Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-08-18, 23:28   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Reklame sendt med hjem fra skolen. Nytt tilbud fra Tine der man kan opprette abonnement som betjenes gjennom en brikke som eleven har med seg. Man kan velge å betale for 1, 2, 3 eller 4 uttak per dag til henholdsvis 285, 380, 480 og 630 kr per mnd. Det står ikke spesifisert hva som vil være i automaten, produktserien vil være under utvikling, men det står at det består av ulike varianter av melk, juice, vann og små måltider. Hvis man da tenker at det er 20 skoledager per måned vil prisen per dag bli ca 14 kr for en ting uansett hva man velger.

Jeg må si jeg oppfatter dette som ganske spekulativt kommersielt. Jeg har ikke noe lyst til å opprette abonnement her, helst ville jeg hatt skolemelkordning. Jeg liker ikke det at alle produkter koster det samme og liker ikke at det er så dårlig spesifisert. Og jeg synes det er dyrt. Noen med erfaring?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 23:43   #2
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Jeg synes det er dyrt. Og ikke spesielt godt tilbud. Det er billigere å kjøpe en halv liter melk på butikken.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 23:43   #3
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Vi har det på jobb og har hatt det i flere år. Hvis man bruker det fungerer det fint, og produktene er ålreite, synes jeg. I automaten hos oss hvor man kan bruke brikken er det noe musli, smoothie, melk med kakao og noe juice. Rett ved siden av har vi automat som man kan bruke bankkort til å betale, der er det go-morgen og litt sånt.

Jeg liker personlig ikke at det er abonnementsordning, og synes heller at man burde blitt trukket et beløp per kjøp.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 23:46   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.815
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Eldste har hatt dette de tre årene han gikk på ungdomsskolen. Han var ganske fornøyd med opplegget, selv om det ble endel dager han ikke fikk noe fordi automaten ikke virket.

Vi har hatt dette på skolen våre nesten hele forrige skoleår, og vi digger ikke automatene. Elevene synes det er greit. Men vi synes det er for mye styr med automatene, og at det for ofte er noe galt med de. Skolen min ligger ikke slik til at det er naturlig å dra på butikken i midttimen, så elevene våre bruker det. Men de kan også velge vanlig Tine som vi deler ut, og det er en automat de kan bruke kort i.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 23:52   #5
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.779
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Jeg har ikke hørt om denne ordningen før. Jeg synes det høres dyrt ut. Jeg synes vanlig skolemelk har blitt ganske dyr den også. Jeg husker ikke prisene nå, det er et år siden jeg bestilte. 14,- for en drikke er jo mye.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 23:55   #6
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Betyr det at dersom man er syk og ikke bruker automaten så går pengene i vasken? (Dvs til Tine)
Det kan jo lett bli høy snittpris på det man henter ut da.

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-18, 23:57   #7
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.344
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

"For alle abonnement: Ved dokumentert fravær utover 3 dager utvides den betalte abonnementsperioden med tilsvarende antall dager."

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 00:00   #8
Guava
Bør lage seg en tittel selv
 
Guava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.728
Blogginnlegg: 17
Guava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme omGuava har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

"For alle abonnement: Ved dokumentert fravær utover 3 dager utvides den betalte abonnementsperioden med tilsvarende antall dager."

Bra det i alle fall.

Men det er vel dobbel pris sammenlignet med vanlig skolemelk?

Guava er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 00:03   #9
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.476
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Høres dyrt ut.

Til sammenligning har ungdomsskolen her kantineabbonement, og jeg mener det koster ca 14 kr per dag hvis man abonnerer. Mer hvis man kjøper kontant. Men da får de lunsj hver dag. Tre dager i uka er det varmmat, brødskiver resten tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 00:06   #10
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Heldigvis ikke slikt på sønnens skole. Her får de kjøpt mat 3 dager i uka + youghurt ol. hver dag. Vanlig melkeab. koster kr. 5,50 pr. kartong så mye billigere, men det forutsetter selvsagt at eleven faktisk drikker melken.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 10:29   #11
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Opprinnelig lagt inn av Guava, her.

Men det er vel dobbel pris sammenlignet med vanlig skolemelk?


Jeg bestilte skolesjokomelk til Knøtteliten i går, 7,99 pr. stk. (Melken er billigere, 5,80)

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 11:19   #12
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.826
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Automater er på ungdomsskolen, ikke sant?

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 11:22   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.239
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Automater er på ungdomsskolen, ikke sant?

Ja. Hadde vi kunnet bestille skolemelk hadde valget vært enkelt, men den muligheten er der ikke.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 11:28   #14
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.073
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Abonnement på sjokomelk, som det ville blitt for ENKELTE barn jeg kjenner, er IKKE aktuelt, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 11:30   #15
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.826
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Jeg synes det er teit at det er abonnement. Og det er dyrt. Automater med melk/smoothie/musli er i utgangspunktet greit nok tenker jeg. Kunne gjerne hatt flere ting også, frukt og andre sunne alternativer.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 11:49   #16
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.206
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Aner ikke hva vår skole har, hun startet der i går. Tror de har kantine?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 12:48   #17
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.825
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Opprinnelig lagt inn av Drømmedama, her.

Jeg synes det er teit at det er abonnement. Og det er dyrt. Automater med melk/smoothie/musli er i utgangspunktet greit nok tenker jeg. Kunne gjerne hatt flere ting også, frukt og andre sunne alternativer.

Enig i dette. Skulle virkelig ønsket at de hadde hatt en eller annen mulighet for å kjøpe sunn mat på skolen da. Det har de ikke på arvingen's ungdomsskole

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 13:26   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.272
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Vi har det og det er kjempeteit. Man nå meldte fra hvert eneste fravær i en dødsdårlig løsning, i stedet for at det automatisk blir videreført. Det er dyrt, og spekulativt. Man kan ikke velge helt fritt, bare innen samme produktgruppe.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-18, 17:31   #19
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.175
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: M&D - fordi opplagte elever lærer mer

Vi har sånne automater fra Tine med ulike melkedrikker som man kan tegne Abbonnement på om man vil på ungdomsskolen. Det kom vel istedenfor skolemelkordningen som var der før.

Jeg syns både utvalg av produkter og pris på Abbonnement var så som så. Vurderte klippekort, men det ble med tanken. Vet at flere andre foreldre tenkte likt som meg.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no