Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Utemøbler av hvilket materiale?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-04-10, 18:47   #41
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Vi var på Maxbo i dag og de hadde fine hvite hagemøbler, både benker, stoler og bord. Og en veldig fin benkhuske med parasoll over (hva er det egentlig det kalles?).

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:54   #42
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Ikke hvitmalt:

Ikea:

Med puter i, men kan sikkert brukes uten puter også.



..og kanskje det er plass til èn sånn?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:54   #43
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Men hvitt; er ikke det mye vedlikehold? :har lyst på men er likevel skeptisk:

Jeg liker ikke egentlig IKEA sine hagemøbler.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:56   #44
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Som sagt før: det tror jeg ikke. Det kan bli endel jordslag på dem etterhvert, men det kan vaskes bort, eller de kan males med noen års mellomrom. De må jo ikke se prikkfrie ut til enhver tid heller, de er jo utemøbler.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 18:58   #45
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Nei de må ikke se prikkfrie ut, det er jeg enig i Kanina. Vi har kjøpt et hvitt kafesett til forsiden, og det ser nesten for nytt ut nå. Jeg gleder meg til det får litt sol og regn og vind på seg. Litt som hvite joggesko; de er finere når de er brukt en stund.

Hvite møbler kanskje ja? Maxbo? Ja?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 19:13   #46
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?



A-møbler (5000,-):



Skeidar (hvitmalt furu, antakelig mer etisk; kr 1795 for benk, stoler og bord finnes også):

Plantasjen (furu; sofa kr 1499,-)

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 22:16   #47
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.840
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvite møbler kanskje ja? Maxbo? Ja?


Bare ikke kjøp på Smart Club.
De tåler ikke å stå ute.
Maling flasser og treet sprekker og sveller i skjøter.
Jeg så det selger det i år også til tross for at de hadde fått endel klager på det i fjor.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-04-10, 22:24   #48
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

:noterer:

De du viste var fine Kanina. Jeg har sett lignende på Plantasjen. Jeg er imidlertid litt i tvil om sånne stoler med armlener; De jeg har sett i virkeligheten er så brede og upraktiske. Jeg ønsker meg sånn stol man kan legge bakover. I hvitt.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 07:26   #49
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

:noterer:

De du viste var fine Kanina. Jeg har sett lignende på Plantasjen. Jeg er imidlertid litt i tvil om sånne stoler med armlener; De jeg har sett i virkeligheten er så brede og upraktiske. Jeg ønsker meg sånn stol man kan legge bakover. I hvitt.

Skjønner! Det så ut til at de hadde flere hvite møbler på plantasjen, enn de jeg viste fram her. På vår 6 kvm store balkong har vi to klappstoler og to lenestoler med regulerbar rygg, og de kan også slås sammen. Noe sånt må da også kunne finnes i hvitt. (Vi kjøpte vårt på A-møbler i sin tid).

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 09:16   #50
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

At det kan slås sammen er vel egentlig også en fin ting. Hvis ikke må vi demontere dem hver vinter. Å skru beina av bord er greit nok, men stolene? En benk kan få lov å stå ute, tildekket under tak.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-04-10, 12:13   #51
Tussilago
Spoon2
 
Tussilago sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 750
Tussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populærTussilago er populær
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi har kjøpt dette i dag. Plastrotting. Utrolig digg å sitte i og virker solid. Flettene er flate, og jeg liker det bedre enn de runde.

Denne var kjempefin - er det Coop sin?
Kan jeg spørre om pris...? Jeg så en rottinggruppe på Byggmix i går, men den var mindre og litt mørkere i fargen. Men dette ligner på den som var avbildet i Coop bladet nå?

__________________
Lillesøster-07, Mellomsøster-03 og Storebror-01
Tussilago er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 11:53   #52
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Opprinnelig lagt inn av Tussilago, her.

Denne var kjempefin - er det Coop sin?
Kan jeg spørre om pris...? Jeg så en rottinggruppe på Byggmix i går, men den var mindre og litt mørkere i fargen. Men dette ligner på den som var avbildet i Coop bladet nå?

Det er nok Coop sin ja. Kjøpt på Smart Club for 7999,- (og Coop eier jo Smart Club nå, også står det på putene at det er produsert for coop). Heter Mustang/Colibri (stod Mustang i kundeavisen til Smart Club, men står Colibri på. Mulig merket er Colibri og modellen Mustang?

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 11:54   #53
kokosbolle
Har bakt søte kaker
 
kokosbolle sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Innlegg: 23.505
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Vi spiste forresten middag i vår relaxavdeling i går, og det funker heeelt fint. jeg ville valgt avslappningsmøbler om jeg bare kunne ha en av delene.

__________________
The deadline for complaints was yesterday
vinterbolle jan 2007
sommerbolle juni 2010
minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:11   #54
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvilket materiale har dere på utemøblene? Er det et bevisst valg, og i så fall med hvilken begrunnelse? Er dere fornøyd?

Det viktigste for oss er å ikke ha møbler av tropisk tre (inkludert trevirke fra plantasjer - regnskogen hugges for å gi plass til plantasjer), hvilket utelukker teak og mye annet fint tre. Det er ikke alltid like lett, og i fjor var det bare Bohus av de store møbelkjedene som ikke solgte hagembøbler av tropisk tre: http://www.regnskog.no/Nyheter/Nyhet...isk+tre/63.cms

Vi har en rastebenk lagd av en eller annen norsk tresort, og så har vi slike grå møbler av et eller annet plast/metallignende materiale. Men jeg ønsker meg hvitmalte tremøbler - benk, bord og to lenestoler.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 12:38   #55
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.082
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Felleskjøpet har også en del hagemøbler. Litt halvdårlig med bilder sist jeg var på nettsiden for å sjekke, dog.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 13:22   #56
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.989
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Jeg vasket plastrottingmøblene våre i går. De har stått ute i hele vinter uten nevneverdig dekke. De var like fine som i fjor, og jeg var lykkelig. De er fremdeles gode å sitte i også.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-04-10, 16:37   #57
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.644
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Jysk har masse hagemøbler.
jysk.no

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 23:27   #58
Bean
Erfaren
 
Bean sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 1.109
Bean er populærBean er populærBean er populær
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Gleder meg til sommeren fordi vi har akkurat fått levert denne:


Ellers har vi aluminiumstoler med teak armlener kjøpt på SmartClub og et oval bord for bespisning. Har relativt stor terrasse - ca 35kvm så vi har god plass til alle møblene.

__________________
2003 & 2006
Bean er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 00:21   #59
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.177
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Opprinnelig lagt inn av Tangina, her.

Det viktigste for oss er å ikke ha møbler av tropisk tre (inkludert trevirke fra plantasjer - regnskogen hugges for å gi plass til plantasjer), hvilket utelukker teak og mye annet fint tre. Det er ikke alltid like lett, og i fjor var det bare Bohus av de store møbelkjedene som ikke solgte hagembøbler av tropisk tre: http://www.regnskog.no/Nyheter/Nyhet...isk+tre/63.cms

Vi har en rastebenk lagd av en eller annen norsk tresort, og så har vi slike grå møbler av et eller annet plast/metallignende materiale. Men jeg ønsker meg hvitmalte tremøbler - benk, bord og to lenestoler.

Jeg er overrasket over at jeg bladde meg helt frem til innlegg nr. 56 før dette ble nevnt.

Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 07:16   #60
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Utemøbler av hvilket materiale?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Jeg er overrasket over at jeg bladde meg helt frem til innlegg nr. 56 før dette ble nevnt.

Pøh! Jeg nevnte det da i innlegg 46.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no