Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-09-11, 14:48   #41
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Jeg er bare misunnelig for jeg vet du skal til ett helt fantastisk sted.
Åhh som jeg savner luktene, varmen, stedet og alt man kan oppleve.

Hvis dere tar til venstre ut på hovedveien, kjør ett lite stykke og sving av på 192 (mot Kissimee), ett lite stykke bortover der kommer dere til Long Horn steakhouse (her kan det lønne seg å booke bord, ring før dere reiser fra leiligheten, så står bordet klart) og Olive Garden, begge steder har fantastisk mat.
Jeg har adressene til store bra shoppingsentre og outlets hvis du vil ha (har en egen Amerika bok med adresser hvor vi har vært til senere bruk )

T-Rex Restauranten i Down Town Disney er en opplevelse for små gutter, book gjerne bord eller gå dit først når dere kommer for å få tid når dere ønsker å spise.

Publix som ligger i gangavstand er åpen til kl 22, hvis dere vil ha noe enkelt med til leiligheten første kvelden.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 15:35   #42
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Takk igjen, Fløyel! Jeg tar gjerne i mot adresser, ja! T-rex kaféen står på listen vår.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 21:30   #43
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.465
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Olive Garden, begge steder har fantastisk mat.

Anbefaler absolutt Olive Garden, også et veldig fint sted å spise lunsj faktisk. Be om soup, salad & breadstick, i alle fall til dere voksne. Da får dere en god suppe, masse god salat og ferske nybakte, breadsticks. Be om marinara sauce til å dyppe breadsticks i.

Synes også Red Lobster har grei lunsj, masse god fisk og gode reker, rimelig. Det er faktisk billig å spise ute i Florida synes jeg og masse godt å velge i.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 22:59   #44
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Høres veldig bra ut!

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 01:28   #45
Mamarazzi
Jazzbabe
 
Mamarazzi sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Elvebyen
Innlegg: 1.640
Mamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt avMamarazzi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Drar opp denne, i tilfelle noen har flere tips!

*abonnerer* Er i Orlando fra 13.-16. oktober før karibiencruise .

__________________
Venner er de brødre og søstre man selv velger
Mamarazzi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 13:56   #46
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Jeg må bare takke for alle tips, nok en gang! Vi kom hjem i går, etter tre fantastiske uker i Florida! Jeg er helt forelsket i stedet, og vi skal definitivt tilbake! Både barn og voksne har storkost seg, så dette anbefales. Jeg har aldri før hatt en ferie som har hatt "alt" på samme måte. Flyturene gikk som en drøm, og barna var helt eksemplariske.

Sånn kjapt og greit:

Clearwater Beach: Fantastisk strand! Kjøreturen ble litt drygere enn forventet, med en noe varm og lei ettåring i baksetet (foreldrene kom på etterhvert at solblendingsgardin på bilvinduet ville gjort seg... ).

Disney World: Vi var i Magic Kingdom, Epcot, Disney Hollywood Studios, Typhoon Lagoon, og T-Rex Café i Downtown Disney. Av parkene er nok Magic Kingdom og Typhoon Lagoon det vi kommer til å huske best. Sistnevnte var en utrolig fin vannpark! Epcot var mildt sagt litt hardt i 30 varmegrader og to små barn. Det var meldt overskyet og litt kaldere den dagen, men værvarselet slo ikke til. Disney Hollywood Studios var helt greit, men ikke noe jeg hadde gjort om igjen. T-Rex Café var utrolig, og jeg kommer aldri til å glemme ansiktene til guttene når vi gikk inn. Poden ble stum og storøyd, mens minsten hylte høyt i begeistring. Hele kaféen er, seriøst, full av "levende" dinosaurer. Det er som å være i en underjordisk grotte, og ca hvert 20 minutt går lysene av, og alle dinosaurene "vekkes til live" samtidig. Helt spesielt! Det får nesten bare være at maten bare var av typisk park-standard.

Sea World: Magisk dag for både store og små. Å få mate delfinene er nok høydepunktet, og Johannes hylte av fryd hele Shamu-showet. Opphavet likte de to berg- og dalbanene, Kraken og Manta.

