Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

IKEA-følelser

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: IKEA - hva føler du?
Jeg elsker IKEA og IKEA elsker meg. 73 73,74%
IKEA er noe herk og jeg hater det. 5 5,05%
IKEA, schmikea. Couldn't care less. 20 20,20%
Denne pollen har vi hatt før, men for all del... 3 3,03%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 99. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-07-08, 11:38   #101
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Neivel. Siden du er overbevist om det motsatte så tror jeg ikke det er vits i å argumentere med deg. Men jeg foreslår at du leser følgende linker:
Arbeidsforhold
Klimaendringer
Skogbruk
Barnearbeid
Internasjonalt samfunnsansvar
Nasjonalt samfunnsansvar
Samarbeidspartnere

Og hvis hvis du mener at IKEA juger så det renner av dem, kan du jo sjekke hva samarbeidspartnerne deres syns om dem, i og med at det er tunge organisasjoner som Redd Barna, Unicef, WWF, Greenpeace, Clean Cargo Working Group, Bulding and wood workers international, Sow a seed m.fl.

Jeg kan bare gjenta, så lenge IKEA kjøper mesteparten av varer fra Kina så synes jeg det er et problem. Hvis de hadde valgt et land der de selv kan ha oversikten så hadde det vært mye bedre i mine øyne. De fleste organisasjoner, inkl Telenor hadde samme gode omtale av aktører og se hvordan de bedrev sin virksomhet. Det er greit å ha fine papirer som snakker fint om corporate social responsibility but to walk the talk er noe helt annet så ja, vi vil nok forbli uenige.

Så til slutt så vil jeg bare gjenta at det faktisk er konseptet IKEA, det de står for og representerer, som jeg finner svært lite attraktivt og sunt

Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 14:55   #102
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Helt objektivt synes jeg også at det er veldig greit at de uten veldig god økonomi kan møblere hjemmene sine uten å måtte ta opp forbrukslån.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 15:02   #103
Ami
kamelkonsument
 
Ami sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Fjordland
Innlegg: 2.775
Blogginnlegg: 74
Ami er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt liktAmi er virkelig godt likt
Standard

Sv: IKEA-følelser

Altså. Jeg hater ikke selve IKEA. Så veldig. Jeg bare hater å være der, sammen med alle de andre menneskene (*misantrop*).
Prisene er absolutt folkevennlige, og selv om produktene kan variere litt i kvalitet, ser jeg at vi har veldig mye IKEA-møbler og -ting i huset. Så jeg har nok vært innom der litt oftere enn jeg liker å innrømme.

__________________
Amidatter '06, Amisønn '08
"Life is what passes you by while you're busy making other plans." John Lennon

Ami er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-07-08, 15:09   #104
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.157
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: IKEA-følelser

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Jeg kan bare gjenta, så lenge IKEA kjøper mesteparten av varer fra Kina så synes jeg det er et problem. Hvis de hadde valgt et land der de selv kan ha oversikten så hadde det vært mye bedre i mine øyne. De fleste organisasjoner, inkl Telenor hadde samme gode omtale av aktører og se hvordan de bedrev sin virksomhet. Det er greit å ha fine papirer som snakker fint om corporate social responsibility but to walk the talk er noe helt annet så ja, vi vil nok forbli uenige.

Så til slutt så vil jeg bare gjenta at det faktisk er konseptet IKEA, det de står for og representerer, som jeg finner svært lite attraktivt og sunt

Men hvor skal man handle da? Hvis til og med Ikea med alle sine gode hensikter sriver med snusk?

Jeg kan ikke spikke meg en spisestue heller?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
ikea


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no