Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-09-10, 22:50   #1
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Har du vært ute og spist? Ble du helt salig eller veldig misfornøyd? Har du et sted å anbefale eller avbefale? Da kan du skrive om det her – alt fra tips til fulle anmeldelser. Gjerne bilder! Og nederst kan du legge en «Passer best for …»-kommentar.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 22:57   #2
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Supert! Jeg kommer sterkere tilbake, forhåpentligvis snart.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-09-10, 23:07   #3
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.880
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Eg begynne med bygdeNorge:

XL Diner, Ålesund: Denne restauranten på kaia i Ålesund har spesialisert seg på klippfisk og bacalao, men har også anna veldig god mat. Blåskjella er dei beste eg har smakt. www.xldiner.no Passar for: Kjærestemiddagar, vennemiddagar. Ingen barn.

Restaurant Eik, Oslo: Dette var min første gourmetopplevelse og den sitte i. God mat, fin pris og koselig lokale. www.restauranteik.no Passar for: Kjærestemiddagar, vennemiddagar. Ingen barn.

Villa Paradiso, Oslo: Pizzarestaurant med fantastisk god pizza. Ungane elskar drinkane der! Passar for: Spise med barn, vennemiddagar. Ingen plass å velge for intim kjærestemiddag. www.villaparadiso.no

Gamle Tårnhuset, Kolbotn (Eg gir meg ikkje med den altså ) Overraskende god mat på bygda. Litt minus for kalde lokaler med vonde stolar. www.gamletaarnhuset.no Passar for vennemiddagar. Mangelen på intime lokaler gjer at eg ikkje hadde dratt dit aleine med kjæresten.

Alex Sushi, Oslo: Mange her inne hadde anbefalt Alex som det beste i Oslo. Og dei hadde rett. Alt var godt, fisken var råfersk og det var herlig å sitte og sjå maten bli laga til. www.alexsushi.no Passar til: Alt uten barn.

KaffiKari, Ulsteinvik: Litt patriotisme, men fleire her inne er på mine kantar så eg slenge den med. Knallgod kaffi, heimelaga skillingsbollar, gode lunsjrettar og veldig fine lokaler. www.kaffikari.no

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:44   #4
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg henger med her! Så bra med anbefaling i Ålesund, Haugtussa, der er vi ganske ofte, nemlig. Hummer og Kanari likte jeg også godt i Ålesund.

Jeg har ikke så mange å komme med akkurat nå, men vi skal på Ekebergrestauranten på tirsdag, så kommer sterkere tilbake.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:55   #5
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Renaa i Stavanger er fantastisk. http://fiblerier.blogspot.com/2010/06/vs-dsc00792.html

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 19:58   #6
Snippa
Jo flere jo bedre...
 
Snippa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.052
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg er veldig glad i Anarkali i Thorvald Meyersgt. Veldig, veldig god mat, stort sett god service og hyggelige lokaler.
Passer for alle som liker indisk mat Maten er ganske sterk der -greit å huske på når man bestiller styrkegrad.
http://newanarkali.net/

Et alternativ til fastfood midt på Karl Johan, er Jaipur på Egertorget. God og billig indisk mat. Passer ikke for pynta ut på byen helaften, men er helt fin til det meste annet.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:16   #7
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Forrige søndag spiste jeg lunsj på Hvalstrand Bad i indian-summer-vær, altså satt vi ute, to voksne og et barn. Estetikken er uovertruffen. Nydelig arkitektur og rett ved vannkanten, rolig og skjermet terrasse. Barnemeny, men dessverre av den kjedelige varianten - pølse og sånt. Hvorfor kan ikke restauranter tilby små porsjoner av voksenmaten? Vi voksne spiste fiskesuppe, som fås både som forrett og lunsjrett (stor) med et glass tørr Riesling til. Suppen var kremet og god, men kanskje litt salt. Servert med brød og aïoli (luerr på om de hadde fiskekraft i den, den smakte litt spesielt?) Pluss for masse fisk i suppen i tillegg til reker, blåskjell og kamskjell. Hit vil jeg igjen! Men kanskej vel så mye for omgivelsene og stemningen som maten.

Åpent bare i sommerhalvåret. Passer for: fint selskap (inne), kjærestemiddag, familiemiddag - og med barn, ialle fall dersom man sitter ute.


