Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Tips til sørgelig soverom?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-09-13, 14:59   #1
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Tips til sørgelig soverom?

Jeg er ganske fornøyd med leiligheta mi, men soverommet mitt er sørgelig. Jeg vet liksom ikke helt hva jeg vil.
Det er ikke store rommet som dere ser. Senga som står der er 150 bred. Det er et skap rett til høyre på bilde nr.1, men det kan ikke flyttes.
Rommet mitt låner jeg bort til foreldrene mine når de er her, så senga bør egentlig stå.
Leiligheta mi er liten og jeg vil gjerne ha min egen "hule". For med bare to soverom og åpen stue og kjøkken løsning, så er det ingen plasser annet enn soverommet jeg kan trekke meg tilbake til hvis ungene har besøk.
Og forresten, jeg har ikke lister i taket, bare en som er malt på.

Noen som har tips til meg?




Da har jeg flytta på senga hvert fall, og da ble det slik:




På det siste ser dere akkurat hjørnet til høyre og døra skimtes såvidt til venstre. Ikke den det står "denne siden opp" på altså. Det er skapdørene som skal i gangen. De har bare stått der i snart et år.
Målte meg til at jeg da har ca. 70 cm fra døra og fram til senga.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 15-09-13 kl 21:07.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 15:33   #2
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Heng opp hyller nedover veggen ved siden av vinduet og kast ut nattbordet. Tapetser veggen bak senga med en fototapet og mal de andre veggene i en (lys) farge som matcher tapeten. Kast ut gardinene og heng eventuelt opp lystette rullegardiner/liftgardiner. Kjøp et sengeteppe og noen gode puter som du kan lage sofa av når du bruker rommet på dagtid.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 15:39   #3
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.687
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Jeg hadde gått for en deilig, litt mørk farge og behagelig belysning (+ godt leselys, selvfølgelig) Har du plass til sengegavl, vil det gjerne se mer "møblert" ut.

Sengeteppe og gode puter i tillegg. (det er irriterende når man ikke rer opp senga, men veldig fint når man rer opp)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 15:40   #4
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Hva med å legge slike ferdigmalte panelplater på veggene? Det gjør rommet lunere. Bildelister til å sette bildene på. Nytt (hvitt) nattbord og fint sengeteppe og puter på senga slik at det blir koseligere å sitte der når du skal "gjemme" deg i hulen din. Gardiner som matcher.

Eventuelt legge en fin tapet. Finnes utrolig mange fine nå, og tekstiler som matcher.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 16:09   #5
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.037
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Hva med en sovesofa i stedet for senga? Så kan du ha en liten sofa til vanlig, og når foreldrene dine kommer kan du slå den ut til seng?

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 16:27   #6
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.835
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Heng opp hyller nedover veggen ved siden av vinduet og kast ut nattbordet. Tapetser veggen bak senga med en fototapet og mal de andre veggene i en (lys) farge som matcher tapeten. Kast ut gardinene og heng eventuelt opp lystette rullegardiner/liftgardiner. Kjøp et sengeteppe og noen gode puter som du kan lage sofa av når du bruker rommet på dagtid.

Enig i alt !

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-09-13, 17:08   #7
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Jeg kan male nattbordet hvis det beholdes. Sengegavl har jeg også plass til. Det er bare det å lage den.

Gardinene trekkes aldri til siden. På vinduet har jeg både sånn film som man ikke ser igjennom og persienner. Rett utenfor vinduet mitt er nemlig døra inn til blokka. Så lyst døgnet rundt og lytt som f***.

Hvordan får man tapeten fin når det ikke er taklist?

Har fantasert om å få inn en TV der, men det går jo fint an å bruke PC'en selv om det ikke er den største skjermen.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 01:22   #8
Smoothie
lader
 
Smoothie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 1.592
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Hvis du synes du får for mye lys inn må du få deg en lystett rullegardin.
Om du vil tapetsere kan du kanskje legge en taklist, eller starte å tapetsere kant i kant med "liksomlista", eller legge tapeten helt opp til taket om så.

