Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

IKEA-følelser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: IKEA - hva føler du?
Jeg elsker IKEA og IKEA elsker meg. 73 73,74%
IKEA er noe herk og jeg hater det. 5 5,05%
IKEA, schmikea. Couldn't care less. 20 20,20%
Denne pollen har vi hatt før, men for all del... 3 3,03%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-08, 22:14   #1
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Spørsmål

IKEA-følelser

Hvordan har du det i forhold til IKEA?
Elsk, hat, likegyldighet, avhengighet, osv. Poll kommer, men utdyp gjerne.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:15   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

Jeg elsker IKEA og kunne brukt hundretusener av kroner der inne. Vi har desverre IKEA 5 minutter fra der vi bor, så det går endel spenn der ja.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:18   #3
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

IKEA har mye bra og mye ræl.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:19   #4
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

*imens jeg venter på pollen*

Jeg har et veldig nært og godt forhold til IKEA. I perioder stikker jeg innom flere ganger i måneden. Hvis vi f.eks skal pusse opp et rom, går jeg rundt og snikfotograferer og henter inspirasjon med mobilen min. Med tanke på prisnivået på en del møbler (f.eks bokhyller og oppbevaringsmøbler) så føler jeg at IKEA er det eneste alternativet.

Det jeg ikke liker er at eieren og grunnleggeren av IKEA sies å ha hatt nazistiske sympatier under krigen (aner ikke hvor han står per i dag), det tenker jeg faktisk på innimellom.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:20   #5
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

Jeg savner et alternativ mellom 1 og 2.

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:20   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

Ja, også er det selvsagt julaften og bursdag og alt på en gang når IKEA-katalogen kommer. For et par år siden ble jeg tipset om at den legges ut på de svenske hjemmesidene en god stund før vi får katalogen, så nå har jeg som regel lest grundig igjennom innen katalogen kommer i posten.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:21   #7
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: IKEA-følelser

Jeg har tilbrakt en del tid på IKEA i forbindelse med flyttingen nå. Den eneste måten å ikke få blødende magesår på, er å ha en handleliste og holde seg blindt til denne. Hvertfall med mann på lasset. :grøss:

Men av en eller annen grunn ender jeg alltid opp med noe IKEA-ræl, eller geniale ting derfra, så noe bra må det være. Likevel - hater det.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon


Sist redigert av Ami : 28-06-08 kl 22:23. Årsak: Utdyping.
Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:21   #8
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IKEA-følelser

Jeg elsker Ikea! Restauranten, den billige softisen, alt dillet, og barneavdelingen.

Og prisene!

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:22   #9
Spoon
med mange baller i lufta
 
Spoon sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: I et grått hus i Trøndelag
Innlegg: 3.322
Blogginnlegg: 66
Spoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt liktSpoon er virkelig godt likt
Standard

Sv: IKEA-følelser

Har stor sans for IKEA Er ikke der så ofte, men bruker en del tid der når jeg først er der.........

Julepynten kan jeg dog spare meg for

__________________
Storesøster desember-05, Lillesøster april-08
Spoon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:24   #10
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg savner et alternativ mellom 1 og 2.

Jeg føler ikke noe intenst eierskap til denne pollen, så om noen modder vil sette inn flere alternativer så er det bare å hive seg rundt!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:24   #11
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IKEA-følelser

Jeg hater den "bruk og kast mentaliteten" som hele IKEA konseptet står for. (Billig & bytt ofte)

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:25   #12
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Ms.Lee, her.

Jeg elsker Ikea! Restauranten, den billige softisen, alt dillet, og barneavdelingen.

Og prisene!

Denne trekker helt klart opp!