Sist redigert av Turban Smukk : 11-09-10 kl 21:22.
Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-09-10, 21:21   #8
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Snippa, her.

Jeg er veldig glad i Anarkali i Thorvald Meyersgt. Veldig, veldig god mat, stort sett god service og hyggelige lokaler.
Passer for alle som liker indisk mat

Denne er jeg også veldig glad i! Nydelige stoler, god service og god mat.

Haugtussa: Villa Paradiso er en sikker vinner, synes jeg. Jeg har vært der på kjærestemiddager også jeg, det funker, men intimt blir det jo ikke. Eik er også veldig bra, og de skal ha pluss for at de spør spesifikt etter allergier når man kommer.

Men jeg har ikke vært på Alex! Det må jeg gjøre noe med. Og jeg blir veldig nysgjerrig på Kolbotn.

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-09-10, 14:33   #9
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Oscarsgate, Oslo
Man skal ikke leke med maten, heter det, men det er uten tvil leking med maten som gir de morsomste restaurantene. Og Oscarsgate er en sånn. De har ikke bare urtesmør, men også trøffelsmør (på Oscarsgate-tube!) og foie gras-smør (nam!). De serverer erter og oliven i kapselform, og kaviar sammen med syltet selleri og bruspulver i nydelige, runde Oscarsgate-kaviarbokser. (Synd jeg ikke fant det i meg å ta bilder.) De bryter opp nirettersmiddagen med en syndflod av hvileretter (røkt ålemousse, anyone?) og avslutter med så mange petits fours og trøfler at selv et langt framskredent sjokoladevrak som jeg nærmet meg et metningspunkt til slutt. Og de sender med deg en pose med gravet salmalaks og småkaker hjem. Kan man bli annet enn lykkelig av slikt?

Når det er sagt, brukte de litt tid på å imponere meg. Salmalaks og ravioli med hummer og kamskjell (og hvilerettene imellom!) var jo godt, for all del, men utmerket seg kanskje aller mest med at rieslingen vi fikk til var så god. Og de hadde varmebehandlet hummeren og kamskjellet litt hardt.

Men så kom posjert egg med potetpuré og trøfler (og potetgull på toppen!). Det smakte også helt normalt. Til den møtte den hvite burgunderen i munnen min og eksploderte i sublimert smørsmak. Aaaah!

Og så kom hellebarn med belugakaviar og sellerirotpuré, med de allerede nevnte erte- og olivenkapslene til. Wow. Kanskje kveldens aller beste.

Og så kom kalvebrissel, som nesten er det beste jeg vet i universet. Med søt spätlese-riesling til. Åh!

Og så kom vaktel med sånn potetkake i mange tynne lag og enda mer trøffel. Og rød burgunder, Vosne-Romanée.

Og så kom blini med raclette og pæreskum og en søt fransk vin jeg ikke husker noe som helst om lenger. Bortsett fra at den var perfekt til. Oooh!

Og til slutt altså et aldeles vanvittig dessertrush med Recioto di Soave (god!) til. Variasjoner over bringebærsorbet og hvit sjokolade i ulike former. En mørk sjokoladedessert (sjokoladecrisp, trøffel, ganache, aprikoskompott og whatnot). Bringebærmarengs på små spidd og pasjonsfruktsorbet i kjekskremmerhus med limekrem. Et digert fat med petits fours (særlig en fantastisk en av mørk sjokolade med lakriskrem inni). Madeleinekaker. Og kaffetrøfler helt til slutt.

Var det verdt pengene? Oh yes.

Passer for: folk som er virkelig opptatt av mat. Det er nesten synd å snakke om noe annet enn mat under måltidet (som tar fire timer og vel så det hvis man velger niretteren, og det burde man).

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 12-09-10 kl 14:38.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:22   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.040
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Ekebergrestauranten, Oslo.