Universal's Islands of Adventure: The Wizarding World of Harry Potter Det var så mye større og mye mer detaljert enn jeg hadde sett for meg! Da vi stod i kø til "The Forbidden Journey" stod vi bak ei som må karakteriseres som "blodfan", og hun var praktisk talt på gråten. Av lykke. Det kan forstås. Til og med gubben, som ikke er Harry Potter-fan i det hele tatt, synes det var beste delen av parken. Dog ristet han oppgitt på hodet over milelange køer foran bodene som solgte tryllestaver og butter beer.
Etter å ha vært i Harry Potter-delen, så gjorde man jo den oppdagelsen at det var der alle de besøkende i parken var, for køene ellers var mye kortere. Vi hadde Quick Pass, men de var kun nødvendige i Harry Potter-delen, selv om man gjerne skipper 10-15 minutters køer også... Da vi kom ut av Hogwarts var ventetiden til "The Forbidden Journey" på 75 minutter. På en torsdag, i lavsesong...
Resten av parken var ok, men jeg synes Islands of Adventure var litt masete og langt fra lige gøy som Magic Kingdom og Sea World. Og når det står "You may get wet" i Islands of Adventure, så betyr det at de bokstavelig talt spyler deg kliss gjennomvåt. Ikke bare at du muligens blir truffet av en vannsprut her og der.

Vi shoppet jo en del, og koffertene var stapp fulle på vei hjem. Til tross for at vi kjøpte en koffert ekstra.

Vi fløy forresten KLM/Delta (Stavanger - Amsterdam - Detroit - Orlando). Det var veldig greit og knirkefritt, selv om jeg ser at det kunne vært en fordel å slippe mellomlandingen i USA. Likevel var det langt mindre styr enn vi var forespeilet, og siden flyet fra Amsterdam var noe forsinket så holdt Delta igjen flyet til Orlando for oss (i 15 minutt). Jeg så jo at vi slapp lett unna, når vi har barn som ikke gråter, men bare sovner når de blir trøtte. Poden merket vi knapt at var med ombord, mens minsten delte vi jo på å ha i fanget. Det gikk veldig, veldig greit.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder

Sist redigert av Niobe : 24-10-11 kl 14:01.
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 14:32   #47
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.860
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Åh, det høres helt fantastisk ut. Takk for at du deler.

Du må gjerne fortelle mer og litt om dere var på Cruise og om dere kjørte sydover til Miami og hva dere så.
VAr dere i den krokodillefarmen i Everglades?
Og litt om hva ting kostet. Hvor mye hadde dere regnet med og hvor mye tror du at dere har brukt - om du tør å summere..

Jeg faller oftere og oftere tilbake på at vi skal til Orlando og også helst en liten tur til Florida den sommeren som mannen fyller 50. Det er riktignok i 2014 men tror det er greit å begynne å spare litt... jeg har regnet grovt på at 3 uker "over der" vil komme på 80.000,-
Tror det ville vært supert for mine gutter, de er da 12 og nesten 9 år.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.

Sist redigert av GinaK : 24-10-11 kl 18:00.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 14:38   #48
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Jeg nekter å summere.

Vi var ikke på cruise, men vi reiste sammen med søsteren min og hennes samboer, og de var på cruise andre uken. Jeg tror skipet het "Allure of the Seas", og gikk fra Fort Lauderdale. De var blant annet på Jamaica og i Mexico. De var også i Miami to dager før cruiset.

Vi kjørte mye mindre enn vi hadde trodd, rett og slett fordi barna trivdes dårlig med det. I tillegg hadde vi FLUST av tilbud innen en radius på 30 kjøreminutter. Vi var ikke i Everglades. Det er 3-4 timers kjøretur til Fort Lauderdale/Miami fra Orlando, og det ble for langt for oss med en seksåring og en ettåring. Det får bli neste gang.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 18:03   #49
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.421
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Alligatorfarmer (ja alligator, det er alligator i Everglades, ikke krokodiller, de er langs kysten) rundt Miami finnes det mange av. Om man skal ned mot Key West så anbefaler jeg. www.everglades.com og ikke minst nationalparken som er helt nær http://www.nps.gov/ever/historyculture/royal-palm.htm. På veien får du se et amerikansk fengsel. Du må også stoppe på Robert is here og kjøpe en smoothie (eller milkshake).

Skal man ikke syd for Miami så er http://www.sharkvalleytramtours.com/ veldig bra. Ikke så langt å kjøre og man er ikke i en kunstgjord park uten i virkelige Everglades (på samme måte som i Royal Palm), her er det turer med trams og man lærer mye og ser mye. Husk å spise noe før dere tar turen ut, ha med drikke og solbeskyttelse.

Vil man se fler typer dyr og kanskje overnatte ute i villmarken i hytte så er http://www.billieswamp.com/ en favoritt, spesielt for barna. Her må man nesten ta både båt og den store bumpern rundt. På veien så kan man stoppe på indianermuseum og man kjører igjennom Seminolebyer.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:46   #50
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Åhh! Jeg VISSTE at dere kom til å få en fantastisk ferie. Var dere fornøyd med bo-stedet også? Jeg får reisefeber bare av å lese hva du har opplevd siste 3 uker. Vil tilbake NÅ!!!

