Folk, lyder, situasjoner, jo mer jo bedre.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:10   #5
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips



Vanningstipsene mine leste du i annen tråd.

Ellers: Meld dere på hundekurs, moro for unga, lærerikt for mor.

Venn henne til å bli håndtert, om hun ikke kan fra før, gjerne stående stille oppå en benk eller et bord. Det gjør veterinærbesøk og pelsstell mye lettere. (Lærte ikke boxeren det, forårsiresånn...)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:10   #6
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Kjør t-bane, trikk og buss med henne. Det er det veldig greit at hundene er vant til, så slipper man en superstressa, superivrig sak hvis man plutselig MÅ ha med bikkja på banen i rushtiden...

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:13   #7
Ciela
Erfaren
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 962
Ciela er populærCiela er populærCiela er populærCiela er populær
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Ett godt hundekurs i hverdagslydighet . Vi har gått kurs hos din beste venn mens flere andre også anbefaler Lundquist hundeskole . Man lærer mer enn man tror og det er greit å ta ett kurs mens hunden er ung . Vi deltok hele familien . Klare regler for hva som er lov mm som hele familien følger . Øv tidlig på å pusse tenner . Storm elsker det ikke , men det går nå helt greit .

Ciela er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:14   #8
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Ja, ta henne med over alt!
Skifter pels to ganger i året? Kjøp et lager av klesruller og god støvsuger.

Gå på et hundekurs, hverdagslydighet er gull verdt. Jeg synes ikke vi trenger så mange kommandoer på våre to, men stopp, sitt, innkalling og gå og legg deg har vært greit i blant.
Vær streng på at hun må få fred når hun sover. Man kan bli litt ivrig i starten, og da er det greit at liten og stor har respekt for det og ikke vekker henne bare fordi.



Gratulerer med hund, hun så jo nydelig ut!

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:15   #9
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Sosialisering! Ta hunden med på det meste der det virker naturlig å ha med hund.
Få besøk av andre med hund, barn, bestemødre og hva_har_du. Og reis på besøk!

Valpekurs tror jeg er en finfin ting. Det ville jeg satset på om jeg skulle hatt hund nå.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:18   #10
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Det jeg skulle ønske jeg hadde gjort fra starten av var at den skal godta kloklipping, liggende på rygg i fanget mitt. Dette er også en fin lederskapsøvelse.

Være bestemt og konsekvent på ting den ikke får lov til å gjøre. Lettere sagt enn gjort, da.

Jeg ville også tatt den med på sommerkurs med Aktiv hundeskole, de holder til i Bergen, men har ukeskurs på Voss i sommer.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:23   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Opprinnelig lagt inn av Ine, her.

Det jeg skulle ønske jeg hadde gjort fra starten av var at den skal godta kloklipping, liggende på rygg i fanget mitt. Dette er også en fin lederskapsøvelse.

Kloklipping? Her trenger jeg mer inngående informasjon, merker jeg.

Takk for gode tips. Sosialisering er vi allerede i gang med, og det kommer til å bli viktig, for begge ungene har stadig vekk venner med hjem på ettermiddagene og vi kan ikke ha en hund som ikke takler det. Heldigvis har vi to ganske adskilte etasjer, så hun kan trekke seg unna når det blir for mye. Hun skal også være med på ferie i sommer.

Bilkjøring er jeg spent på, hun er vant til å sitte i passasjersetet, det blir ikke aktuelt hos oss, så hun må venne seg til å være i bagasjerommet. Regner vi er tilbake til å ta like hyppige stopper som da vi hadde småunger. Heldigvis kan jeg de aller fleste potensielle stoppesteder på rams fra den gang.

Kurs har vi planer om etter ferien.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:29   #12
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Vi har en 1-åring og det vi har gjort som vi er fornøyd med er:
- Mas under vår spising gir ingen reaksjon, om det er bjeffing, piping, dytting osv. Når vi spiser - da er det ro.
- Klippe klør ofte, så blir de vant til det. Samme med dusjing, børsting, tannbørsting og annen håndtering.
- Passerer sykler og andre folk med å holde oppmerksomheten med en godbit
- Møt masse forskjellig når den er liten, hester, kyr, busser, båt osv. Alt den kan vennes til når den er liten går greit når den er stor
- besøk veterinæren utenom de ubehagelige besøkene. For å veie bare, så de blir kjent med lukta uten at den forbindes med noe skummelt.
- Sofaer og senger er off limit. Vær konsekvent så er det enkelt.

