Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-14, 19:57   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi har akkurat hatt en på befaring. Og det er jo ikke gratis. Litt flaut er det også, for det var tydelig at vi ikke hadde det rent nok. Krøsus slår inn hos meg og jeg lurer på om det virkelig er verdt det eller om man heller bør ta seg sammen og spare de pengene til noe annet. Blir det fortsatt såpass mye styr og rydding, flekkvasking og flikking at man egentlig ikke merker den helt store forskjellen?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:02   #2
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Ja, det er verdt det. Vi har annen hver uke. Burde hatt hver uke, men det tar vi oss ikke råd til. Og ja, det er styr med den ryddinga men å ha hele huset rent samtidig er suverent, noe vi ellers aldri hadde fått gjennomført.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:02   #3
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.896
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jeg synes definitivt det er verdt det. Det blir ikke perfekt, men greit nok. Det gjør også at vi faktisk må rydde hver onsdags kveld/torsdag morgen. Noen sure torsdagsmorgener har vi hatt, men fy så herlig det er å komme hjem til nyvasket hus! Stort sett vasker vi aldri badene selv, kjøkkenet må selvsagt vaskes og gulv moppes/støvsuges, ikke minst pga hunden. Jeg skulle gjerne hatt vaskehjelp 2 ganger i uken, men det blir litt vel dyrt

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:03   #4
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi har et polsk vaskefirma, betaler moms og de betaler skatt.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:04   #5
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.712
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi har en gang i uken, og det er antakeligvis en av de mest fornuftige tingene vi bruker penger på. Definitivt verd det.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:08   #6
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Hvor mye betaler dere?

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:20   #7
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.590
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jeg har valgt å ikke ha vaskehjelp etter flere runder der jeg har ønsket meg det. Når jeg velger å avstå så er det av flere årsaker. Økonomi er nå en ting, men jeg har også betenkeligheter med å sette bort de tingene som krever fysisk aktivitet av meg. Jeg sitter hele dagen på jobb og enda så kjipt det er å vaske så er det fysisk arbeid på sitt vis. Jeg har godt av å kjenne hvordan det føles å bruke kroppen til noe nyttig. Jeg syns også det gir en flau følelse at vi, som er friske og raske skal betale bort alt det kjedelige bare fordi vi kan. Dessuten så syns jeg det ville vært synd om ungene aldri skulle delta i den typen husarbeid. Jeg liker heller ikke tanken på å ha fremmede folk i huset og syns dritten etter oss er såpass intimt at jeg vil ordne opp i den selv. Så, nei, for min del har jeg ikke funnet vaskehjelp verdt verken penger eller samvittighet.

Hva andre gjør har jeg ingen mening om altså. Jeg har fritid nok til å vaske selv og ønsket om vaskehjelp handler kun om at jeg syns det er kjedelig. Det er ikke grunn nok for meg.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:24   #8
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.244
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi har annenhver uke og tror det er en av de siste tingene jeg ville spart på.

Må fortsatt vaske klær og ta storvasker pluss tørke over bad og kjøkken utenom.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:25   #9
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.038
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Vi har vaskehjelp annenhver uke. Det er så absolutt verdt det. Barna deltar likevel, for det må gjøres litt innimellom.
Om vi ikke hadde jobbet såpass mange kvelder i uka, hadde jeg kanskje vasket selv.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:27   #10
Stine-mor
Firebarnsmor
 
Stine-mor sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 9.741
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Jeg har fått beskjed av fysio at jeg bør vurdere vaskehjelp. Så jeg følger litt med her.
(Jeg burde vel ansatt ryddehjelp i samme slengen, men det er en annen sak. )

__________________
06.09.01 ~ 25.05.03 ~ 23.01.06 ~ 12.03.09.
Stine-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:29   #11
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Ja! Jeg mener det er noe av det mest fornuftige vi har valgt å prioritere penger på. En investering i ekteskap og familie!