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:28   #13
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg hater den "bruk og kast mentaliteten" som hele IKEA konseptet står for. (Billig & bytt ofte)

Står de for en slik mentalitet altså? Jeg skjønner jo at billig gjør at man ser sitt snitt til å skifte ut oftere, men jeg kan ikke si å ha fanget opp at dette er noe IKEA står for. Jeg synes faktisk en del av IKEA-møblene er ganske solide, bokhyller og seksjoner som ble kjøpt da jeg var liten er faktisk fortsatt i bruk - om enn ikke hjemme hos meg.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:28   #14
Lotte
Aktiv
 
Lotte sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 172
Lotte er litt kul
Standard

Sv: IKEA-følelser

Jeg liker i IKEA jeg, men IKEA har en tendens til å få meg til å bli fryktelig hissig. Viktig med nok mat, drikke og ikke minst tid for å klare seg unna krangling på IKEA.

Lotte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:28   #15
Maxine
Einsam
 
Maxine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Innlegg: 6.068
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg savner et alternativ mellom 1 og 2.

Jeg også.

Vi bor langt fra IKEA, og hver gang jeg kommer dit, blir jeg skuffet over etellerannet. Men for all del, mye fint og praktisk også.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:31   #16
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Står de for en slik mentalitet altså? Jeg skjønner jo at billig gjør at man ser sitt snitt til å skifte ut oftere, men jeg kan ikke si å ha fanget opp at dette er noe IKEA står for. Jeg synes faktisk en del av IKEA-møblene er ganske solide, bokhyller og seksjoner som ble kjøpt da jeg var liten er faktisk fortsatt i bruk - om enn ikke hjemme hos meg.

Enig. De IKEA-møblene vi har er ganske så solide og bra og vi kommer ikke til å skifte dem ut på mange år enda. MANGE år.

HELE kjøkkeninnredningen vår er forresten fra IKEA. Vi byttet ut hele kjøkkenet vårt (rev ut absolutt alt til det bare var et tomt rom igjen) i 2006 og satte inn nytt. Kjempeflott og BRA kjøkken (har fått masse skryt for det) til den nette sum av rundt 25.000,- kroner!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:31   #17
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Står de for en slik mentalitet altså? Jeg skjønner jo at billig gjør at man ser sitt snitt til å skifte ut oftere, men jeg kan ikke si å ha fanget opp at dette er noe IKEA står for. Jeg synes faktisk en del av IKEA-møblene er ganske solide, bokhyller og seksjoner som ble kjøpt da jeg var liten er faktisk fortsatt i bruk - om enn ikke hjemme hos meg.

Om IKEA står for en bruk og kast mentalitet? JA det vil jeg i aller høyeste grad si og det "markedsfører" de seg jo på også. Så og si 100% av utvalget til IKEA er produsert i lavkostland og hva sier de når du skal kjøpe kjøkken f.eks? Er du ikke fornøyd med fargen på skapene er det jo bare å kaste og kjøpe nye, det er laget for å holde en liten stund, billig å bytte. Gud og envher småbarnsfamilie jeg kjenner kjøper IKEA møbler når ungene er små for "de skal bare ha de noen år" osv osv.

Hvorfor liker folk IKEA? Som tråder her viser, masse billig stash, så ja i aller høyeste grad, jeg synes IKEA er MYE verre en det aller meste annet.

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:32   #18
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Amidriel, her.

Denne trekker helt klart opp!

En av hovedgrunnene til å gå på Ikea. :elsker softis:

(Nå prøver jeg meg på lavkarbo, så da er det kanskje en fordel at jeg bor milevis unna Ikea. )

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:35   #19
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg savner et alternativ mellom 1 og 2.

Jeg også. Jeg liker Ikea, men følelsen er ikke så sterk at jeg vil si at jeg elsker det.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-06-08, 22:38   #20
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: IKEA-følelser

Vi bor 50 mil unna Ikea, så det er naturlig nok ikke så ofte jeg er innom der.
Jeg syns Ikea har mye bra (men også mye elendig). Jeg elsker å gå rundt å se, men når det kommer til handling kommer jeg stort sett ut fra butikken med en 10 pakning med sjokolade som ligger ved kassen. Det er alt for stort utvalg til at jeg klarer å ta et valg. Hvis jeg skal handle noe på Ikea, så må jeg ha bestemt meg på forhånd for hva jeg skal ha.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ikea


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no