Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-09-08, 21:56   #1
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Jeg må ha en ny mobiltelefon på jobben. Synking med outlook er obligatorisk, og jeg vil helst ha Nokia. Så da må det vel bli E- eller N-serien til Nokia.

Jeg ser at N95 og N82 har GPS på telefonen. N82 med et års lisens på GPSen, og på N95 kan man enten laste ned software og betale for de kartene man vi ha, eller betale ekstra for tre års lisens for full kartpakke.

Er GPS nyttig på en mobiltelefon? Jeg har jo ekstremt dårlig retningssans, så hvis GPS-funksjonen fungerer, må det vel være fint å ha den til bygåing, eller?

Noen innspill på hva som er best av N82 og N95?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:00   #2
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er GPS en nytig funksjon på mobiltelefoner?

Hvis noen kun føler for å uttale seg om estetikken ser de altså slik ut:

N95


N82

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:38   #3
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er GPS en nytig funksjon på mobiltelefoner?

GPS-en kan nok være nyttig, og fungerer relativt bra på mange nye mobiler. De kan godt brukes i bil også, men skjermen blir liten ofte til å lese godt fra den, men man får jo også lydbeskjeder, så hvis man ikke har noe GPS i bilen kan det være en grei nødløsning...

mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 22:43   #4
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.707
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er GPS en nytig funksjon på mobiltelefoner?

Mannen mener ihvertfall at GPS er en livsnødvendighet.

Jeg må si at jeg ble litt begeistret jeg også da vi var på Shopping i London og han søkte opp nærmeste Zara, Samsonite osv.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-08, 23:07   #5
Nussi1977
Nybegynner
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 5
Nussi1977 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Er GPS en nytig funksjon på mobiltelefoner?

sambo har det på sin og den har aldri vært brukt til noe annet enn leking

Nussi1977 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 08:09   #6
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er GPS en nytig funksjon på mobiltelefoner?

Det kommer ann på hvor god retningsans man har. For meg som klarer å gå meg bort i lysløypa er det en nødvendighet.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:12   #7
Kula
Trallallaa
 
Kula sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 3.263
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er GPS en nytig funksjon på mobiltelefoner?

Jeg var i Bergen i forrige uke, og da var den kjekk å ha. For hvordan finner en som har stedsans som en middels glup mopp veien fra flybussen og til hotellet uten GPS? Nå har ikke jeg en slik tlf, men heldigvis hadde min kollega det, og jeg vurdere sterkt å kjøpe en slik tlf.

__________________
Storebror -93 og Jonas -02
Kula er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:16   #8
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er GPS en nytig funksjon på mobiltelefoner?

Herr Kanin har en Sony Ericson med GPS, men den funker bare sånn måtelig. Hvis vi velger en annen vei enn det den foreslår, blir den helt rabiat (vår vei er jo selvsagt raskere). Det er også litt vanskelig å følge med på den. Jeg tror jeg heller ville kjøpt en telefon for telefonens skyld, og heller spart til en OK GPS til å ha i bilen.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:16   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Sambo har Nokia 6110, og bruker sin GPS relativt ofte. Så ja, i følge han er det en nyttig funksjon.
Jeg har stedsans som en sparegris, så jeg burde sikkert hatt det.

  Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:39   #10
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.265
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

E66 har også GPS

Den er liten og lækker.
Jeg har bare hatt den i en drøy uke, så jeg har ikke det store grunnlaget enda. Har testet GPS'en, og den er sånn måtelig. Den foreslår foreksempel at jeg skal kjøre over bommer og sånt, noe upraktisk.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:56   #11
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.676
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Men GPS på mobil - er ikke det en tjeneste man må kjøpe? (først prøvetid på så og så lenge, så må man kjøpe tjenesten? )
Isåfall har jeg heller villet kjøpe en liten gps utenom...

Vi har gps. Jeg ser nytteverdien, men mener fortsatt at jeg er flinkere til å lese kart og finne raske veier enn den.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 10:57   #12
Nessie
Erfaren nok
 
Nessie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 39.853
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Gubben har GPS på sin mobiltlf.
Den fungerte helt strålende på ferie i Danmark i sommer.

__________________

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 19:02   #13
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Jeg har N82, og den veier mindre enn N95. :har målt:
Jeg synes det er kjempegøy å leke med kartgreien.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 21:16   #14
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.456
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Syns du det er en god telefon ellers også, Ru?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-09-08, 22:26   #15
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Jeg har hatt den siden mandag, og sliter litt med overgangen fra SE til Nokia, men so far so good.
Det er stort sett den telefonen mine kollegaer har, og sånn bortsett fra at alle har samme ringelyd ( ), så er alle fornøyde så vidt jeg vet.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-09-08, 18:19   #16
Grey
sangfugl
 
Grey sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: For det meste sofaen. Av og til stolen.
Innlegg: 447
Blogginnlegg: 57
Grey er litt kulGrey er litt kulGrey er litt kul
Standard

Sv: Er GPS en nyttig funksjon på mobiltelefoner?

Godt å høre at de er fornøyde. Jeg snuser også på N82. Jeg har ikke hatt noen av dem, men har lest og hørt at N95 er atskillig tregere enn N82. Noen som vet om det stemmer, og evt har erfaring med det?

__________________
Jeg har gitt ordre om å vekkes når som helst dersom nasjonens sikkerhet er truet, selv om jeg sitter i et møte.
- Ronald Reagan -
Grey er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no