Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-18, 15:17   #1
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.305
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Vi skal fylle fryseren før hektisk høst og skal storhandle i dag.

Jeg har nokså peil på hva som er billigere, men vil gjerne ha tips likevel.

Men viktigst: vil gjerne ha minst tips til gøye ting. Ting vi ikke har her. Ting som smaker bedre, eller virker bedre.

Jeg blir litt blind når jeg går inn i sånne butikker og vil helst for ut igjen, så liste er tingen.

Vi skal ha vin, men skal ikke ha godis eller brus og den slags, men ting man trenger i husholdning uansett. Jeg vet jeg skal ha:

Kyllingfilet
Div kjøtt
Karbonadedeig
Pålegg
Store pakker med vaskemiddel
Frø til knekkebrødbaking
Fond
ost
bakepapir
Saft
Perlesukker
Kakepynt
Cottage cheese
Frosne gratenger

Men annet?

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)



Sist redigert av Hønni : 09-08-18 kl 15:32.
Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:25   #2
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.360
Blogginnlegg: 612
tink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de flestetink er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Dersom du er på speltkjøret, så er det billigere i Sverige enn hjemme.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:28   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.740
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Jeg handler aldri for å "spare" i Sverige, vi regnet på det en gang, og fant ut at det aldri lønner seg for oss uten røyk og alkohol, hensyntatt km-godtgjørelse, ferge og bom og ditt og datt.. Så vi kjøper først og fremst "gøy".

Vi liker å kjøpe hylleblomstsaft i Sverige, det er de gode på i Sverige og Danmark. Prinskorv, sånne små minipølser, liker vi også. Vi synes de har godt utvalg i syrlige melkeprodukter, men mulig vi først og fremst er imponert på grunn av det gode utvalget av laktosefritt, det kan hende. Der vi har vært, har de også et godt utvalg i ulike frokostblandinger/ granolaer, som vi bruker en del. Kanelknekkebrød har vi kjøpt i Sverige, men det kom visst tilbake i noen butikker i Norge etter langt fravær?

Ulike gratenger med potatis og grønnsaker, ferdig til å steke i pose.
Pose-pulverpotetmos har de godt utvalg av, Rotmos, kung Edward-potatis og det er ikke måte på.

Svenskene er gode på alt som har med fika å gjøre - kjeks, boller og den slags, men det er kanskje inkludert i det dere ikke skal ha.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:28   #4
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.777
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Det spørs vel litt hva slags mat du lager, jeg baker en del så jeg kjøper f.eks. ekte malt vanilje, perlesukker (det svenske perlesukkeret er hvitt og ser mye penere ut enn det norske blanke), søt kondensert melk og dulce de leche/karamellisert melk (kan kjøpes i Norge, men koster mye mer enn i Sverige).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
Storebror desember 08

Lillebror mars 11
Lillesøster januar 13
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:28   #5
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.921
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

*noterer* Kanskje vi møtes over handledisken på Nordbyen i dag.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:30   #6
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.305
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Ja, perlesukker skal inn på listen.
Kakepynt og når jeg tenker meg om. #snart12-åring

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:31   #7
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.921
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Jeg kjøper bestandig hot-dog dressing. Den får jeg ikke i Norge. Og andre ting som jeg ikke får i Norge. + ferdige kyllingspyd etc. fra frysedisken.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:34   #8
Hønni
 
Hønni sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.305
Blogginnlegg: 38
Hønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme omHønni har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Elisabeth:
Vi drar inn til Strømstad. Liker meg bedre der. Og så skal vi ha vin.

__________________
Gutta (02) og Lillesøster (06)


Hønni er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:36   #9
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Rhode Island dressing.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:37   #10
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.684
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Vi kjøper sånne rør med C-vitamintabletter. Ungene elsker dem.

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 15:57   #11
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.875
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Ikke nevnt, men som vi kjøper ofte er runde mørke tynne knekkebrød, kaffe, tomater på boks, polarbrød er bedre i Sverige, svenske cherrytomater, sennep, Kelda ferdige supper, spann med kvarg, Änglamark bleksalt og Änglamark sitron på glass, krydder i store bokser, Jarlsberg, Halloumi, mozzarella og parmesan. Var på Nordby i Pinsen, ikke anbefalt, i tillegg var det norske priser sammenlignet med Uddevalla hvor vi hadde vært tidligere.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 16:29   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.784
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Hvis du synes det er moro å lage is selv, så anbefaler jeg sukret, kondensert melk. Den koster en tredjedel i Sverige sammenliknet med norsk pris.

Bakesjokolade er lurt. Odense finnes i alle varianter, inkl. sånne ferdige små "knapper" til cookies m.m. og koster nesten ingenting.

Andebryst kjøper vi alltid og Hvit Castello med trøfler.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 16:42   #13
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.839
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Melkeprodukter er vesentlig billigere, selv om du velger økologisk (eller laktosefri). Så melk, rømme (gräddfil), fløte (grädde), smør, kefir, jogurt, etc, er alltid fast på vår handleliste. I tillegg: bacon, tortellini, hvitost, prim (messmør)...

Vaskemiddel (og slikt som såpe, deo, shampoo) er ikke nødvendigvis billigere. Ihvertfall hvis du skal ha bestemte merker. Enig i at Strømstad er relativt dyrt.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 16:57   #14
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.640
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Jeg pleier å kjøpe skivet entrecôte.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 17:05   #15
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.142
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Glukose til baking er mye billigere.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 17:06   #16
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.540
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Te er billigere der.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 17:46   #17
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.649
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Mummikoppen som bare er til salgs i dag.. Og tomt i nettbutikkene men flere igjen av på butikken på Nordby. Og så sender du den til meg

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 18:18   #18
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.830
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Mummikoppen som bare er til salgs i dag.. Og tomt i nettbutikkene men flere igjen av på butikken på Nordby. Og så sender du den til meg

Og til meg...

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-18, 19:17   #19
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.806
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Mummikoppen som bare er til salgs i dag.. Og tomt i nettbutikkene men flere igjen av på butikken på Nordby. Og så sender du den til meg

Og til meg!

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-18, 00:31   #20
tinkadott
prøver å være tål***ig
 
tinkadott sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.774
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva gøy handler jeg i Sverige i dag?

Og meg

__________________
hilsen tinkadott
gutt-98, jente -01, jente -04
tinkadott er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no