Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-01-15, 10:27   #41
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Jeg er imponert over dere som får til frokost-feiring av ungene. Vi er oppe ti på seks hver ukedag, og noe tidligere enn det, hadde ikke blitt særlig hyggelig for noen av oss.

Nei, da hadde frokost på senga utgått her også. Min står ikke opp før 0715-0800, og da blir han som regel vekket.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 11:01   #42
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, da hadde frokost på senga utgått her også. Min står ikke opp før 0715-0800, og da blir han som regel vekket.

Når begynner skolen hos dere?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 11:21   #43
Dronningen
Pauset
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 12.595
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nei, da hadde frokost på senga utgått her også. Min står ikke opp før 0715-0800, og da blir han som regel vekket.

Nesten samme her. De står opp mellom 7 og 7.45, og alarmen er skrudd av hos bursdagsbarnet. De går til skolen 8.15, når jeg kjører til jobb. Vi rekker å vekke/synge/ordne litt, men så er det full fart og avgårde.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 11:26   #44
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Nok en ting FP gir meg dårlig samvittighet for. Vi er tydeligvis en urkjip familie, for vi feirer ikke så mye. Verken det ene eller det andre. Bare sånn helt enkelt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 11:29   #45
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Når begynner skolen hos dere?

0800, 0830 og 0900.

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nok en ting FP gir meg dårlig samvittighet for. Vi er tydeligvis en urkjip familie, for vi feirer ikke så mye. Verken det ene eller det andre. Bare sånn helt enkelt.

Er ikke det greit da? Om dere ville ha det anderledes hade dere bare kunne gjort det anderledes.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 11:36   #46
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Vi feirer barnebursdager med barneselskap og familieselskap, og markerer gjerne de voksnes bursdager litt, men som regel ikke med inviterte gjester. Morsdag og farsdag markeres bare sporadisk, av og til med kake og/eller gave - ingen sterke tradisjoner. Bryllupsdagen markeres med alt fra å gå ut og spise middag, gave, reise bort på overnatting eller bare en blomsterbukett. Halloween har vi hatt mye gøy med de siste årene, med å lage skummel mat, fest og kostymer. Så feirer vi jul, nyttår, påske og 17. mai som de fleste andre, og det er vel det.

Ingen tradisjoner på 1. mai. St. Hans er vi gjerne med noen venner og griller osv.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 12:06   #47
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.



Er ikke det greit da? Om dere ville ha det anderledes hade dere bare kunne gjort det anderledes.

Sant nok. Jeg er fornøyd med tingenes tilstand.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 13:53   #48
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nok en ting FP gir meg dårlig samvittighet for. Vi er tydeligvis en urkjip familie, for vi feirer ikke så mye. Verken det ene eller det andre. Bare sånn helt enkelt.

Nei, dette er ikke noe man skal ha dårlig samvittighet for. Det er en tipsetråd for de som har lyst.:Jupp:

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 14:03   #49
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.160
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sant nok. Jeg er fornøyd med tingenes tilstand.

Det er det som teller.

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 14:56   #50
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.753
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Vi er ikke storefirere, men noe blir det jo om man legger sammen et helt år.

Bursdager feires med famileselskap, i tillegg til barnebursdager. Vi gjør ikke noe ut av morgenen utover at barnet som har bursdag får pakkene fra oss på sengen. Tidvis har de fått muffins el på sengen sammen med pakken.

Fastelavn feirer vi ikke, men det hender jeg baker boller i tdien der fordi jeg ser det blir gjort rundt om og så kommer jeg på at jeg vil bake. Men aldri med krem osv.

I påska pleier vi å reise til et sted med snø. Som regel til Geilo, men vi har også vært på Røros eller i Sverige (Åre).

17. mai er standard med tog og leker på skolen. Tidligere spiste vi fellesfrokost med noen naboer, men etter vi fikk korpsbarn er det ikke tid.

Vi feirer ikke St. Hans, men det savner jeg for det gjorde vi stort da jeg var barn. Har ikke inntrykk av at bål er like vanlig her vi bor.

Sommerferien er vi alltid bortreist og det varierer jo hver, men vi reiser alltid en uke til Bergen og min mors landsted i kommunen sør for byen.

