Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Et spørsmål om innboforsikring

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-14, 12:35   #1
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Et spørsmål om innboforsikring

Da jeg kom hjem fra 2 ukers ferie og gikk ned i vaskekjelleren oppdaget jeg at det hadde vært en slags lekkasje i kjelleren ved vaskemaskinen og skittentøyet som da stod der i kurver av stoff, har ligget vått i en fuktig kjeller(med 30 grader utenfor pga finværet) og rett og slett mugnet. Det uheldige var at mye av dette var ulltøy fra blant annet nøstebarn som jeg egentlig hadde planer om å vaske og brette og sortere for høsten, før jeg dro men ikke rakk.
Skulle begynne på det nå i helgen men fikk litt sjokk her. Tror jeg må kaste alt siden det ikke kan vaskes på høy temperatur.
Det var også endel sengetøy som ikke er av den billige sorten.
Prøvde å gå igjennom noe av det nå, og har prøvd å vaske sengetøyet på
90 grader men flekker av mugg er der enda. Har heldigvis trukket kontakten ut fra vaskemaskinen før jeh sto så den er i orden sånn sett men ser ut som den er skadet/rustet litt på undersiden pga vannet.

Spørsmålet er om dette er noe som er verdt å kreve forsikringen om? Det er så og si alt ulltøyet til ungene for høsten som jeg kjøpte på
Janus og nøstebarn i fjor. (På salg da men nypris er jo mye mer...) Dvs verdt mye penger. Har ikke skrevet ned enda men regner med over 2500 i kun ulltøyet.
Så er det hjemmestrikkede sett, Fanakofter, monsterbukser osv.

Har ikke regnet på det enda...

Hva tror dere? Er det vits å prøve?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 12:45   #2
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Oi ser nå at egenandelen antageligvis er på 8000! Det er jo sjokkerende mye! ��

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 13:03   #3
Bokormen
Absolute Beginner
 
Bokormen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.815
Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Så ergelig! Jeg mener å huske at vi reddet noe ulltøy som lå fuktig i en plastpose (skiftetøy fra barnehagen). Først la jeg det i eddik over natten, og så lurer jeg på om jeg kokte det opp i en kjele? Så lenge det lå stille i vannet gikk det fint med høy temperatur.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 13:06   #4
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Det er ikke temperaturen som ødelegger ulltøyet, men omdreininger har jeg lært på Newton.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 13:54   #5
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Det skader vel ikke om jeg prøver å vaske på 60 grader uten sentrifugering da kansje?

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 13:59   #6
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Ring forsikringsselskapet og hør. Det er ikke alltid egenandelen er like stor på alt. Selv fikk jeg knust bilruta i vår og da jeg så på forsikringspapirene sto det at det var 1500 i egenandel, men så fikk jeg brev fra forsikringsselskapet når skaden var utbedret om at de hadde ordnet alt og jeg betalte aldri noen egenandel. Så det er verd å sjekke ut. 8000 syntes jeg forresten var veldig mye på innbo.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 14:01   #7
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.885
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det skader vel ikke om jeg prøver å vaske på 60 grader uten sentrifugering da kansje?

Usikker på om omdreininger i selve vaskeprogrammet før sentrifugering er skadelig. Ville nok prøvd Bokormens forslag.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 14:19   #8
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.204
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Jeg ville også ringt forsikringsselskapet. Æsj, så kjedelig!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 14:22   #9
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Er ellers rommet tørt, har fuktigheten trekt ned i gulv eller vegger?

Omdreininger under vask har også betydning, høy temperatur når ulla er i ro går helt fint.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 14:44   #10
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Det er et fuktig rom. Betonggulv og det står en avfukter og går som huseier har satt inn. Det er spor av fukt på vegger der nede. Fysj. Jeg hater det og går kun ned for å vaske tøy.

Jeg har nå fjernet alt av skittentøyskurver osv. Skal ikke oppbevare noe der nede.

Jeg kan jo ringe forsikringsselskapet i morgen kun for å høre. Men hvis jeg beregner tapet av klær og sengetøy for ca 3500 og egenandelen er 8000 er det vel ikke vits?

Vet ikke hvordan det fungerer...

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 15:16   #11
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Ingen vits å bruke forsikringen om egenandelen er større enn verdien på det som er tapt eller skadet.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 15:19   #12
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Det skader uansett ikke med en telefon til selskapet, lønner det seg ikke, så sier de jo det. Forsikringsavtaler er lange som et vondt år, med mange unntak. Det er ikke sikkert at det går på innboforsikringen en gang hvis vannskaden er på huset. Så ring forsikringsselskapet så vet du helt sikkert hvordan det er.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 17:27   #13
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det skader vel ikke om jeg prøver å vaske på 60 grader uten sentrifugering da kansje?

Ville tatt sjansen på et plagg.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 17:29   #14
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Det skader uansett ikke med en telefon til selskapet, lønner det seg ikke, så sier de jo det. Forsikringsavtaler er lange som et vondt år, med mange unntak. Det er ikke sikkert at det går på innboforsikringen en gang hvis vannskaden er på huset. Så ring forsikringsselskapet så vet du helt sikkert hvordan det er.

Enig i det. Ta en telefon i morgen og hør.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 17:33   #15
Cauchy
Bør lage seg en tittel selv
 
Cauchy sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2012
Innlegg: 1.717
Cauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smartCauchy imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring..

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Det skader vel ikke om jeg prøver å vaske på 60 grader uten sentrifugering da kansje?

Slik jeg har forstått det er det temperatur kombinert med bevegelse som gjør at ull krymper, og et vanlig vaskeprogram vil jo ha en del bevegelse mens temperaturen er høy. Jeg hadde ikke prøvd, i hvert fall ikke med Nøstebarn.

Cauchy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 17:40   #16
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Nøstebarnull krymper ved temperaturer over 30 grader (og noen ganger mindre) i maskin. Det tåler imidlertid å kokes i kjele på ovnen - fordi det er bevegelsene i trommelen når tøyet vaskes (ikke bare sentrifugeres) som gjør at det krymper.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 18:45   #17
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Jeg ville absolutt ha sjekket forsikringen. Jeg har blitt postivt overrasket flere ganger.

Og klær med mugg på, de ville jeg kastet tvert, uansett hvor mye eller lite temperatur de tålerå vaskes på.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-14, 18:46   #18
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Men ikke kast noe før du har snakket med forsikringsselskapet, så klart.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-14, 22:39   #19
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.403
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Hvordan gikk det? Hva sa forsikringsselskapet?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-08-14, 17:52   #20
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Et spørsmål om innboforsikring

Jeg glemte det.
Har så mye i hodet om dagen.
Håper det ikke er forseint.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no