Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hjelp meg å sette sammen en meny

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-18, 20:24   #21
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Skal i konfirmasjon i Oslo på søndag. Konfirmanten ønsker seg sushi, så de har bestilt diverse fra to ulike steder. Kan fortelle hva vi fikk på mandag og høre hvor de bestiller fra. Det ene stedet hadde de brukt til dåp også.

Jeg ville hatt kjøttboller i litt spicy saus. Kan vel lages på forhånd tenker jeg.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 30-08-18 kl 22:37.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 10:06   #22
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Nextlife: din oppfatning av hva som kan fikses etter jobb fra kl 17 til 11 neste dag, inkludert fiksing av lokale er litt annerledes enn min er jeg redd. Mye av det hørte godt ut altså, men for omfattende. Men enig i at vi kan ha mer grønt. Da tror jeg nok at jeg heller øker mengden på de tre salatene allerede planlagt og utvider med en ren grønnsakssalat/tomatsalat. Men jeg sparer dine forslag til min bursdag!

Jeg ser den.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 10:46   #23
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

men jeg tar til meg noen av ideene altså! Og skal definitivt videreføre noen av dem i en litt mer voksen setting med bedre tid.

Jeg har revidert menyen. Hovedpersonen liker asiatisk, mexicansk og amerikansk aller best, så kanskje jeg skal greie å få til et slags tema allikevel. Eller ikke.

Varm mat:
stekt ris med/uten kjøtt (bestilles)
sushi Utgår, vil bare bli spist av meg og tre til, tipper jeg.
Kyllinglår/vinger fra Mathallen (bestilles og hentes varmt i mathallen)
Kanskje fikse en slags taco- eller burgerbuffet? Må sjekke med konfirmanten og regne litt på tiden. Jeg syns jo ikke ferdigburgere er noe gode. Men syns det mangler litt varmmat.

Klassisk-ish koldtbord:
spekemat (kjøpes)
ost (kjøpes)
røkelaks/kokt ørret (kjøpes, evt lage kokt ørret på morgenen?)
reker (kjøpes)
brød (kjøpes)
smør/majones/aioli (kjøpes)
kokt egg (kokes på morgenen for å ikke bli grønne)
rggerøre (lages mellom seremoni og fest)
pai broccoli/spinat (lages på forhånd)
Potetsalat (kjøpesalat)
spanske kjøttboller (kjøpes)

Tilbehør:
Hjemmelaget potetsalat med løk, kapers og vinaigrette (potet kokes på forhånd, løk hakkes på forhånd, blandes mellom seremoni og fest)
Pastasalat (pasta kokes på forhånd, blandes mellom seremoni og fest)
Spicy mangosalat/ceviche (det siste er mitt ønske, bør kanskje spares til min egen fest det også. )
frukt/bær
Bakt aubergine med halloumi (få venninne til å fikse)
Tomatsalat (lages mellom seremoni og fest)
Stor blandet salat (lages mellom seremoni og fest)

Det er en del som kan settes bort, og jeg har nok mye hjelp mellom seremonien og festen.

Vurderte å lage noen pizzasnurrer, siden det kommer 3-4 små og større barn. De kan lages på forhånd og fryses.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 11:27   #24
Blå
Dårlig husmor
 
Blå sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.904
Blogginnlegg: 77
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Det høres veldig godt ut.

Vi hadde bestilt tapas som var godt og rikelig. Det gikk veldig mye av scampi og kjøttboller. Jeg tror at det var det eneste som ble spist opp.

Enig i at stekt ris er lurt. Særlig om den er vegetar.

Jeg ville heller hatt varme ovnsbakte poteter enn potetsalat dersom det er mulig. Det var veldig godt og populært hos oss.


Vi hadde i tillegg pølse med brød og det var veldig populært. Vi hadde mest tenkt på barnene, men jeg så ganske mange voksne som forsynte seg av pølsene også.

I tillegg til kakebord hadde vi fruktsalat med krem og det gikk det også mye av.

Dersom vi hadde hatt fryser i lokalet ville jeg ha kjøpt småis, men det var det ikke.

Blå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 11:35   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Ja,jeg tror vi skal ha både småis og iskake! Vi har tilgang på fryser. Skal sjekke ovnskapasiteten.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 12:44   #26
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.782
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Vi hadde catering og kokk fra matkurs.no. De holder til ikke heldig lang fra der jeg tror du bor. Veldig god mat, god variasjon og både gammel og ung spiste.
Man kan bestille bare catering uten kokk også.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 12:47   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Jeg har sett på cateringpriser nå, og det er langt utenfor vårt budsjett. Vi har ikke mulighet til å betale over 10.000 for mat. Så her blir det hjemmelaget og innkjøpt. Jeg må finne tilbake til originalideen min om å gjøre dette på budsjett, med mest mulig hjemmelaget og lånt.

__________________


Sist redigert av Tallulah : 31-08-18 kl 13:08.
Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 13:29   #28
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg har sett på cateringpriser nå, og det er langt utenfor vårt budsjett. Vi har ikke mulighet til å betale over 10.000 for mat. Så her blir det hjemmelaget og innkjøpt. Jeg må finne tilbake til originalideen min om å gjøre dette på budsjett, med mest mulig hjemmelaget og lånt.

Lurt, det er jo litt jobb, men akk så gøy.
Jeg pleier å lage meg et slags budsjett på forhånd, jeg bruker ofte kr.100,- pr.pers i ingredienser, da får man mye og god mat til mange, og lager gjerne en liste om hva som lages når.
Setter opp rettene og hva som må handles inn, anslår capris og holder kontroll på den måten.
(Det skal sies at jeg lager alt selv, fra bunnen).

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 14:05   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Ja, jeg tror vi skal komme langt under cateringpris. Blir litt jobb ja, men vi får planlegge godt og delegere mye til slekt som har sagt seg villige til å bidra.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-08-18, 20:34   #30
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Vi hadde to med cøliaki, men andre he syn å ta. Lagde alt bortsett fra brødet glutenfritt. (Pluss glutenfritt brød)

Vi hadde ALT for mye, men spiste opp det meste i dagene etter.

Gryterett - ble nesten ikke spist, det var 30 grader.
Masse spekemat
Røykalaks
Sashimi med avokado og mango
Skagenrøre
Karbonader
Pai
Brokkolisalat
Eggerøre
Stekt andebryst
Roastbiff
Vanlig grønn salat
Potetsalat

Hvis det var mer så har jeg fortrengt det. Vi lagde alt selv kvelden før, og bnoe samme dag.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-18, 08:44   #31
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hjelp meg å sette sammen en meny

Maten i konfirmasjonen i går kom fra Gastro Catering. Deilig mat og mye forskjellig. Asiatisk tema.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no