Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kakebilder

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-01-15, 17:34   #241
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Oioi, Nextlife, den sjokolademoussekaken så nydelig ut! Har du en oppskrift å dele?

Sendt på PM.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 17:40   #242
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Her er den samme kaken med pasjonsfruktgelè. Litt kjip farge, men smaken er så utrolig verden den fargen, så får man heller pynte den litt opp.

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 21-02-15 kl 09:50.
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 19:49   #243
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kakebilder

NAM! Nextlife, de kakene ser veldig gode ut, alle sammen.

Kanskje bortsett fra de suksesstertene, men det er bare fordi jeg ikke liker slike. Jeg vet. Det er vistnok som å banne i kirka, men jeg er tøff i trynet og tør innrømme det. (Hvis jeg ser bort fra hva det er, så ser de også gode ut rent utseendemessig. )

Var det vanskelig å stable de vannbakkelsene? Eller er det et triks?

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-01-15, 19:53   #244
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

NAM! Nextlife, de kakene ser veldig gode ut, alle sammen.

Kanskje bortsett fra de suksesstertene, men det er bare fordi jeg ikke liker slike. Jeg vet. Det er vistnok som å banne i kirka, men jeg er tøff i trynet og tør innrømme det. (Hvis jeg ser bort fra hva det er, så ser de også gode ut rent utseendemessig. )

Var det vanskelig å stable de vannbakkelsene? Eller er det et triks?

Jeg liker heller ikke gulkakene.

Det gikk over all forventning lett å stable bakkelsene, hadde smeltet sukker stående på lav varme på platen slik at det holdt seg seigt og klebrig hele tiden, og med en slik lav temperatur stivner det fort.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 11:55   #245
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Bilkake-mottageren har en tvilling, som også måtte få kake.
Denne ble litt mer rufsete i kantene - jeg slåss noe innmari med fondanten denne gangen. Jeg klarte å *ploffe* litt glitter på både den, meg, og benken istedet for litt forsiktig strø. Og det hørte egentlig til en sukkertiara også som jeg klarte å knuse OG skoen fikk feil rosafarge for den lillle farge-hjelperen min hadde i alt for mye rosafarge.
Men alt i alt er jeg fornøyd uansett da

Toro-langpannebunn med melkesjokoladesmørkrem.

Du er utrolig flink!!

Men en ting jeg ikke helt skjønner.. hvorfor lager du ikke kaken fra bunnen også når du først legger så mye tid i det? Bare lurer, er ikke kritisk.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 12:43   #246
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av Joika, her.

Du er utrolig flink!!

Men en ting jeg ikke helt skjønner.. hvorfor lager du ikke kaken fra bunnen også når du først legger så mye tid i det? Bare lurer, er ikke kritisk.

Fra bunnen av? Å du mener, med oppskrift og slikt på sjokoladekaken? Aller mest fordi jeg ikke liker sjokoladekake, så jeg aner ikke hvilken oppskrift jeg skal bruke og hva som blir godt og sånt. Så jeg får ikke engang smakt til hva som er godt. Og fordi det virker som alle liker Torobunn, og den er melke-og glutenfri og sånn sett lett å tilpasse allergier. Og jeg har et temmelig glutenfritt kjøkken, så skal jeg igang med gluten-bunn-laging der må det litt tenking til, ekstra vask i ettertid, osv.

Så i dette tilfellet kjøpte bursdagsfamilien alle ingrediensene og hadde hos seg, og jeg satte Torolangpannekake-lagingen ut til bursdagstvillingene, mens deres far lagde melkesjokoladesmørkrem etter en oppskrift jeg sendte han. Så da jeg kom til dem for å pynte, stod kaker og smørkrem klar til innsats. Og de tok all oppvasken etterpå, jeg bare dro da jeg var ferdig med å pynte

Veldig, veldig praktisk for meg da - som svei av ca. 4 timer på pynting på hver av kakene uansett... Det blir jo veldig mye tid om jeg i tillegg skal investere endel tid på å lage kakebunnene selv også, frakte dem med meg hjemmefra og bort, osv osv.