Vi var tidlig ute, men fikk bordet vårt med en gang - ved vinduet, med utsikt over byen. Pluss allerede der. Kelneren kom raskt og tilbød drikke, og presenterte deretter chef-menyen der en kan velge mellom 1,2, 3, 4, 5 eller 6 retter. Så fikk vi tenke oss litt om, og endte med å bestille en treretter. Mannen tok parmaskinke med.. ja, hva var det da, finnner ikke på menyen. Men god var den. Jeg valgte blåskjellsuppe med scampi, tilsmakt med chili, kokos, spinat og sitrongress. Vanvittig godt, passe sterkt, og med en god hvitvin til ble det perfekt. Jeg er ingen vinkjenner, så det er litt ekstra luksus når noen kan tilpasse vin til maten for meg så det høyner det hele. Til hovedrett valgte vi begge kalv, servert med en eplepuré, eplesaus, shitakesopp, spinat og en liten potetkake. Kjøttet kunne kanskje vært bittelitt mer stekt, men det smakte utmerket, og vi fikk en god rødvin til som også høynet smaken. Til dessert fikk mannen sjokoladekake og jeg ostetallerken, noe som forvirret kelneren ("Det brukar alltid vara tvärt om!"). Kaken var søt og mektig, men det var et lite stykke og det var med bær til. Det var tre små biter med ost på min tallerken, samt tørket aprikos og en bit grovt brød. Perfekt mengde, og fortsatt godt med rødvin til. :P

Konklusjon: nydelig mat, flott utsikt, god vin, veldig god service. Vi ble sittende ganske lenge etter at vi hadde spist ferdig, bestilte et glass vin til (trøtt i dag, ja), og det var ikke noe stress. Oppmerksom, men ikke påtrengende kelner. Veldig behagelig. Jeg synes heller ikke prisen var avskrekkende når en først er i den "kategorien" steder: en treretters koster 420 per pers.

Passer for: kjærestemiddager, sikkert også vennemiddager. Så ut til å være en del forretningsmiddager også. I utgangspunktet ikke et barnested, vil jeg tro, men det er kanskje annerledes tidligere på dagen og ute.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:38   #11
venla
jabbsaft
 
venla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 7.831
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Emilies, Trondheim

Liten koselig restaurant ved teateret. Lurt å bestille på forhånd.
Serverer 3, 4 eller 5-retters menyer. Billig 3-retters på ukedagene (280,-) Menyen forandrer seg ukentlig etter råvarene

Vi var der i sommer og spiste en 3 retters med kremet fiskesuppe (i menyen var det egentlig aspargessuppe, men sambo er allergisk), ovnsbakt kveite og mangosorbè. Fikk en veldig god chablis som passet fiskerettene godt. Servitøren kunne mye om både maten og vinen og var dyktig i jobben sin.

Passer for: Kjæreste og vennemiddager. Folk som setter pris på god mat og vin.

__________________
09 & 13
venla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 20:48   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.078
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Sjekk regningen på Solsiden, Onkel Donald og Lorry. De er flinke til å legge på et par ekstra øl eller flaske med vin hvis de tror gjestene ikke merker det. *ikke SÅ full*

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:04   #13
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Sjekk regningen på Solsiden, Onkel Donald og Lorry. De er flinke til å legge på et par ekstra øl eller flaske med vin hvis de tror gjestene ikke merker det. *ikke SÅ full*

Hør på Pelle. :fullpåSolsiden:

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-10, 21:15   #14
Apple
Elsker gamlis- godis
 
Apple sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.663
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Sjekk regningen på Solsiden, Onkel Donald og Lorry. De er flinke til å legge på et par ekstra øl eller flaske med vin hvis de tror gjestene ikke merker det. *ikke SÅ full*

Har erfart det samme som deg. Og de ville ikke gi seg heller.

Apple er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-10, 22:37   #15
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.812
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Oro, Oslo

Nja.

Oro har åpnet igjen, og har fått veldig gode anmeldelser, og følgelig hadde jeg også høye forventninger. De leverte ikke helt, synes jeg. Min hovedinnvending var i grunnen en usedvanlig snotty vinkelner, som rett og slett nektet å prøve å anbefale oss en flaske vin som kunne gå til torsk og hjort på en gang. OK, en krevende oppgave, men det er jobben hans å gjøre mer enn å nærmest kaste vinmenyen på oss og mumle at vi kunne se om vi fant noe vi likte.

Maten var derimot gjennomgående god. Vi valgte femretters høstmeny. Det startet med kveldens eneste uannonserte hvilerett – veldig lettpochert laks med pepperrotkrem og lemon curd. Veldig godt. (Jeg elsker hvileretter. Det burde vært flere!)

