Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Steinlegging oppkjørsel: OK pris?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-07-13, 10:43   #1
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Steinlegging oppkjørsel: OK pris?

Vi skal fjerne all belegningsstein fra oppkjørselen, grave på nytt, lage nytt underlag, og legge steinen tilbake. Det er dårlig grunnarbeide nå, så steinene ligger i bølger.

Det er leiregrunn, så det må graves ganske dypt. Arealet er på ca 50 m2. Vi har fått tilbud på 22000 for arbeidet, og 15000 for matrialer.

Er dette grei pris? Jeg syns prisen på matrialer høres veldig dyrt ut - vi skal jo bruke samme stein om igjen, men jeg aner jo ikke hva pukk og sånt koster.

Vi har brukt firmaet til en del andre ting tidligere i år, og vi er veldig fornøyde, så vi vil helst unngå anbudsrunder. Noen med erfaring - er det ok pris? Det er hvitt, og inkludert mva.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 10:58   #2
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steinlegging - oppkjørsel. OK pris?

Hvis dere skal grave dypt er det jo snakk om nesten 50 m3 med pukk og sand og da kan det ikke være veldig dyrt, eller? Jeg har ikke kjøpt så mye pukk og sand hittil, men jeg har kjøpt matjord og skjellsand og det koster gjerne noen hundre pr. m3 + tilkjøringen.

I fht arbeid syntes jeg ikke det hørtes så dyrt ut, det skal jo fordeles utover, komprimeres og legges fint. Hva har de i timen? Hvor mange er de?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 11:04   #3
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steinlegging - oppkjørsel. OK pris?

Jeg vet ikke hvor dyrt det er med pukk og sand, derfor jeg spør.

Arbeidskostnaden syns jeg og hørtes ok ut. Jeg mener han sa timespris var 180 pluss mva. Det er et firma, så det er varierende hvor mange de er - fra en til tre vil jeg tro, det har det hvertfall vært så langt, litt avhengig av hva de holder på med.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 11:22   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Steinlegging - oppkjørsel. OK pris?

Den beste måten å kontrollere et tilbud på, er å sammenligne med andre tilbud. Du bør anslaffe tre tilbud (alle skriftlige), også sjekker du om de er i samsvar med hverandre.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-07-13, 12:18   #5
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.498
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Steinlegging - oppkjørsel. OK pris?

Ja, jeg vet jeg burde gjøre det, men de kan jo starte i morgen. :utålmodig:

Neida, det må vel til. Vi har hatt dårlige erfaringer med håndtverkere før, og disse er absolutt fantastiske, det er derfor vi ønsker å bruke de. Men det kan vi jo gjøre uansett, bare sjekke prisen mot andre.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no