Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvilke hårfarger dekker best grått?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-06-12, 19:26   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.072
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Hvilke hårfarger dekker best grått?

Jeg innser at jeg ikke kan farge hos frisør en gang i måneden. Jeg har skikkelig gråe hår framme i skillen og et stykke bakover og må farge ganske ofte. Hvilke merker synes dere dekker best? Angsten er jo å få det rødlige håret der jeg har farget fordi fargen ikke dekket. jeg har naturlig brunt mørkt hår, som er farget i samme farge med litt striper.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 21:22   #2
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.500
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Husker ikke hva den heter, men jeg har brukt en som (jeg tror) har noe grønt på pakningen, selges på H&M og Eurospar bl.a. Dekker grå hår, står det ihvertfall på pakken et sted, og det stemmer.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 21:25   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Farge til grått hår inneholder mer pigmenter. Da sitter fargen bedre.

__________________
Gutt 95 Jente 04
cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-06-12, 22:49   #4
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.072
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Er det en spesiell type farge?

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 01:15   #5
era
Bør lage seg en tittel selv
 
era sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: østfold
Innlegg: 3.538
era har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt avera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

:abonerer:

__________________
00 04 10
era er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 06:55   #6
Fibi
Prematurmamma
 
Fibi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Sanniss, Rogaland
Innlegg: 14.671
Blogginnlegg: 11
Fibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtidFibi har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Det lurer jeg også på. Hvilken som er best, that is. De fleste jeg har prøvd, av typene man får kjøpt på Vita og lignende, har dekket de grå hårene. I ca tre uker. Problemet er at de grå hårene slipper fargen mye fortere enn resten, og for meg som har ganske mørkt hår blir det veldig tydelig. Noen ganger har jeg vurdert å bare la det bli grått, men jeg er jo ikke 32 en gang enda, så jeg syns liksom det er litt tidlig å bli gråhåret sånn på ordentlig.

__________________
Jente 03 - Gutt 08 - Gutt 14 (uke 24+6)

Podcaster for Kjerringrådet - Helt uten filter (@Kjerringraadet)

Fibi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 07:37   #7
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Jeg kjøper hårfarge hos frisør, utelukkende. Da får jeg skikkelige produkter, som går greit sammen med frisørens farge. (Og spm frisøren vet hvordan hun skal håndtere, skulle jeg tabbe meg ut.)

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 08:32   #8
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Men holder de hårfargene hos frisøren bedre på fargen enn de man kjøper i butikk/Vita/H&M/Cubus osv?
Vil også gjerne ha tips til merke/type hårfarge som holder lengre på fargen når man har mange hvite hårstrå..
Jeg har aldri farget håret hos frisør så aner ikke om de holder lengre.

Et tips jeg har fått ettersom jeg har blitt eldre er at man bør unngå hårfarger med disse deltallene, altså ikke kjøpe de som heter 5.3 men holde seg til heltall. Som 5.0
Mitt hår blir grusomt i tuppene på vår/sommer/ i sydensol om jeg bruker sånne kastanjefarger eller farge med rødt i.

Mitt hår er veldig mørkt og hårfargen tar ikke så lett. Tidligere farget jeg håret i både knall rødt og knall sort men det var mest glansen og skinnet i solen som kom frem. Nå holder jeg meg til helfargene.
Uansett så kommer de hvite hårstråene tytende frem selv få dager etter farging.
Denne har jeg brukt de siste gangene, sikkert i etpar år.


Jeg begynner alltid å gni inn foran i tinningen og oppi skillen sånn at det sitter i lengst.

Kanskje det er lurt å bruke shampoo for grått hår, finnes det tro? Jeg har liksom ikke kommet helt dit at det er mer grått enn mørkt - tror jeg.. Sukk. Jeg er ikke komfortabel med dette, kjenner jeg.

En mamma i klassen til eldste, hun er like gammel som meg, har nok gitt opp fargingen for hun er helt grå. HAr hatt det sånn så lenge jeg har sett henne.
Det er pent og hun ser ikke noe gammel ut sånn sett. Flott høy dame og alltid stilig kort frisyre, så det er mulig. Man må bare komme over den kneika, tror jeg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 08:41   #9
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

En mamma i klassen til eldste, hun er like gammel som meg, har nok gitt opp fargingen for hun er helt grå. HAr hatt det sånn så lenge jeg har sett henne.
Det er pent og hun ser ikke noe gammel ut sånn sett. Flott høy dame og alltid stilig kort frisyre, så det er mulig. Man må bare komme over den kneika, tror jeg.

Jeg synes også det er flott med grått hår. Men grått, pent hår. Dvs. nokså jevnt, ikke noen hår hist og pist. Jeg har et grått "lokk", dvs. alt håret oppå er nokså grått, mens alt det andre fremdeles er mørkebrunt. Ser ikke for meg at det blir annet enn ulekkert om jeg slutter å farge. ...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:17   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Jeg synes også det er kjepefint med grått hår!