PÅ høsten feirer barne Halloween med venner. Gjerne med skummel film og godteri etter runden. Eldste har sluttet å gå ute.

Jula er det tradisjonell pynting hvor ting har sin faste plass i huset. Den viktigste tradisjonen for barna er nok pynting av pepperkakehus. Jeg har prøvd å innføre baking med dem i flere år da de var mindre, men de er ikke interessert. I år var første år jeg droppet det helt og de etterspurte det ikke.

Vi ser som regel ett eller annet på teter før jul, men helt bombespikret er det ikke.

Nyttårsaften er vi sammen med et vennepar med barn. Det begynner å bli en tradisjon for det har vært mange år på rad.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 15:07   #51
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.905
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sant nok. Jeg er fornøyd med tingenes tilstand.

Da forstår jeg virkelig ikke at tråder som dette kan gi deg dårlig samvittighet? Jeg trener ikke for tiden, er greit fornøyd med det, så alt treningsbalubaet nå i januar preller av som vann på gåsa. I perioder der jeg burde trent eller trent mer, så kunne det nok gitt meg dårlig samvittighet.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 17:20   #52
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.376
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sant nok. Jeg er fornøyd med tingenes tilstand.

Nettopp. Spar den dårlige samvittigheten til noe du ønsker å endre på er mitt råd.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 20:22   #53
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.348
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Ja, hva feirer vi? Vi feirer i alle fall St.Hans siden jeg har bursdag da, så for meg er det det naturligste. I tillegg har det alltid vært bål både her i sør og i vest der jeg har bodd.

Barnas bursdager starter med at de kommer inn i min seng, åpner gavene sine der (vekkes litt tidligere så vi skal rekke det) før vi står opp. Så får de gjerne en muffins eller bolle og litt frokost, kanskje får de flagg på tallerkenen, litt ekstra pynt på bordet osv. Stas synes de og jeg! Jeg er vokst opp med slik tradisjon også.

Påske har vi aldri feiret på fjellet, vi har ofte vært ved sjøen faktisk, gjerne gått i Dyreparken, hatt rebusløp og bare kost oss ute. Pynter litt inne.

Baker boller til fastelaven, barna lager gjerne fastelavensris i bhg/skole eller jeg har kjøpt om jeg får tak i.

17. mai, tradisjonell feiring med skoletog, så opplegg på skole med leker, pølser osv. Nå har jeg korpsbarn, så dermed blir nok de fremtidige feiringene litt hektiske.

Så feirer vi jul.

Valentine's gjør vi ikke noe ut av, morsdag hender det barna har laget noe til meg. Farsdag sender de gjerne noe til faren (noe jeg har kjøpt) selv om jeg er i mot hele dagen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 21:38   #54
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Sant nok. Jeg er fornøyd med tingenes tilstand.

Vi har heller ikke så mye faste feiringer, og det er fordi i enkelte perioder jobber jeg så mye at jeg ikke har ork, og da blir det jo fort pes. Det betyr jo ikke at vi ikke gjør koselige ting, men bare at det ikke er så fast.
Feks så feirer vi Lucia, fastelaven, st hans bare enkelte år, når jeg finner at jeg gidder å ordne. Mannen min synes ikke at det viktig, så det blir de gangene jeg får ånden over meg.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-01-15, 22:54   #55
Engla
Nybegynner
 
Engla sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2014
Innlegg: 5
Engla har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvilke merkedager/spesielle dager har dere i løpet av året?

Jeg er da alene med sønnen min. Jeg samler familien til bursdags feiring nærmeste søndag etter selveste dagen hans. Siden han ble 4 har vi dratt til kristiansand dyrepark og overnattet i kristiansand i et par netter. Han har bursdag i juli. Siden han var 5 år har vi vært på Kaptein Sabeltann show på selveste dagen. Han er nå 8 år.
Feirer ikke morsdag eller fastelaven eller st.hans.
17 mai har vi sett på barnetoget spist middag med pappa og stemora mi, søstra mi og samboer hennes + dems barn ++ noen til. Og vært på tivoli.
Får påske egg til påske men vi gjør vel ikke så mye ut av påsken.

Engla er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no