Hvis jeg skal lage kake jeg skal spise selv lager jeg pyntet marsipankake istedet, det er det jeg liker, evt MMF på bløtkake hvis jeg skal lage noe komplisert siden jeg har en tendens til å krangle med marsipan


Sist redigert av m^2 : 16-01-15 kl 12:53.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 12:47   #247
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Fantastiske kaker! Jeg lager veldig lite sånne kaker selv, men en sjelden gang kan det være gøy. En ytterst sjelden gang.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 12:54   #248
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Åja, jeg må ha lyst! Ellers er det ikke vits.
Det må være morsomt. Derfor lager jeg ikke på bestilling heller...

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 12:54   #249
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Åja, jeg må ha lyst! Ellers er det ikke vits.
Det må være morsomt. Derfor lager jeg ikke på bestilling heller...

Det er der jeg også er. Det er ikke så veldig mange jeg tar på meg å bake for.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 16:08   #250
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.007
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kakebilder

Fantastiske kaker Niobe, m^2 og Nextlife.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 16:22   #251
Tuppen
...
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 2.892
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av Pepper Lemon, her.

Oioi, Nextlife, den sjokolademoussekaken så nydelig ut! Har du en oppskrift å dele?

Jeg tar også gjerne oppskrift. Den så veldig god ut!

Utrolig mange flotte kaker her altså.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 17:21   #252
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.176
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Jeg tar også gjerne oppskrift. Den så veldig god ut!

Utrolig mange flotte kaker her altså.

Har sendt PM

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 22:42   #253
Njulaif
Endelig mamma
 
Njulaif sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.828
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kakebilder

Opprinnelig lagt inn av Tuppen, her.

Jeg tar også gjerne oppskrift. Den så veldig god ut!

Utrolig mange flotte kaker her altså.


Vet flere som gjerne skulle hatt den oppskriften hvis det er mulig.

__________________
Njulaif er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 22:51   #254
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kakebilder

m^2: OMG!! Du har virkelig talent for dette.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-15, 23:39   #255
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakebilder

Jeg har laget Legokake.

Første gang jeg har prøvd meg på annet enn kaker med runde kanter (og former) og det var litt kjekt når jeg fikk det til.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 12:14   #256
Pebbles
By the Sea
 
Pebbles sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 12.571
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kakebilder

Kjempefine, Fersken! Jeg blir alltid imponert over så smooth fondant - selv gikk jeg til innkjøp av en fondant smoother (jada!) i sommer da jeg skulle lage Minecraftkake til yngste, men endte likevel opp med et småhysterisk "fondanten sprekker! Den sprekker!" underveis.

(Neste gang tar jeg bryet med å lege egen fondant - den ferdigkjøpte var stiv og hard og vanskelig å jobbe med.)

__________________
"I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel." - Maya Angelou -

Sist redigert av Pebbles : 18-01-15 kl 14:58.
Pebbles er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 15:11   #257
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kakebilder

Det er ferdig farget marsipan fra Cacas, de selger det på nærbutikken min. Når jeg bare knadde den nok og brukte nok melis så gikk det overraskende greit. Under er det Toro langpannekake som jeg delte i tre og melkesjokoladesmørekrem under og på siden.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-01-15, 18:28   #258
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.060
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebilder

Kake til toåringen min. Stor stas!

Vedlagte bilder
Filtype: jpg IMG_20150117_155751.jpg (275,3 KB, 124 visninger)
__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-15, 13:18   #259
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.872
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebilder

Muffins til lillesøsters bursdag (sitronmuffins med marengssmørkrem, sommerfugler av rispapir).

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-01-15, 19:12   #260
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.853
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kakebilder

Oioi, så lekre kaker.
Jeg har laget nøttekake med deilig sjokoladekrem over.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no