Det er muligens lett for meg, som aldri har sett et grått hår hos meg selv, å si. Men jeg striper håret mitt (som er blondt) i lyse toner med et kaldt skjær, sånn at det virker litt grålig. Jeg liekr det best, og tror jeg kler det best. Jeg kler det iallefall bedre enn gyldne toner.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:25   #11
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Ja, det med striping på mørkt hår da..
Hvilken fargetone striper man mørkt hår med sånn at det kan bli en glidende overgang mot å slippe å farge håret?
Ikke rødtoner altså, det synes jeg er harry.

Har en eldre dame her, hun har blondt halvlangt hår da - eller hun har jo ikke blondt hår men det er i striper og hun sier selv at hun ofte går til frisøren og striper det. Det ser superlekkert ut men hun har jo lyst hår og da innbiller jeg meg at det er lettere å stripe? Eller det ser iallefall mer naturlig ut.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:29   #12
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Jeg kjøper hos frisør og bruker Wella. Naturfarge.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:49   #13
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jeg synes også det er kjepefint med grått hår!

Grått hår kan godt være pent, men det har en tendens til å være fryktelig uregjerlig. Det er mye lettere å style håret når det er farget, enn når det er grått, synes jeg. (Det er mulig det bare er innbildning, men for meg virker det i alle fall slik.)

Også er det stor forskjell på "grått hår", som jeg synes kan være veldig stilig, og på "brunt hår med masse grå hårstrå her og der", som sjelden er like vakkert. Etter min smak.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 09:55   #14
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Opprinnelig lagt inn av Obelix, her.

Jeg kjøper hos frisør og bruker Wella. Naturfarge.

Men dekker denne fargen de grå/hvite hårstråene lengre enn butikkjøpte farger? Hvor ofte farger du håret med den fargen som er kjøpt hos frisør?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 10:06   #15
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.893
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Grått hår kan godt være pent, men det har en tendens til å være fryktelig uregjerlig. Det er mye lettere å style håret når det er farget, enn når det er grått, synes jeg. (Det er mulig det bare er innbildning, men for meg virker det i alle fall slik.)

Det er mye lettere å style håret mitt når det har striper enn når det er naturlig, for da er det utrolig mykt. Så det stemmer sikkert det du sier også.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 10:19   #16
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Men dekker denne fargen de grå/hvite hårstråene lengre enn butikkjøpte farger? Hvor ofte farger du håret med den fargen som er kjøpt hos frisør?

Aner ikke. Jeg tror jeg aldri har brukt butikk kjøpt farge etter jeg fikk grått hår.
Men denne dekker alt grått.
Dessuten er den ikke særlig dyrere heller.
tror jeg betalte 370,- sist jeg kjøpte, og jeg må ha to pakker.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 10:21   #17
Obelix
Ferdig!
 
Obelix sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 11.843
Obelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt avObelix har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Et tips jeg har fått ettersom jeg har blitt eldre er at man bør unngå hårfarger med disse deltallene, altså ikke kjøpe de som heter 5.3 men holde seg til heltall. Som 5.0

Jeg bruker en blanding av 5.0 og 6.0. Det er rene farger.

Obelix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 10:58   #18
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.863
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Dette var jo dødskult. Må huskes på når det gråe tar over topplokket.


Med en sånn søt frisyre.. eller noe liknende.. Tør ikke å klippe meg så kort enda. Den i midten er noe jeg kunne ha trivdes med.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 21:08   #19
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.072
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Takk for råd! Nydelig gina. Men jeg er ikke der ennå! Datter i første klasse, liksom... Skal sjekke de numrene, og så gjør jeg et forsøk. Skal også sjekke om det er frisører her som selger farver. Det vet jeg ikke.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-12, 22:30   #20
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.091
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilke hårfarger dekker best grått?

Bare husk at har du lite rødpigment i eget hår så kan de rene fargene få grønnskjær, særlig blond, mellomblond og mørkeblond. Jeg må alltid ha litt rødpigment i hårfargene. Ellers synes jo grått bedre i mørkt hår enn i lyst, så min erfaring er at farg håret i den fargenyansen som er nærmest din egen. De blonde hårfagene skjuler best det grå med striper i forskjellige nyanser. Har du mørkt hår og helfarger, så sett farge i etterveksten, sitt i 30 min før du kammer ut fargen i resten av håret og sitt 10-15 min til. Kan godt spraye med litt vann for å få fargen jevnt fordelt i håret ved behov påfør mer farge. Skal man holde mørkt hår helt fritt for grått må man regne med å farge det hver 3-6 uke, alt ettersom hvor fort håret vokser. Jeg synes butikkfarger i dag sitter like godt som frisørfarger, i hvert fall i mitt hår.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no