Det vi ikke har lykkes like godt med, som jeg ville gjort annerledes nå:
- La aldri hunden hilse på andre hunder på tur, jobb med å holde oppmerksomheten med godbit når dere passerer annen hund. Vær konsekvent på dette.
- Jobbe iherdig med innkalling
- Jobbe med å holde hunden i ro når det ringer på døra. Ikke spør meg hvordan, for vi har en overivrig hund når det ringer på døra.
- venne hunden til å være i bur innemellom. Ikke for at de skal være der hele tiden, men fordi det enkelte ganger kan være kjekt.

Ellers er mitt beste tips - vær konsekvent på det som er viktig for dere.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:33   #13
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kloklipping? Her trenger jeg mer inngående informasjon, merker jeg.

Hehe, hunden må klippe klørne jevnlig, helst ukentlig, men ihvertfall månedlig.

Jeg tror også jeg ville ha kjøpt en hundebok, for å sette meg litt inn i hva hunden trenger.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:36   #14
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Kloklipping? Her trenger jeg mer inngående informasjon, merker jeg.

Takk for gode tips. Sosialisering er vi allerede i gang med, og det kommer til å bli viktig, for begge ungene har stadig vekk venner med hjem på ettermiddagene og vi kan ikke ha en hund som ikke takler det. Heldigvis har vi to ganske adskilte etasjer, så hun kan trekke seg unna når det blir for mye. Hun skal også være med på ferie i sommer.

Bilkjøring er jeg spent på, hun er vant til å sitte i passasjersetet, det blir ikke aktuelt hos oss, så hun må venne seg til å være i bagasjerommet. Regner vi er tilbake til å ta like hyppige stopper som da vi hadde småunger. Heldigvis kan jeg de aller fleste potensielle stoppesteder på rams fra den gang.

Kurs har vi planer om etter ferien.

Gratulerer med hund.

Når du skal hunden i bilen bør du ha et passende bur. Hunden må også venne seg til buret. Vil du ikke ha bur, må du sikre hånden på et eller annet vis siden det er påbudt. http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-...-bil/a/557389/ Ha også både vann og bæsjeposer tilgjengelig og stopp med jevne mellomrom for å lufte

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:39   #15
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Vi har en 1-åring og det vi har gjort som vi er fornøyd med er:
- Mas under vår spising gir ingen reaksjon, om det er bjeffing, piping, dytting osv. Når vi spiser - da er det ro.
- Klippe klør ofte, så blir de vant til det. Samme med dusjing, børsting, tannbørsting og annen håndtering.
- Passerer sykler og andre folk med å holde oppmerksomheten med en godbit
- Møt masse forskjellig når den er liten, hester, kyr, busser, båt osv. Alt den kan vennes til når den er liten går greit når den er stor
- besøk veterinæren utenom de ubehagelige besøkene. For å veie bare, så de blir kjent med lukta uten at den forbindes med noe skummelt.
- Sofaer og senger er off limit. Vær konsekvent så er det enkelt.

Det vi ikke har lykkes like godt med, som jeg ville gjort annerledes nå:
- La aldri hunden hilse på andre hunder på tur, jobb med å holde oppmerksomheten med godbit når dere passerer annen hund. Vær konsekvent på dette.
- Jobbe iherdig med innkalling
- Jobbe med å holde hunden i ro når det ringer på døra. Ikke spør meg hvordan, for vi har en overivrig hund når det ringer på døra.
- venne hunden til å være i bur innemellom. Ikke for at de skal være der hele tiden, men fordi det enkelte ganger kan være kjekt.

Ellers er mitt beste tips - vær konsekvent på det som er viktig for dere.

