Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Billig men god maskin for å lage smoothie?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-18, 21:39   #1
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.543
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Billig men god maskin for å lage smoothie?

Hvor god maskin trenger man?
Hva må man passe på?
Vi har aldri laget smoothie, bare kjøpt.

Jeg er egentlig konstant blakk, men jeg vil ikke kjøpe noe som ikke fungerer optimalt heller.

Men holder det med noe slikt?
https://www.elkjop.no/product/hjem-o...nder-l300sb15e

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 21:49   #2
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.963
Blogginnlegg: 37
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Jeg har en lignende og til mitt bruk er den perfekt. Tar lite plass og smoothien er klar rett i flaska.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 21:52   #3
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Vi har denne, og den fungerer kjempebra på tredje året eller noe. Brukes mye. Vi har en større også, men den brukes nesten aldri. Hvis du skal lage til 3-4 porsjoner i slengen bør du ha en som er litt større. Denne typen er til 1-2 porsjoner.

https://www.kitchentime.no/no/p/obh-...yABEgJvr_D_BwE

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 21:57   #4
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Vi har en lignende, men kjøpt på Clas Ohlson. Da den første sluttet å virke av en eller annen grunn tok jeg den bare tilbake dit og fikk en ny, helt uten kvittering. Jeg var ekstremt imponert over kundeservicen, for å si det sånn. Og den nye har fungert prikkfritt helt siden da.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 21:59   #5
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.203
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Vi har en sånn til smoothie som er helt genial.

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 22:00   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.543
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Opprinnelig lagt inn av pippo, her.

Vi har denne, og den fungerer kjempebra på tredje året eller noe. Brukes mye. Vi har en større også, men den brukes nesten aldri. Hvis du skal lage til 3-4 porsjoner i slengen bør du ha en som er litt større. Denne typen er til 1-2 porsjoner.

https://www.kitchentime.no/no/p/obh-...yABEgJvr_D_BwE


I hovedsak vil den bli brukt til å lage én smoothie «to go» hver morgen, noen sjeldne ganger 2 stk.
Så kapasitetsmessige skal det altså være greit med slike der man kobler på flaska.
Knuser den greit is også?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 22:04   #7
pippo
Sangfugl
 
pippo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.793
pippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smartpippo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

I hovedsak vil den bli brukt til å lage én smoothie «to go» hver morgen, noen sjeldne ganger 2 stk.
Så kapasitetsmessige skal det altså være greit med slike der man kobler på flaska.
Knuser den greit is også?

Vi bruker den store når vi skal knuse is. Den knuser frosne grønnsaker/frukt da.

pippo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 22:08   #8
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.640
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Etter å ha vært gjennom et par-tre, som enten har blitt ødelagt eller vært av dårlig kvalitet, så bruker jeg bare stavmikseren. I aluminiumslitermål. Funker bra.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 22:13   #9
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.543
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Den Logic blenderen jeg linket til øverst skilter med «egen funksjon for knusing av is».
Tror vi på det da?
Adrienne: Knuser den dere har fra CO is?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 22:15   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.652
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Vi har IG en slik. Den blir ikke brukt daglig akkurat, men funker fint. Skal du knuse då mye is, da?

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 22:39   #11
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.543
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Vi har IG en slik. Den blir ikke brukt daglig akkurat, men funker fint. Skal du knuse då mye is, da?

Ikke mye, men er greit at det er mulig å knuse noen isbiter også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 22:40   #12
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Den Logic blenderen jeg linket til øverst skilter med «egen funksjon for knusing av is».
Tror vi på det da?
Adrienne: Knuser den dere har fra CO is?

Den knuser is om jeg har det i sammen med resten av tingene til smoothien. Men jeg har ikke testet den på kun isbiter, så det vet jeg ikke.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 22:51   #13
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.543
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Da tror jeg jammen jeg prøver en billigvariant med «to go»-flasker først. Så får vi prøve oss litt fram i forhold til om den fungerer til vårt bruk.
Takk for tips!

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-07-18, 23:52   #14
IOA
WF: BNBE
 
IOA sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.203
IOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelenIOA er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Inspirert av denne tråden lagde jeg klar en smoothie til i morgen tidlig. Fordelen med en sånn liten maskin er at det blir lite oppvask. Man drikker bare rett av flasken. Syns du skal gå for en sånn! Funker også til iskaffe. 😊

__________________
IOA - stolt mamma til Snuppa feb 05 og Lillebror mai 09.
IOA er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-18, 00:34   #15
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.201
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Jeg har en av denne typen (annet merke) og en Kitchenaid. Kitchenaid-blenderen støver ned i skapet, den lille er nesten i daglig bruk nå.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-18, 01:03   #16
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.181
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vi har en lignende, men kjøpt på Clas Ohlson. Da den første sluttet å virke av en eller annen grunn tok jeg den bare tilbake dit og fikk en ny, helt uten kvittering. Jeg var ekstremt imponert over kundeservicen, for å si det sånn. Og den nye har fungert prikkfritt helt siden da.

Er det denne, Adrienne? https://www.clasohlson.com/no/2-Go-blender/44-1994

Vi har en blender fra kitchenaid som er super for smoothies, men den er jo stor og har mange deler, da. Storesøster elsker å lage smoothies etter skolen, så en personal blender hadde vært ideell skolestartgave for henne.

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-18, 11:52   #17
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Jeg har billigvariant, faktisk har jeg to. :humre. Fungerer fint, men jeg lar frukten ligge litt etter jeg tar den ut av fryseren, i hvert fall hvis jeg ikke har masse væske i. Har også en blenderdel til kjøkkenmaskin, men den er ytterst sjelden i bruk, for den lille er så handy. Jeg mener den ene er fra Clas Ohlson og den andre fra Coop. Den fra Coop er hakket vassere, kanskje.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-18, 12:20   #18
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Er det denne, Adrienne? https://www.clasohlson.com/no/2-Go-blender/44-1994

Vi har en blender fra kitchenaid som er super for smoothies, men den er jo stor og har mange deler, da. Storesøster elsker å lage smoothies etter skolen, så en personal blender hadde vært ideell skolestartgave for henne.

Ja, det er den. Jeg kjøpte med en ekstra flaske også, og så fikk jeg beholde flasken til den maskinen som røk, så nå har vi tre flasker.

Jeg bruker den forresten mye til iskaffe, og der knuser den is som bare det. Hadde helt glemt det, jeg.

Så ja, Kirsebær, den knuser is helt fint.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-18, 12:35   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Bruker dere frosne bær, da?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-18, 12:49   #20
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.460
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Billig men god maskin for å lage smoothie?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Bruker dere frosne bær, da?

Ja, jeg gjør det. Frosne bær som har fått ligge på benken i 10 minutt, blander med yoghurt eller juice eller begge deler som væske.

__________________
Å dra nytte av gode råd krever større visdom enn å gi dem. John Churton Collins
Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no