Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Skilpaddas flisespikkeri

Utfordring - ligning

Skilpaddas flisespikkeri Ingen flis for liten - her er det fritt frem for alle pedanter!

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-10-06, 14:30   #41
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

"I call it a revolting little object!" (Gaudy Night igjen. )

Jeg klarer ikke å ligge unna mattetrådene deres. Kanskje jeg må lære meg litt matte når jeg blir arbeidsledig?

Jeg har planer om å få litt privatundervisning av mannen.
Han har tilbudt seg flere ganger. Kanskje vi skal innrede et lite mattehjørne i kjellerstua.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:31   #42
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

"I call it a revolting little object!" (Gaudy Night igjen. )

Det var en ganske treffende beskrivelse. (Jeg husker forresten at mannen min i sin tid erklærte at han hatet og avskydde eksamensoppgaver som begynte med "Vis, ved å løse den generaliserte Schrödinger-ligningen, at ...". )

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

Jeg klarer ikke å ligge unna mattetrådene deres. Kanskje jeg må lære meg litt matte når jeg blir arbeidsledig?

Det synes jeg du skulle gjøre. Noe av det er faktisk ganske morsomt. Eller i alle fall ganske tilfredsstillende, hvis man er systematiker og liker å se ting falle på plass og slikt.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:33   #43
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Det synes jeg du skulle gjøre. Noe av det er faktisk ganske morsomt. Eller i alle fall ganske tilfredsstillende, hvis man er systematiker og liker å se ting falle på plass og slikt.

Jeg liker det, men jeg synes å huske at det var vanvittig, tennerskjærende frustrerende når ting ikke falt på plass.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:36   #44
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Jeg er glad i tall og ligninger og diverse andre nøtter man kan bryne seg på, men denne er for avansert for meg.

Må ærlig innrømme at jeg ikke forstår endel av det som står i oppgaven

Signerer denne.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:38   #45
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Å matte er gøy !!
Men desverre har jeg glemt hvordan man løser sånne regnestykker-
selv om jeg vet at jeg har lært om dette...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:39   #46
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jepp. Men her er tiden t også med. Den varianten Claire kom med, er den tidsuavhengige, der bare posisjonen er med. (Ikke at jeg husker hva dette egentlig innebar, men ...)

Klarte ikke å kopiere den inn

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:42   #47
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

(Jeg husker forresten at mannen min i sin tid erklærte at han hatet og avskydde eksamensoppgaver som begynte med "Vis, ved å løse den generaliserte Schrödinger-ligningen, at ...". )


Vi er ikke nerder nei

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:44   #48
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Et slags hint:

Løs Partikkel i boks og ta noen grenseverdier.

Det er snart 100 år siden Dirac og Schrødinger lekte seg med dette i dag ‘klassiske’ bildet av atomer.


__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:44   #49
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.826
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Å holy crap, jeg har glemt mye mer enn det jeg trodde jeg noengang hadde lært.

Ikke vær lei deg vennen. Vi har ikke hatt dette her vi, det er jeg sikker på. Dette var for Matte- og Fysikk-folka, ikke for oss Smøregutter.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:48   #50
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ikke vær lei deg vennen. Vi har ikke hatt dette her vi, det er jeg sikker på. Dette var for Matte- og Fysikk-folka, ikke for oss Smøregutter.

Stemmer nok det. 2. årskurs fysikkfag var dette for oss - eller 3.? Nei, det må nesten ha vært 2., for jeg rømte da skrekkslagen inn på matte etter dette.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:51   #51
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Stemmer nok det. 2. årskurs fysikkfag var dette for oss - eller 3.? Nei, det må nesten ha vært 2., for jeg rømte da skrekkslagen inn på matte etter dette.

Jeg hadde dette - wait for it - høsten 1996, og har ikke åpnet boka siden. Dette var forøvrig semesteret etter det tidligere omtalte og fortrengte kurset MA108, så 1996 var jeg-er-domm-som-et-brød-året for meg

Det var vel rett etter dette at jeg vridde av mot signalbehandling, mer min greie, det.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 14:53   #52
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av m^3, her.

