Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby

Advarsel om Spreadshirt.no

Fritid og hobby Favner alt som har med fritid og hobby å gjøre. Reiser, sport, kosmetikk, shopping og hobbyaktiviteter.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-11-06, 15:29   #1
kiddo
På flyttefot.
 
kiddo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.570
kiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelenkiddo er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Advarsel om Spreadshirt.no

Fant en tråd om dette inne på NM nå og synes det er verdt en advarsel her også. Firmaet www.spreadshirt.no (der man kan lage egne t-skjorter o.l.) reklamerer ganske heftig på NM (og andre steder).
Sidene framstår som norske og det gis ikke noe spesielt synlig informasjon om fraktomkostninger annet enn vanlig porto. Men en som hadde bestilt derfra fikk erfare at hun måtte ut med toll og moms, samt Postens gebyr, på over 250 kr for å hente pakken fordi den sendes fra utlandet
Det betyr at bare en vanlig t-skjorte derfra vil medføre ekstra omkostninger.

Jeg gikk inn på sidene og det eneste som står om ekstra avgifter er på engelsk med liten skrift (selvfølgelig...) og det må man klikke seg fram til på en egen side. Sendte et tips om dette til Forbrukerombudet akkurat nå, så får vi se hva de mener.

Men dere er herved advart

__________________
Jente 1997 Gutt 2005
--Den som kaster den første stein har i det minste et snev av originalitet--
kiddo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 15:42   #2
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Takker for advarselen, da blir det ikke bestilt noe fra dem.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 15:43   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Takk for advarselen
Jeg holdt på å bestille en t-skjorte derfra her om dagen
Nå skal jeg definitivt ikke gjøre det

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 15:46   #4
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Takk for advarselen, vi har også vært der og kikket.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-11-06, 15:46   #5
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.201
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Takk for at du sa fra, jeg hadde også faktisk tenkt å bestille noe derfra.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 13:14   #6
Ginger2
Naiv og Super
 
Ginger2 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.108
Ginger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smartGinger2 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Takk for advarselen!

__________________
Seiler min egen sjø
Ginger2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-11-06, 14:24   #7
Saga
Nybegynner
 
Saga sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 20
Saga har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Takk for advarselen.

Bra at du har kontaktet Forbrukerrådet.

Saga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 00:41   #8
Olly
Nybegynner
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 2
Olly har et hav av muligheter foran seg
Lyspære

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Opprinnelig lagt inn av kiddo, her.

Fant en tråd om dette inne på NM nå og synes det er verdt en advarsel her også. Firmaet www.spreadshirt.no (der man kan lage egne t-skjorter o.l.) reklamerer ganske heftig på NM (og andre steder).
Sidene framstår som norske og det gis ikke noe spesielt synlig informasjon om fraktomkostninger annet enn vanlig porto. Men en som hadde bestilt derfra fikk erfare at hun måtte ut med toll og moms, samt Postens gebyr, på over 250 kr for å hente pakken fordi den sendes fra utlandet
Det betyr at bare en vanlig t-skjorte derfra vil medføre ekstra omkostninger.

Jeg gikk inn på sidene og det eneste som står om ekstra avgifter er på engelsk med liten skrift (selvfølgelig...) og det må man klikke seg fram til på en egen side. Sendte et tips om dette til Forbrukerombudet akkurat nå, så får vi se hva de mener.

Men dere er herved advart

Det gjelder kun hvis varen koster 200 kr. eller over at det bli toll på. Frakt på en t-skjorte koster 35 kr. Det eneste som er viktig er at man da kun bestiller èn vare om gangen.

Olly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 00:43   #9
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Jeg var innom på den sida en gang og jeg husker at jeg så at det var en utenlandsk side. Var det så vanskelig å oppdage tro? Jeg må kikke igjen.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 00:46   #10
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Nå kikket jeg igjen og ja, det er kamuflert. Jeg husker nå at jeg raskt klikka på der det stod om levering og da jeg så DHL og Deutsche Post var nevnt så trakk jeg slutningen derfra. Jeg har sett andre butikker som også kamuflerer godt at de sender fra utlandet.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 05:18   #11
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Jeg har bestilt derfra en gang... kan ikke si jeg følte denne informasjonen var vanskelig å få med seg.....

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 07:18   #12
Bada-Bing
Pulled back in
 
Bada-Bing sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Der
Innlegg: 724
Bada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populærBada-Bing er populær
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Nå kikket jeg igjen og ja, det er kamuflert. Jeg husker nå at jeg raskt klikka på der det stod om levering og da jeg så DHL og Deutsche Post var nevnt så trakk jeg slutningen derfra. Jeg har sett andre butikker som også kamuflerer godt at de sender fra utlandet.

Gjorde samme oppdagelsen selv for en stund siden. Etter å ha brukt noen nettbutikker både her til lands og i utlandet så er fraktkostnadene noe av det ørste jeg klikker meg inn på.

__________________
Propellen 2005 Stoikeren 2008
Bada-Bing er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-09, 12:53   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Opprinnelig lagt inn av Olly, her.

Det gjelder kun hvis varen koster 200 kr. eller over at det bli toll på. Frakt på en t-skjorte koster 35 kr. Det eneste som er viktig er at man da kun bestiller èn vare om gangen.

Jeg bestilte ei t-skjorte derfra før jul, og det kostet meg ca. 200 kroner totalt, mener jeg å huske. Den var fin og ble levert raskt også.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-01-10, 18:20   #14
nenotje
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1
nenotje har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Hold deg unna spreadshirt.
Alt for dyr, alt for dårlig kvalitet og størrelsene stemmer ikke overens med virkeligheten. Flere steder på nettet klager folk over at størrelsene er mindre en det de burde være. Har selv erfaring med en L hettegenser som er mindre, mye mindre en alle M størrelser min datter bruker til vannlig.

nenotje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-01-10, 10:50   #15
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg bestilte ei t-skjorte derfra før jul, og det kostet meg ca. 200 kroner totalt, mener jeg å huske. Den var fin og ble levert raskt også.

Jeg gjorde det samme denne jula, og det gikk også bra. Under 200 kroner totalt. Jeg kan dog si meg enig i at klærne virker litt små i størrelsen.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-01-12, 16:04   #16
Aaron1000
Nybegynner
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1
Aaron1000 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Advarsel om Spreadshirt.no

FY FLATE for en svindelbedrift!!
I utgangspunktet synes jeg det var lett og rimelig å bestille, noe jeg gjorde. Først etter at jeg hadde betalt fikk jeg en mailbekreftelse om at varen var bestilt FRA TYSKLAND og at leveringstiden ble MYE lenger enn først lovet. Dermed ble hele MESSEN jeg skulle bruke T-Skjortene til ødelagt. IKKE NOK MED DET: fikk en umerket hentelapp i posten, og når jeg skulle hente pakken måtte jeg betale nesten 300 kroner!! Det viste seg at det var t-skjortene som kom fra Tyskland! VILLE DU HA BETALT OVER 500,- FOR 2 T-SKJORTER som skulle ha kostet 167.-?
Å klage hjelper ikke. Du må klaget til Tyskland, som ikke forstår norsk (eller engelsk) Klarer du å skrive Tysk, så hevder de egne regler.
I følge forbrukerombudet er man pålagt å ha en norsk kundeservice hvis du selger varer og tjenester i Norge, og man må forholde seg til norsk markedsføringslov. Disse driver ulovlig, og de svindler folk!!

Aaron1000 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no