Mye lurt. Ville også hatt hunden vår unna sofa hvis jeg skulle begynt på nytt, han har veldig lyst spise av putene når han er sliten/trøtt.

Jobbe mye med innkalling ja, og generelt være konsekvente på lydighet. Hunden må få konsekvenser når den ikke adlyder.

Jeg ville også jobbet mye med "legg deg på plassen/buret".

Mye av dette opplevde jeg det var vanskelig å innføre selv, om du ikke har noen erfarne hundefolk som faktisk viser deg det i praksis. Jeg ville nok hatt glede av at noen veiledet meg hjemme hos meg selv.

For meg oppdaget jeg at jeg burde gjort veldig mye anderledes fra dag en vi fikk hunden i hus. Vanskelig å få til alt veldig bra med hund nr 1 er min erfaring.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:44   #16
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.857
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Jeg ville også dratt på hundekurs så fort som mulig, noen hundeskoler har sommerkurs som går feks over ei helg.

Og jeg ville vært selektiv når det gjelder kurs, snakket med noen hundefolk jeg stolte på og som jeg ser har lydige hunder, og hørt hva de anbefaler.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:46   #17
Embriksmamma
Bokglad
 
Embriksmamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Innlegg: 8.384
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Kurs, kurs, kurs - og håndtering og miljøtrening. Det meste er nevnt over.

Men det lureste vi har gjort? Skaffet flere hunder. De har en så enormt stor glede av hverandre.
En av gangen, selvsagt.

__________________
When the beating of your heart
Echoes the beating of the drums
There is a life about to start
When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:50   #18
Bamsemums
Bør lage seg en tittel selv
 
Bamsemums sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 1.621
Bamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelenBamsemums er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

- Jobbe med å holde hunden i ro når det ringer på døra. Ikke spør meg hvordan, for vi har en overivrig hund når det ringer på døra.

Erica: Prøv å ignorere ringeklokken helt til hunden har slått seg til ro. Først da lukker man opp. Kan være litt kjedelig for dem som vil inn, men det får bare være.

-------------------------------------------------------------------------

Ellers kommer man veldig langt med sunn fornuft.
Det man ikke vill hunden skal gjøre som voksen, tillater man heller aldri at den gjør som valp. Selv hvor søtt det er

Siden hunden allerede er 8mnder vil den snart starte å felle valpepelsen. Vi har to typer børster. Karde og kam med roterende tenner. Føler ikke vi trenger noe mer.
Til fjerning av hår fra feks møbler fungerer en vindusnal perfekt. Drar hårene rett ut av stoff
Slike antisølvannskåler er også en fin ting. Vannskål med lokk og hull i. Forhindrer at det skvetter over kanten når hunden drikker.

Tren på innkalling. En dag vil noen feks glemme ytterdøren oppe, og hunden smetter ut. Da er det greit den kommer raskt tilbake, uten å tenke ''Holy shit! Endelig uten bånd! *spring tulling*''.
Tenker dere klarer dere helt fint
Og igjen. Flott jente!

__________________
Her er det noe galt som ikke er riktig!
Bamsemums er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:51   #19
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.473
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Å kjøre med henne løs i bilen er helt uaktuelt, mannen skal ut og kjøpe bur til å ha i bilen i morgen.

Hun har heldigvis fått ganske god grunnoppdragelse fra forrige eier, og respekterer et nei. Hun har ikke engang forsøkt seg på å hoppe opp i sofa eller senger, faktisk så har hun respektert at soverommene er off limit. Vi får se hvordan det går når hun er enda litt mer husvarm.

Hundekurs i sommer blir litt vanskelig, vi skal være mye på tur eller på hytta, men jeg skal sjekke mulighetene.

(Mannen er heldigvis veldig vant til hunder, og har mye av dette i ryggmargen. Det er bare jeg som er helt noldus.)

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-16, 13:52   #20
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.302
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Adrienne er blitt hundeeier og trenger dine beste hundetips

Oslo Hundeskole har kurs på tidlig kveld. (Ikke akkurat tidenes timing at jeg akkurat denne uken tilbringer fire kvelder kl. 18 med hund, men jaja. )

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no