Neste var trøffelpasta med traktkantareller. Veldig høy trøffelfaktor, og jeg elsker virkelig trøfler. Og dessuten hadde vi mer champagne igjen i glassene, og det er alltid deilig til sopp og kremsauser. Mmm.

Neste rett var torsk. Torsk er og blir en døll fisk, etter min mening, men det hjelper jo veldig når den er lekkert skinnstekt og kommer med hvitløkspotetpuré, soyasjy og granateplefrø. Men altså. Torsken selv smaker jo nada. Barbera d’Asti til, for vi ga opp å få noe ut av kelneren og gikk for ca. halv vinmeny i stedet.

Neste var hjort, og igjen var tilbehøret deilig – sellerirotpuré og jeg-vet-ikke-hvilken deilige skogsopp. Og ripssaus! Men kjøttet var litt overstekt (ok, jeg er vampyr), og dessuten relativt smakløst. Hmf.

Ost. Veldig gode oster, spesielt en muggchevre. Og kvedemarmelade. Og søt riesling til. Nam.

Og til dessert var det mørk og hvit sjokolademousse, med solbærsorbet og solbærgelé til. Veldig bra, her hadde de brukt eksepsjonelt god sjokolade. Og til kaffen fikk vi petits fours. Det synes jeg man bør.

Konklusjon: gjennomgående god, men ikke helt perfekt mat – nydelig tilbehør er fint, men det hjelper ikke når hovedråvaren faller igjennom – men altså småkjip service. Jeg var ikke så begeistret for stemningen heller, det er litt stort og sterilt og mye forretningsmiddager. Ikke noe romantisk sted. Plusspoeng for det morsomme åpne kjøkkenet.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)

Sist redigert av Toffskij : 24-09-10 kl 11:16.
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:36   #16
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.583
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Vi prøvde gourmetrestauranten på Kiel-fergen fra Oslo i høst, og den var fantastisk! Knallgod mat med viner som passet til, og hyggelig betjening. Relativt dyrt, men vel verdt det.

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-10, 21:49   #17
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Eik Annen Etage

Jeg er svak for både interiøret og stemningen, og har vært her flere ganger, sist på Rhetts lommebok og bursdagsmiddag. Maten når ikke helt opp til det øverste toppsjiktet, men den ruler i klassen rett under. Morsomme og litt fiffige kombinasjoner, og veldig oppmerksomme kelnere denne gangen. Stort plusspoeng for gratispåfyll på vinmeny. Ikke at det egentlig trengtes.

Jeg var der en gang som gravid også, og fikk strålende kompensasjoner for all spenstig fymat.

Egentlig trives jeg aller best her om vinteren, når det mørke interiøret kommer til sin rett, men det funket fint som smør en sommernatt også.

Passer best for: kjærestepar og uformelle jobbsamlinger. Det er ikke her du tar med de internasjonale foredragsholderne, hvis du ikke vet med sikkerhet at de liker stilen. Ei heller svigermor på 80-årsdagen.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 14:27   #18
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.850
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg leste restaurantanmeldelsen av Grefsenkollen i Aften i går, og jeg og mannen fikk veldig lyst til å teste det ut. Så satt vi og fantaserte litt om å dra dit sammen med noen som var like matglade som oss. Våre venner blir ikke like euforiske over god mat som vi gjør.

Er det noen som har lyst til å være med?

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 14:29   #19
Anda
Smugleser
 
Anda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 411
Anda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de flesteAnda er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Jeg avbefaler Restaurant Strand. De har god mat og kule lokaler, men for stive priser til å forsvare den aldeles ubehjelpelige dårlige servicen de har. Irriterende dårlig service, og jeg er ikke spesielt fin på det.

__________________
Anda
- - - - -
Har Andungen fra '03 og Knøtto fra '06
Anda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-09-10, 14:38   #20
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.215
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Restauranttråden: Anbefalinger og avbefalinger

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Jeg leste restaurantanmeldelsen av Grefsenkollen i Aften i går, og jeg og mannen fikk veldig lyst til å teste det ut. Så satt vi og fantaserte litt om å dra dit sammen med noen som var like matglade som oss. Våre venner blir ikke like euforiske over god mat som vi gjør.

Er det noen som har lyst til å være med?

Der satt vi i dag morges også.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no