Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Kunstanbefalinger?

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-10-06, 20:26   #1
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Kunstanbefalinger?

Jeg befinner meg sikkert på helt feil sted, men er ikke helt kjent med forumet og hvor forskjellige ting skal legges enda...

Sitter og surfer etter kunst på nettet, og fant dette som jeg likte veldig godt:

http://www.fineart.no/product?product_id=337547

Hva synes dere, helt ærlig? Noen som har anbefalinger i samma gata? Jeg har nemlig en sentral vegg som står og gaper mot meg...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 21:19   #2
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.655
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Jeg er veldig glad i Gullvåg - kanskje litt fordi han er Trondheimskunstner, men også fordi han lett kan sammelignes med Håkon Bleken, som ofte lager bilder som er temmelig dystre.
Favorittbildet mitt er veggmaleriet Gullvåg og Bleken (de har malt flere bilder sammen) har malt på en vegg på Svartlamo'n (rivningstruet bydel i Trondheim) Et dårlig bilde dette, men fargene er så flotte og effektfulle - Noe jeg tror er typisk for begge disse.


Så til ditt bilde: Jeg liker det, men noe ved det er fryktelig dystert. - Hva er det bilde av? Et barn eller en gammel mann? Er det en gammel mann tolker jeg bildet dit at det omhandler ensomhet - og da vet jeg ikke helt...Det er et bilde man kan tenke mye om - og det gjør det interessant..

Jeg har ingenting å anbefale jeg. Er veldig glad i bilder, men er ikke så veldig bevisst på HVEM som har malt det egentlig.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:30   #3
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.


Så til ditt bilde: Jeg liker det, men noe ved det er fryktelig dystert. - Hva er det bilde av? Et barn eller en gammel mann? Er det en gammel mann tolker jeg bildet dit at det omhandler ensomhet - og da vet jeg ikke helt...Det er et bilde man kan tenke mye om - og det gjør det interessant..

det var tilbakemeldingen jeg fikk av manneslasken også... Og siden jeg jobber i psykiatrien trakk han en klar link der, så at dette bildet havner på min vegg er vel heller tvilsomt, dessverre...

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:47   #4
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Uff, det syns jeg var litt skummelt. Sikkert fint på galleri, men ikke i stua. Kunst er veldig subjektivt, så det er vanskelig å anbefale noe. Personlig foretrekker jeg bilder (gjerne akvareller eller kullstifttegninger) jeg har kjøpt på reiser, samt kunst laget av mennesker jeg kjenner eller kjenner til. Og så finnes det utrolig mange flott fotografier man kan henge på veggen. Jeg har blant annet veldig sansen for den norske fotografen Per Fronth. Skal du være litt kommers kan du jo kjøpe en av Marianne Aulies klovnebilder.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 22:52   #5
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.496
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Jeg har egentlig null peiling, men liker veldig godt Eser Afacan

Spesielt dette;

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:11   #6
Cascaye
Miss Distriktsnorge
 
Cascaye sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 1.165
Cascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smartCascaye imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Jeg synes bildet var skrekkelig.
Et dystert motiv, og ikke noen fine farger heller.

Cascaye er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:32   #7
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Jeg vil virkelig anbefale å gå på utstilling av Damien Hirst. Han hever seg over det meste av annen samtidskunst mener nå jeg.

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:37   #8
~TM~
trøtt
 
~TM~ sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.752
Blogginnlegg: 12
~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste~TM~ er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Jeg har virkelig sansen for bildene til Gullvåg, men akkurat dette ville jeg nok ikke hatt i stuen. Jeg får litt "barn-som-har-det-vondt"-følelse og ville jeg ikke føle på hver gang jeg er i stuen min.

~TM~ er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:42   #9
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Høst, her.