Vil du gjøre det hele enklere er det sikkert nok å male veggen bak senga i en mørkere farge og beholde de andre veggene slik det er, og så ordne litt med hyller,nattbord og tekstiler.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 06:14   #9
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.358
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Jeg er enig i det med nattbord ut og hyller inn. Gjerne fra tak til gulv, lyse/hvite, og ikke for dype. Og fine oppbevaringsbokser som passer i hyllene. Den utstikkende gardinstanga og gardinene ville jeg fjernet til fordel for en lystett og sprek rullegardin eller liftgardin. Gjerne det siste, og heng den så høyt som mulig over vinduet da dette "løfter" taket. Hvite (eller lyseblå ) vegger, og sengegavl trukket i et lekkert stoff (dette er svært overkommelig å lage selv). Jeg ville styrt unna tapetsering eller male-i-annerledes-farge av den ene veggen, men dette er jo en smakssak. Ja, og sengeteppe og puter.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 17:12   #10
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Hadde det hatt noe for seg å snu senga? Da får jeg litt bedre plass mellom døra og sengekanten.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 17:28   #11
Kahlan
Bør lage seg en tittel selv
 
Kahlan sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.300
Kahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populærKahlan er populær
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Jeg ville snudd senga og fått hyller på veggen i stedet for nattbordet

__________________
Kahlan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 18:33   #12
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Kan du gi noen mål på rommet? Lengde/bredde og mål fra vegg til vindu/dør til vindu?

Siden rommet er forholdsvis lite ville jeg hatt samme farge på alle veggene, og funnet gardin i "samme" farge. Du kan feks finne panelgardin som festes i taket, og la de gå til gulvet (men det kommer litt an på panelovnen din).

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 18:38   #13
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Bredde 225
Lende 310
Vindu på langveggen, på samme vegg som skapet. Døra på kortenden.

Står et skap til høyre innenfor døra på 90*58 med åpning mot langveggen. Det kan ikke flyttes pga sprinkleranlegg.

__________________
Gutta 2005 og 2007

Sist redigert av star : 14-09-13 kl 18:55.
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 18:49   #14
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.391
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Vinduet er på langveggen? Døra, da?

Jeg ville nok hatt senga andre veien, iallfall.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 18:56   #15
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Se over Elise.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-09-13, 20:08   #16
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Noe slikt?

Vedlagte bilder
Filtype: jpg soverom.jpg (42,0 KB, 56 visninger)
__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-09-13, 21:08   #17
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Oppdatert hovedinnlegget med flere bilder.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 17:56   #18
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Ikke dum tanke Saint. Kjenner jeg liker den.

Men har IKEA noe som kan lage det der? Finner at de har et PAX høyskap på 50 cm, men kunne ikke se at de har noe på som tilsammen blir 150 cm for å ha over senga. For jeg bør vel ha noe som dekker fra høyskapet og bort til kortveggen?

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 18:00   #19
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.691
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

Jeg har brukt kjøkkeninnredning. Høyskap på 2m/60cm/37(?) dyp, veggskap bredde 80+80.

Høyden på veggskapene kan du velge ut fra hvor mye plass du vil ha til å sitte. Hvis du bruker en gardinstang kan du feks henge noen puter på for å få støtte i ryggen når du leser. Lampe kan klipses på stangen. Det burde jo gå an å henge en tv på veggen ved siden av vinduet hvis du kan tenke deg det?

__________________
08.05 | 06.12
Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-09-13, 18:08   #20
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.019
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Tips til sørgelig soverom?

star må lese sine egne innlegg før hun drømmer videre. Jeg har jo 70 cm og ikke 50 cm til rådighet.

Men, er det dumt å ha glippe mellom høyskapet og senga? For med skap på 160 cm over senga så er det 10 cm mer enn senga er bred.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no