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 19:55   #51
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.810
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Høres ut som dere har hatt en super ferie!
Men jeg må jo innrømme at jeg er overrasket over at dere orket så mange parker med en ett-åring og en seks-åring. Det er kanskje ikke fullt så varmt og så folksomt som det er i midten av juli? Etter 2 parker var jeg nemlig mer enn nok mettet av folk og varme.
Men når jeg leser slike reiseskildringer så er jeg ganske så sikker på at vi skal tilbake til Florida en gang!

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:07   #52
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Ja, vi var veldig fornøyde med bosted! Himmel, for en diger leilighet! Så digg med eget bad til hvert soverom! Vi hadde stort sett bassengområdene for oss selv, og både vi og barna likte best det minste, med boblebadet. Der var også det store bassenget oppvarmet, sånn at minsten ikke ble kald så fort. Han er litt frysen av seg. Alt var rent og pent, og virket godt vedlikeholdt. Vi likte godt at det var så rolig der, samtidig som vi hadde gangavstand til butikken og hele Orlando-underholdningen en halvtime unna. Helt perfekt!

Vi skal definitivt tilbake.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:09   #53
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.910
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Mex, her.

Høres ut som dere har hatt en super ferie!
Men jeg må jo innrømme at jeg er overrasket over at dere orket så mange parker med en ett-åring og en seks-åring. Det er kanskje ikke fullt så varmt og så folksomt som det er i midten av juli? Etter 2 parker var jeg nemlig mer enn nok mettet av folk og varme.
Men når jeg leser slike reiseskildringer så er jeg ganske så sikker på at vi skal tilbake til Florida en gang!

Vi hadde mellom 25 og 30 grader de to første ukene og mellom 20 og 25 grader siste uken. Og et par dager med styrtregn. Såpass at selv en vestlendig ble imponert. Så vidt jeg har skjønt så er ikke luftfuktigheten like plagsom i oktober som i juli. Det var i varmeste laget enkelte dager, men på tre uker får man spredd parkbesøkene godt utover. Vi fant fort ut at parker er best de dagene det er litt skyer! Minsten hvilte jo mye i vognen, uansett, og det er nok mye mindre folk i parkene nå enn i oktober. Selv om det var fascinerende mye folk likevel. Men vi så jo at parkeringplassene enkelte dager bare var halvfulle, f eks. Om det er fullt, så må det være grusomt mye folk... Barna var forresten ikke med i Islands of Adventure. Noen fordeler har det å reise med mormor og morfar.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:13   #54
Bille
Sånn passe sane
 
Bille sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.933
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Høres fantastisk ut! Vi reiser til Florida førstkommende helg.

__________________
07, 09, 13
Bille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:18   #55
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.465
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Åh, jeg blir rent misunnelig, altså. Savner veldig de fire flotte årene jeg hadde som student i Orlando, fantastisk by!

Høres deilig ut med sol og sommer nå, for her hjemme har vi regnet vekk de tre siste ukene.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 20:21   #56
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.421
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Ja, det er stor forskjell på varmen i juli og oktober. Luftfuktigheten er mindre, men det er fortsatt regnperiode så det kan regne noe og da går luftfuktigheten opp (men den er jo ikke like plagsomt når det ikke er så varmt). Oktober er som regel en veldig flott måned i Florida. Ikke så mye turister heller med tanke på at det er orkansesong.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:02   #57
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Men hvilken årstid er det egentlig best å reise? Helst ikke over 30 +.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:05   #58
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.421
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Trixie, her.

Men hvilken årstid er det egentlig best å reise? Helst ikke over 30 +.

November till april skulle jeg si (men nå kan jeg ikke Orlando så godt, men heller litt lenger syd). Men det kan være "kaldt" noen uke her og der i perioden desember og januar. November og mars er flotte måneder, men i mars er jo vannet kaldere. Det er regnperiode frem til midten av november, men som regel regner det ikke så mye.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:13   #59
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.465
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

November till april skulle jeg si (men nå kan jeg ikke Orlando så godt, men heller litt lenger syd). Men det kan være "kaldt" noen uke her og der i perioden desember og januar. November og mars er flotte måneder, men i mars er jo vannet kaldere. Det er regnperiode frem til midten av november, men som regel regner det ikke så mye.

Jeg synes nov-feb er litt kaldt i Florida. Kan faktisk være rundt null om morgenen, men så blir det selvsagt rundt 20 på dagen. Det går an å bade, men det trenger ikke å være varmt. Så om dere ønsker bading og strandliv ville jeg nok reist senere. April og mai er bedre synes jeg. Fom august og utover regner det, omtrent hver dag, en stund, men det er grusomt varmt og med høy luftfuktighet.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-10-11, 22:51   #60
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Orlando høsten 2011 - anbefalinger?

Varme oppleves forskjellig, så jeg syntes det er vanskelig å svare på når det er ok å reise og ikke. Vi plages ikke med varmen i Florida i juli, det er bare deilig.

__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no