Jeg har egentlig null peiling, men liker veldig godt Eser Afacan

Spesielt dette;

Helt nydelig!! Om du liker pittelitt surrealistiske bilder med sterke farger, så vil jeg svært gjerne anbefale Frans Wiederberg. Bildene hans har en helt fantastisk bruk av primærfargene

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:53   #10
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Dette er min favorittkunstner for tiden. Kjersti Stokke. Hun har atelier her i Trondheim. Denne linken viser litt men ikke allt.

http://www.kjerstistokke.com/gallery...ist=3&page=all

Har bilde av Håkon Bleken men er ikke overvettes begeistret for han.

Grete By Rise er i samme atelier som førstnevnte. Forøvrig kona til Ola by Rise.

John Rolseth har jeg et bilde av kjøpt for lenge siden. Han har laget mye bra i det siste.

http://www.johnrolseth.no/

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-06, 23:59   #11
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

http://www.jannegullaksen.no/ er et alternativ. Hun er venninne med ene kollegaen min, som er så heldig å ha et par fantastiske bilder av henne i stuen sin!

Og det som er greit, er at man kan få spesiallaget.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 00:01   #12
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Nelle, her.

John Rolseth har jeg et bilde av kjøpt for lenge siden. Han har laget mye bra i det siste.

http://www.johnrolseth.no/

Rart så forskjellig smak man har - denne linken likte jeg!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 10:08   #13
Siri
seru
 
Siri sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: uren luren
Innlegg: 1.812
Blogginnlegg: 8
Siri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smartSiri imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Kunst er veldig subjektivt, så det er vanskelig å anbefale noe.

Det er jo nettopp det som gjør det så spennende å høre hva andre anbefaler!

Siri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 10:47   #14
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Sant nok, Siri. Kjersti Stokke sine bilder syns jeg var helt nydelige.

Jeg har også veldig sansen for bilder av Dag Hol http://www.galleri27.no/kunstnere/Dag%20Hol/bilder.html. Jeg syns de er behagelige å se på, og de gir meg mye ro.
Gunnar Dietrichson liker jeg også godt. http://www.galleri27.no/kunstnere/gdietrichson/bilder.html

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-10-06, 15:49   #15
Michelle
X First Lady
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.452
Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Sant nok, Siri. Kjersti Stokke sine bilder syns jeg var helt nydelige.

Jeg har også veldig sansen for bilder av Dag Hol http://www.galleri27.no/kunstnere/Dag%20Hol/bilder.html. Jeg syns de er behagelige å se på, og de gir meg mye ro.
Gunnar Dietrichson liker jeg også godt. http://www.galleri27.no/kunstnere/gdietrichson/bilder.html

Her var det mye fint.

Ang Kjersti Stokke så har hun et mye bredere utvalg enn de som jeg viste i linken. Hun har vært svært opptatt av ansikter og det samme ansiktet går ofte igjen i bildene.
Ønsker meg et til av henne men hun har blitt såpass anerkjent og har utsmykket diverse steder b.la at jeg nok ikke har råd med det første.
Men en kan jo drømme.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:39   #16
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

smaken er jo som baken men jeg har god erfaring med å kjøpe kunst fra Fineart.no

Jeg liker godt grafikk og har bla. et bilde av Terje Resell (som har utstilling nå om dagen ser jeg )

Denne siden synes jeg er bra: http://www.norske-grafikere.no/

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-10-06, 13:44   #17
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Det er jeg veldig glad i !!


Sist redigert av Mandarin : 01-01-07 kl 01:15.
Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-11-06, 21:47   #18
Ibidelma
sporadisk
 
Ibidelma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Innlegg: 3.750
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

http://www.fineart.no/product?product_id=200425

Dette var NYDELIG!
MAnge fine bilder av denne fotografen/kunstneren

Ibidelma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-12-06, 14:46   #19
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunstanbefalinger?

Jeg er glad i Bjørn Wiinblads fargerige og tildels naivistiske stil.

Vi har to trykk av han hjemme, og jeg blir alltid i godt humør av å se på de.

Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no