Jeg hadde dette - wait for it - høste 1996, og har ikke åpnet boka siden.

Hvis det stemmer at det var i 2. klasse jeg hadde dette, så var det våren 1991. Og jeg har definitivt heller ikke åpnet boken siden.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 16:59   #53
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Ikke vær lei deg vennen. Vi har ikke hatt dette her vi, det er jeg sikker på. Dette var for Matte- og Fysikk-folka, ikke for oss Smøregutter.

: puh: Men jeg har faktisk forvillet meg inn på Matte- og Fysikkmattefag. I fjerde klasse, da jeg tok et fag jeg trodde jeg garantert kom til å få bruk for. Men der tok jeg styggelig feil, men jeg rodde meg i land og fikk en brukbar karakter til slutt. Men herregud, de folka var nerder de. Har aldri i mitt liv vært i en forsamling med så mange nerder på en gang.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 17:12   #54
Senna
Javel
 
Senna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The Sun
Innlegg: 3.893
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Her har ikke jeg noe å gjøre nei...

__________________
Ertekroken (j-99), stabukken (g-02) og minsten (g-05)
Senna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 20:37   #55
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

: puh: Men jeg har faktisk forvillet meg inn på Matte- og Fysikkmattefag. I fjerde klasse, da jeg tok et fag jeg trodde jeg garantert kom til å få bruk for. Men der tok jeg styggelig feil, men jeg rodde meg i land og fikk en brukbar karakter til slutt. Men herregud, de folka var nerder de. Har aldri i mitt liv vært i en forsamling med så mange nerder på en gang.

Det var en del raringer der, ja (sa hun uten snev av selvironi ). Hvilket fag var det? Ikke logikk, vel? (Altså, dette var ikke et forsøk på å være spydig angående din logiske sans, bare et lite spontant latterutbrudd ved tanke på foreleseren i det faget. Det hele endte vel gjerne med den andre av mine to stk. 4.0, hvis jeg husker riktig.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:12   #56
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.476
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Nei, det var ikke logikk. Faget het Matematisk Modellering, hvis jeg ikke tar altfor mye feil. Foreleseren var virkelig helt loco, han hadde en tavleteknikk som kunne ta pusten fra en. Han hoppet frem og tilbake, visket ut litt her, rettet på seg selv litt der, tilføyde noe helt nederst og skrev over noe øverst. Jeg fikk ikke en eneste god notat derifra. Og så likte han ikke maskinstudenter, så vi fikk ikke akkurat mye støtte og oppmuntring. Han syntes vi kunne tusle oss tilbake til Gamle Kjemi, der vi hørte hjemme.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:29   #57
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.129
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Å huff, det faget likte jeg heller ikke. Det var obligatorisk på matematikk, ellers ville jeg aldri tatt det. (Jeg begynner langsomt å huske i hvilken grad jeg faktisk overhodet ikke hadde lyst til å jobbe med det jeg var utdannet til ... )

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:33   #58
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.864
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Å huff, det faget likte jeg heller ikke. Det var obligatorisk på matematikk, ellers ville jeg aldri tatt det. (Jeg begynner langsomt å huske i hvilken grad jeg faktisk overhodet ikke hadde lyst til å jobbe med det jeg var utdannet til ... )

Du skulle vært hos oss, du, vet du!

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 21:39   #59
mehmet
Går stille i dørene
 
mehmet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
Innlegg: 1.815
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Godt det er flere som ble skremt av matte/fysikk-gjengen - jeg var en slik i 1 dag (på immatrikuleringen) før jeg rømte til et annet fakultet.

Og så må jeg innrømme at den likningen bare gløttet jeg på før jeg så at det var ikke noe å bryne seg på for meg.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 08:59   #60
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Utfordring - ligning

Jeg ser at interessen for å komme frem til en løsning har dalt betraktelig.
Så jeg tillater meg å formidle svaret for de som holder pusten av spenning:

E= -ma^2/2h^2
Y(x) = (ma/h^2)^0.5*e^(-m*a*abs(x)/h^2)

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no