Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-01-07, 16:03   #21
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Det var vel det som var utslagsgivende for deg, kan jeg tenke meg.

Fnisfnis.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 16:47   #22
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Vildanden på Den national scene.
Vi var med klassen, og det i seg selv er et dårlig utgangspunkt. Vi led oss gjennom første akt, og gikk i pausen.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 17:27   #23
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Under Ibsen-dagene her i Skien var vi på et lite dukketeater med ungene. Det var ordentlig kjedelig, med masse vold.. og INGEN moral på slutten heller. Greit nok at det er moro for barn å se to dukker denge løs på hverandre, men eventyr pleier jo å enten ha en lykkelig slutt, eller en liten moral om at det kanskje er dumt å være slem. Dette hadde ikke det. Teit!

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 17:31   #24
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.619
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Krittringen av Brecht på Den Nationale Scene i Bergen. På nynorsk. De skulle vel fylle en eller annen kvote. Problemet var at de fleste skuespillerne var østlendinger som knapt kunne sin EGEN dialekt, og hvertfall ikke noe som liknet nynorsk. Det var ULIDELIG teatralsk og fremført på kaudervelsk var det både flaut og faktisk litt provoserende. Fy for dritt.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 17:46   #25
LilleT
Rastløs dagdrømmer
 
LilleT sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.631
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Jeg er så glad i selve teateropplevelsen, så jeg kjeder meg sjelden på teater. Når det er sagt, så er jeg mest allergisk mot typen veldig folkelige komedier. For meg er det litt sånn jo mer tragisk, jo bedre.

Men jeg har lært at man bør ha satt seg litt inn i f.eks. Ibsenstykker før man ser dem på scenen. Jeg fikk ikke maksimalt ut av "Kongsemnerne" på hovedscenen på National i 2005 ...

__________________
LilleT

Sist redigert av LilleT : 19-01-07 kl 18:39.
LilleT er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 18:32   #26
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Nå har jeg tenkt ordentlig hardt og lenge, og jeg kan ikke komme på en eneste kjedelig teaterforestilling.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 20:44   #27
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.906
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Opptil flere. I og med at vi har en årlig teaterfestival her i byen som gjerne viser samtidsteater og alternativt teater (arrangøren er et friteater), blir det gjerne noen stykker som overhodet ikke faller i smak. Heldigvis går de relativt fort i glemmeboken, slik at jeg ikke husker navn eller aktør(er).

Jeg kan dog ikke huske et stykke jeg føler at jeg har kastet bort tiden min på. Til det er jeg en for uerfaren tilskuer.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-07, 20:56   #28
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.905
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

En folkefiende, med Helge Jordal, på DNS for noen år tilbake var kjedelig,kjedelig,kjedelig. Jeg hadde med meg en klasse, og da en oppgitt student spurte i pausen:"Liker du virkelig dette, nolo?" klarte jeg ikke å holde noen profesjonell maske. Svaret var NEI.

Jeg så også det (men jeg syntes ikke at det var så kjedelig :rar.

Det var en klasse der samtidig og de kjedet seg såpass at noen kastet noe på scenen. Helge Jordal kastet det tilbake med en syrlig kommentar, og klarte å holde seg i karakteren. Egentlig liker jeg ham ikke som skuespiller, men akkurat da var han veldig flink.

Min dårligste teaterstykke var også på DNS. Det var et stykke som het noe som "Sommerdansen", eller noe sånt. Det skullle i hvert fall handle om sjøtatere på Vestlandet. Karoline Krüger hadde en av hovedrollene. Det er eneste gangen i mitt liv jeg har gått i pausen. Det var dårlig og affektert og jeg orket ikke kaste bort mer tid på det.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:05   #29
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Dette var nå ikke meg, men mine kolleger har sittet og sukket over et Hamsun-stykke de var ute og så igår. fra kl. 19 til kl. 22 ! Med en minoritetsspråklig klasse ! De fikk lov å gå i pausen...

Jeg går ikke så ofte i teatret, så når jeg gjør er det etter lang tids planlegging og med stor motivasjon. Kan derfor ikke komme i tanke om noe dårligt teaterstykke.

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:07   #30
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Fnisfnis.

Så du liker snop ?

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:22   #31
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.292
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Så du liker snop ?

Ikke hans snop.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-02-07, 20:43   #32
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 14.986
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Victoria Productions si oppsetting av Mummitrollet som de bruker å turnere med i førjulstida er ufattelig dårlig.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-02-07, 12:24   #33
kadabra
Aktiv
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 100
kadabra har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Har du sett et virkelig dårlig teaterstykke?

Ja den er elendig. Jeg synes Berlinerpoplene var et langt gjesp, men der er det ulike oppfatninger vet jeg. Jeg likte boka utrolig godt, og ble nok ekstra skuffa. Dårlige prestasjoner på scenen, og dårlig regi.

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Victoria Productions si oppsetting av Mummitrollet som de bruker å turnere med i førjulstida er ufattelig dårlig.

kadabra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no