Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Jeg skal få meg laptop

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-08-08, 14:21   #1
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Stort smil

Jeg skal få meg laptop

Endelig skal jeg få meg laptop. Jeg har aldri hatt laptop så dette er helt nytt for meg.

Så et par stk. En Fujitsu Siemens som heter Amilpa3553E01 medAmd og Windows Vista 15,4" med 256 MB og 4 GB

Og en HP PADV51026EO 15,4" med AMD og Windows Vista. 3GB og 250 GB harddisk

Er det noen som vet noe om disse 2?

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 14:29   #2
Jålebeinet
med tunga på styret
 
Jålebeinet sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.053
Jålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de flesteJålebeinet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg skal få meg laptop.

Jeg har FS Amilo ettellerannet og den er helt grei. I følge datasvoger så selger vista-programmene dårlig, men hvorfor, det aner jeg ikke. Min brukes mest til surfing, spilling og lagring av bilder. Har 17" skjerm, det er fint.

Jålebeinet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 14:32   #3
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg skal få meg laptop.

Jeg ville i hvert fall hatt en maskin med dual core prosessor. Kan jobbe med flere oppgaver samtidig uten at du får heng.
Størrelsen på harddisken er ikke såå essensielt synes jeg. Prosessorhastighet og internminne er viktigere. Lagring kan du ordne på andre måter.
Du må tenke over hva du vil bruke den til. Hvis den faktisk skal være slik at du ikke kvier deg for å ta den med deg, så bør du ha mindre skjerm enn 17". De er store å drasse på. Skal du bruke den bare hjemme, så ville jeg hatt en med størst mulig skjerm.

  Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 14:43   #4
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal få meg laptop.

Jeg skal bruke den til å surfe, behandle bilder, spille spill og kunne lage dokumenter. Det blir aldri veldig store dokumenter men små. Og vil gjerne kunne se en dvd på den også, laste ned musikk.

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 15:18   #5
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal få meg laptop.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Jeg ville i hvert fall hatt en maskin med dual core prosessor. Kan jobbe med flere oppgaver samtidig uten at du får heng.

Man får ikke akkurat "heng" uten det, men så skal det sies at begge disse maskinene ut i fra det jeg kan se har tokjerneprosessorer.

Sitat:

Størrelsen på harddisken er ikke såå essensielt synes jeg.

Men så er prisforskjellen i dag mellom f.eks. 120 GB og 320 GB særdeles liten for produsentene.

Sitat:

Prosessorhastighet og internminne er viktigere. Lagring kan du ordne på andre måter.

Varierer med hvordan man bruker pc-en. For meg vil størrelse og vekt kunne prioriteres foran litt ekstra ytelse. Men så bruker jeg en del "på farten".

En ting når det gjelder skjerm blir ellers oppløsning, og det kan videre også der være snakk om smakssak. JEg synes 17" med 1280x800 og 1440x900 punkters oppløsning er alt for lite. På 17" bør det minst være 1680x1050. 14 og 15,4" skal etter min smak minst ha 1440x900 punkters oppløsning, mens 1280x800 kan være ok for 12 og 13,3", selv om 1440x900 også er å foretrekke på 13,3".

Personlig ville jeg nok ikke ha kjøpt en AMD Turion-basert maskin, som vel både HP- og Fujitsu Siemens-maskinen nevn her er. (Uten å gå for mye inn på det i detalj henger det ikke sammen med prosessoren i pc-en i seg selv, men heller generell stabilitet/kompatiblitet i henhold til brikkesettene som benyttes i kombinasjon med prosessoren - min erfaring er at systemer basert på Intels plattform gir minst problemer)

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 15:20   #6
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Jeg skal få meg laptop.

Opprinnelig lagt inn av Jålebeinet, her.

Jeg har FS Amilo ettellerannet og den er helt grei. I følge datasvoger så selger vista-programmene dårlig, men hvorfor, det aner jeg ikke. Min brukes mest til surfing, spilling og lagring av bilder. Har 17" skjerm, det er fint.

På nye maskiner i dag selges omtrent ikke noe annet enn Vista, som etter min mening har et ufortjent dårlig rykte.

Det er imidlertid få som har valgt å oppgradere fra Windows XP til Vista, og det kan jeg for så vidt forstå, for WinXP dekker behovene for de fleste og da ikke direkte noen grunn til å kjøpe en slik oppdatering - da venter folk heller til neste gang de kjøper ny pc og får det med...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 16:45   #7
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Jeg skal få meg laptop.

Jeg endte opp med denne.

17" bærbar PC fra Toshiba med 3072MB minne! Knallsterk prisgunstig bærbar PC fra Toshiba med hele 250GB harddisk, 3072MB minne og et tiltalende utseende. Passer perfekt til hjemmekontoret samt til skolebruk!

__________________
Estrella og gutta.

Storebror f. 1998 og minstemann f.2002 - d.2004
Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-08-08, 18:04   #8
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Jeg skal få meg laptop

Grattis

  Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no