Jeg trodde det ville være pes å rydde klart huset annenhver uke, men faktisk så har det ført til at huset er mer ryddig jevnt over!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:31   #12
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.940
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Ja, det er verdt det. Vi har annen hver uke. Burde hatt hver uke, men det tar vi oss ikke råd til. Og ja, det er styr med den ryddinga men å ha hele huset rent samtidig er suverent, noe vi ellers aldri hadde fått gjennomført.

Ja, mkj sa det! Vi har ikke nå på sommeren og det er fullstendig texas her

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:35   #13
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.011
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Hvis jeg skulle vaske grundig selv måtte jeg hatt en ryddig familie. Det har jeg ikke. Så jeg rydder kontinuerlig.
Når jeg nå har en moderat rotete gjeng å leve med så klarer jeg rett og slett ikke få tid/krefter til å vaske grundig. Jeg betaler meg ut av det for å få tid til å finne på ting med familien.

Og...
vi har det jevnt over mye mer ryddig enn før.
Jeg jobber 100 prosent med reisende mann.
I tillegg må det jo altså kontinuerlig ryddes. Vaske klær. Brette...få det inn i skap. Diger hage og plen. Tørrmopping og litt vask av toalett. Pluss at jeg vasker selv tre soverom og kjellerstue.
Så jeg hadde mye dårligere samvittighet før med mindre tid.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:35   #14
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Ja, mkj sa det! Vi har ikke nå på sommeren og det er fullstendig texas her

Her også!!

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:36   #15
Frk_Fryd
i tåka
 
Frk_Fryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 1.899
Frk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smartFrk_Fryd imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Her også!!

Her og!

Frk_Fryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:47   #16
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.908
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Nå har ikke vi et valg på samme måten, men jeg ville nødig vært uten vaskehjelp, ja. En ting er at det holdes renere, men siden vaskehjelpen kommer ukentlig så holder vi det også mye ryddigere enn før. Forskjellen merkes godt de ukene der hun av en eller annen grunn ikke kommer.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:52   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Ja! Ja! Ja! For tiden har vi bare rengjøring av første etasje (stuer, kjøkken, bad og trapp til andre). Vi har droppet rengjøring av soverommene i andre etasje, dels av økonomiske grunner, dels fordi vi ikke orker styret med å rydde ungenes rom til bestemte tidspunkt, og dels fordi vi aldri er i andre etasje annet enn om natten så behovet er langt mindre der.

Jeg syns kjøpt renhold gir meg økt livskvalitet, rett og slett.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:52   #18
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.554
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Det med at "da må vi jo rydde hver onsdagskveld" er egentlig argument nok for meg... det hadde vært gull det!

Vi må bare få ryddet nok til at det er vits i vaskehjelp... eller noe sånn.

Reelt sett blir det nok ikke, man er da sunnmøring og vet jo at vi kan gjøre det selv gratis...

Men det skal i alle fall seriøst vurderes, det er vi enige om. Sånn i løpet av året

Det å ha ryddig hus, rent og fint, en gang i uka er jo knall.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 20:55   #19
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.494
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Seinast i går kveld sa eg at det ikkje er verdt alt stresset, kranglinga og maset som ryddinga medfører. Men i dag, då eg kom heim til strøkent og reint hus, var det verdt det likevel.

Medan eg var i normalt god fysisk form, tenkte eg som Røverdatter, at eg aldri skulle ha vaskehjelp, i alle fall ikkje viss eg fekk barn, fordi eg tenker at ungar har godt av å lære seg at vi ikkje bare betaler oss ut frå dei kjipe oppgåvene. Men slik situasjonen er nå, ramler det så mykje ekstra på mannen, at vi prioriterer det.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-14, 21:01   #20
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vaskehjelp - synes du det er verdt det?

Det er ikke aktuelt for oss å ikke ha vaskehjelp. Det er nok krangling om rydding om vi ikke også skulle krangle om vaskingen.

Det er dyrt, men det er verd det.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no